Succescoach van Genk vreest: Dan zie ik het somber in voor Stuivenberg

Succescoach van Genk vreest: "Dan zie ik het somber in voor Stuivenberg"

maandag 25 september 2017 om 13:45

Racing Genk heeft geen sterke seizoensstart achter de rug. Met 9 op 24 kan het absoluut niet tevreden zijn. Aimé Anthuenis, in 1998 nog landskampioen met Genk, weet dat het nu heel snel beter zal moeten.

Anthuenis had niet gedacht dat Genk ook punten zou verliezen tegen KV Oostende. "Genk kon opnieuw niet winnen en dat is verrassend. Er zijn heel veel mogelijkheden in de ploeg, die barst van de technische spelers, maar er ontbreekt iets. Aan de trainer om dat te zoeken. Er zal niet veel meer moeten gebeuren of Stuivenberg zal onder vuur komen liggen", vertelt hij aan De Zondag.

De Nederlander liet vorig seizoen wel zien dat hij wél goed voetbal op de mat kan brengen. "Hij heeft veel krediet kunnen opbouwen door eind vorig seizoen veel punten te sprokkelen en Europees te schitteren. Maar de verwachtingen voor dit seizoen liggen hoog, want de ploeg bleef grotendeels dezelfde. Ze moeten nu naar Eupen, en daar zal toch moeten gewonnen worden, anders zie ik het somber in voor hem."

Plaats een reactie

larédo +484
maandag 25 september 2017 om 13:49
Adrie koster v2, laat zijn ploeg te naïef voetballen. Heeft denk ik vorig jaar nog geprofiteerd van het blok dat Peter Maes in de ploeg had in gepeperd. Ondertussen is dat helemaal vertroebeld en dan krijg je deze toestanden.
Vind ik leuk
buck +1085
maandag 25 september 2017 om 13:51
Liet vorig jaar goed voetbal zien?Veel moest hij niet meer doen e.Peter had al het werk al gedaan.Mentaliteit zie ik dit jaar niet, onder Peter zag je dat wel.Heeft Stuivenberg beter gedaan dan Peter?Peter lag vorig jaar al buiten met zulke resultaten.
Vind ik leuk
Boerken +1455
maandag 25 september 2017 om 14:03
Dit jaar zal de Jupiler competitie een arbiterkerkhof worden !
Vind ik leuk
Gimini +242
maandag 25 september 2017 om 14:07
Je moet dat anders zien he , Maes lag overhoop met die twee dikke nekken, Stuivenberg dat is hun manneke he , die nu wel iets meer mag verkloten voor hij moet gaan. Het punt is , die man kan niets. Met hem sterft Genk een gewisse dood . Stuivenberg is een schapenboer , geen leeuwentemmer, dat is het verschil . Als hij iets of wat man is houd hij de eer aan zichzelf. Wat er ook van is , hij krijgt die trein nooit meer op het spoor.
Iedere trainer droomt van zo'n spelerspotentieel om mee te werken, maar Genk zit opgescheept met ene die er niets van bakt..
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 14:07]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:08
Ik zie Yves Vanderhaeghe nog wel eens coach worden bij genk.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 15:35
Te weinig karakter en harde hand bij Stuyvenberg. Met alleen maar gentleman en diplomaat te spelen haal je het niet bij een (te) technische ploeg. Stuyvenberg is het verlengde van Patrick Janssens die ook liever de diplomaat uithangt. Als de ploeg te braaf en/of te technisch is dan heb je af en toe een vuist op tafel nodig zoals bij Peter Maes. Maar dat pastte niet in het kraam van "sociale" Patrick.

En inderdaad. Stuyvenberg doet denken aan een Adri Koster versie 2.
Zelfde type.
Vind ik leuk
stama +210
maandag 25 september 2017 om 16:45
Ik zou maar niet teveel naar de trainer kijken... De kwaliteit is mi overschat. Teveel balverlies van spelers van wie je dat niet verwacht. Kwaliteit is ook balrecuperatie en verdedigen in blok. De spelers moeten ook in eigen boezem kijken. Talent is niet genoeg om uit te blinken, daarvoor is er werkkracht nodig. Lopen voor een bal, ruimte creëren voor een medespeler.
Toch een aantal toevalligheden. Best wedstrijd gespeeld zonder Pozuelo, uitvallen van Trossard heeft evenwcht verstoord. Benson valt nog te licht uit, Berge wordt verdedigend aan zijn lot overgelaten.
Stuivenberg zal keuzes moeten maken om ploeg terug op rails te krijgen. Veldbezetting aanpassen, minder nadrukkelijk op balbezit spelen en meer diepgang creëren ook via centrum. Alles omgooien heeft geen zin, anderzijds denken dat de ploeg 90 min op balbezit kan spelen is mi onzin, zeker in Belgische competitie.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 16:50]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Succescoach van Genk vreest: "Dan zie ik het somber in voor Stuivenberg"