Maakte Anderlecht de verkeerde keuze? Hij haalt het niveau niet

Maakte Anderlecht de verkeerde keuze? "Hij haalt het niveau niet"

maandag 25 september 2017 om 13:02

Anderlecht heeft op papier een mooie week achter de rug met twee zeges, maar het spel liet te wensen over. Peter T'Kint van Sport/Voetbalmagazine zag een povere prestatie, maar legt niet alle schuld bij coach Nicolas Frutos. Verschillende spelers geven ook niet thuis.

Het spelbeeld blijft ook na het ontslag van René Weiler hetzelfde. "Veel verschil met Weiler zie ik alvast niet. Waasland-Beveren had altijd moeten winnen, alleen een gebrek aan efficiëntie zorgde ervoor dat Anderlecht met de punten ging lopen. En een wonderbaarlijke Boeckx in doel."

Tactisch lijkt Frutos nog geen meester. "Wat mij vooral zorgen baart, is de reactie van Frutos na de match, waar hij verkondigde dat het systeem en de namen zullen veranderen naargelang de opponent. Ook in de wedstrijd zelfs schuift hij voortdurend met systemen en namen. Dan weer in een driemansverdediging, dan met vier, Trebel als linksachter, enzoverder... Ik heb de indruk dat tegenwoordig heel wat trainers het te moeilijk willen maken."

De Argentijn heeft op sommige posities evenwel te weinig kwaliteit. "Frutos is niet gediend door het onevenwicht in de kern bij paars-wit. Dat er geen alternatief is voor Obradovic en hij dan de jonge Sowah moeten plaatsen, daar kan hij weinig aan doen. En Harbaoui bewees de voorbije week alleen maar dat hij niet het niveau haalt dat je van een Anderlechtspits mag verwachten. Stanciu komt er een beetje door en Dendoncker ook, dat zijn lichtpunten. Maar Trebel en Hanni blijven zoeken naar de goede vorm."

Intenties?
Verder zijn de bedoelingen van Frutos voorlopig niet echt duidelijk. "Hij legt zichzelf enorm veel druk op door over die finales te spreken, maar waarom doet hij dat? Om voor zichzelf iets te bewijzen? Het is niet mij daarbij niet duidelijk of het hem om Anderlecht te doen is, of om zijn eigen carrière. Hij moet opletten dat hij zich niet vergaloppeert en hij moet vooral niet te hoog van de toren blazen, want er rest hem nog enorm veel werk om de ploeg aan het voetballen te krijgen."

Plaats een reactie

buck +1245
maandag 25 september 2017 om 13:18
Zoals Eden Hazard zegt voetbal is simpel.Hou het dan ook simpel Frutos.Combinaties, driehoekjes nog niet gezien?Met wat zijn die bezig op training vraag ik mij dan af?Begin bij het begin zet iedere speler op de juiste plaats en maak eens combinaties.Samenspel?Zelden gezien.
Vind ik leuk
Toca +9493
maandag 25 september 2017 om 13:42
Uiteraard heeft elke trainer tijd nodig en hij legt zichzelf nu mss wel wat teveeml druk op, met die 4 matchen dat hij gekregen heeft.
Vind ik leuk
buck +1245
maandag 25 september 2017 om 13:44
Wat ik zaterdag zag vond ik zeker geen verbetering en zie ook niet waar hij heen wilt.
Vind ik leuk
Toca +9493
maandag 25 september 2017 om 13:45
Geef ik u gelijk in. Het trok op niks en er zat duidelijk geen enkele lijn in.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:46
Ik heb in de twee matchen van Frutos toch al meer driehoekjes (akkoord, nog veel te weinig hoor) gezien dan op 1,5j Weiler. Het is niet zijn schuld dat onze kern niet goed en breed genoeg is. Ik herinner mij die mooie dag eind juli waarop Herman kwam verkondigen dat zijn werk af was (na Kums, Sels en Onyekuru). Toen vroeg ik me al af, maar wat dan met de CV, LB, RM en S posities? De CV is intussen ingevuld door Sa, maar al de rest is NIET ingevuld. Beric reken ik niet mee want die is maanden out geweest en staat nog altijd te zwaar waardoor we genoodzaakt zijn om Hamdi op te stellen. Iseka en Thelin zijn sowieso beter, maar die sturen we weg, begrijpen wie begrijpen kan. Dan zijn er nog de LB en RM posities. Bruno en Chipciu zijn te zwak (geen oud nieuws), Obradovic hopeloos uit vorm. Alternatieven? Neen, die hebben ze verhuurd voor een appel en een eitje.

Vind ik leuk
buck +1245
maandag 25 september 2017 om 14:03
Blijf mij toch afvragen wat ze op training uitsteken.Zijn allemaal uit vorm.Toch aan de trainer om spelers klaar te stomen.trainen op automatismes of...?Frutos is voor mij niet de juiste trainer voor Anderlecht.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:18
Correct, maar dat krijgen Mourinhos of Guardiolas ook niet in amper 1 week klaar hoor, heeft tijd nodig. Frutos verdient dus wel beetje krediet. Feit dat hij constant moet schuiven met opstellingen en spelers toont ook aan dat de kern niet in balans is, en daar komt het bestuur weer in beeld.

Btw: ik denk persoonlijk ook dat Frutos (nog) niet helemaal klaar is voor het grote werk. Maar ben wel fan van zijn Argentijnse grinta en open persconferenties.
Vind ik leuk
Patfey +2535
maandag 25 september 2017 om 14:45
Als hij iedere speler op zijn juiste plaats zet, gaat hij moeite hebben om er elf op het terrein te krijgen vrees ik :).
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:01
Kan er mij iemand zeggen waarom Deschacht niet als LB gebruikt word(zoals hij 15j gedaan heeft)? We hebben centraal toch iets meer opties dan op links (Sa, Spajic, Kara, Dendoncker)? Nu staat er al 5 matchen iemand anders, die het daarbovenop niet gewend is op deze positie te spelen (buiten Obradovic, maar die is al weken een schim van zichzelf), met alle gevolgen van dien.

Momenteel de sterkste 11 in mijn ogen:
Doel: Boeckx
Verdediging: Spajic Dendoncker Kara Deschacht
Midden: Stanciu Trebel Kums Hanni
Aanval: Teo Onyekuru
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 14:02]
Vind ik leuk
Drekovic +3938
maandag 25 september 2017 om 17:21
Een jaar geleden werd Deschacht uitgespuwd door de meeste Anderlecht-supporters , ik vind als goedmaker dat hij de eerstvolgende thuiswedstrijd een staande ovatie moet krijgen en die mag iets langer duren dan normaal.
Olivier zijn grootste kwaliteit is dat hij wat weet wat hij NIET kan.Als het zo verder gaat roepen de supporters om er nog een jaartje bij te doen
Vind ik leuk
Dirk H +586
maandag 25 september 2017 om 15:14
Peter T'Kint van Sport/Voetbalmagazine als er 1 speler was die zijn truitje heeft nat gemaakt de zaterdag en met de volle 100% inzet heeft gespeeld is het wel Trebel.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 15:43
Frutos is zich idd. duidelijk aan het vergalopperen. Hou voetbal transparant en ga niet om de haverklap een hoop tactische ingrepen doen en stelselmatig de ploeg veranderen. Anderlecht moet zich niet aanpassen aan de andere (Belgische) ploegen. Dat is de omgekeerde wereld. Anderlecht moet altijd (zoals in het verleden) uitgaan van zijn eigen mogelijkheden.
Vind ik leuk
Mario_ +761
dinsdag 26 september 2017 om 04:59
Hopelijk krijgt Stanciu eindelijk eens volwaardig zijn kans....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Maakte Anderlecht de verkeerde keuze? "Hij haalt het niveau niet"