'Leko heeft gelijk: Club Brugge is de beste ploeg van België'

'Leko heeft gelijk: Club Brugge is de beste ploeg van België'

maandag 25 september 2017 om 09:45

Club Brugge won zondag de topper tegen Charleroi met 1-2. Voor en na de wedstrijd beweerde Ivan Leko dat Blauw-Zwart de beste ploeg van België is. Het Laatste Nieuws geeft de trainer van Club Brugge gelijk. 

De krant was in de wolken met het spelbeeld van de topper. 'Amusement in het Zwarte Land. Twee ploegen die er voor gingen. En de beste won. Club Brugge speelde een voortreffelijke wedstrijd, en stilaan wordt de hand van de trainer duidelijk. Club is klaar om zondag AA Gent de uppercut toe te dienen.'

Volgens Het Laatste Nieuws staat Club Brugge er op dit moment. 'Het voetbal dat Blauw-Zwart gisteravond etaleerde op Mambourg kunnen we catalogeren onder het beste dat we dit seizoen al zagen op de Belgische velden. Snelle balcirculatie, diepgang, kansen, en áls het nodig was, eindelijk, een sterke doelman Horvath.

'In de zomer zagen de bookmakers de toekomst van Leko niet rooskleurig in - grote kans om Kerst niet te halen. De laatste week van augustus was een kantelmoment. Leko had zijn oren laten hangen naar spelers en bestuur om in de Europese partij in Athene af te stappen van zijn 3-5-2-systeem, en had daar achteraf spijt van. Voortaan 'my way or the highway', bedacht Leko, en dan was het maar aan datzelfde bestuur om al dan niet mee te stappen in zijn verhaal. Met voorsprong leider - Ivan Leko heeft gelijk: Club Brugge is de beste ploeg van België', besluit Het Laatste Nieuws.

Poll

Is Club Brugge momenteel de beste ploeg van het land?

(337 stemmen)

Plaats een reactie

JanB +1745
maandag 25 september 2017 om 09:59
Toch één detail vergeten in de commentaar, nl het woordje "momenteel"
We weten allemaal dat het zéér snel kan verkeren in voetballand terwijl de prijzen pas in mei 2018 worden uitgedeeld
Het is trouwens niet het eerste seizoen dat Club het mooie weer maakt, maar het vergeet af te maken als het erop aan komt
Vind ik leuk
freeman +3433
maandag 25 september 2017 om 10:08
Het woordje " momenteel " vergat hij er dan wel NIET aan toe te voegen en idd dergelijke toestanden blijven ook altijd heel vluchtig .... Wel al heel lang geleden dat Club zo'n start nam .... kan alleen maar toe te juichen zijn !
Vind ik leuk
freeman +3433
maandag 25 september 2017 om 10:04
Mooie reactie van Leko aan alle non-believers bij de start van het seizoen . Houdt koppig vast aan zijn systeem en nu de spelers het beginnen op te vatten , begint hij er nu de vruchten van te plukken . Geleidelijk aan zien we hem zijn beoogde doel te bereiken . Automatismen worden ook steeds meer en meer zichtbaar , vooral door het blijven aanhouden van dezelfde ploegopstelling en niet nodeloos te roteren ! Was tegen Charleroi dan ook volop genieten van het geleverde spel .....
Vind ik leuk
DDT +1043
maandag 25 september 2017 om 12:26
Club moet ook niet roteren, ze hebben geen Europese wedstrijden dus Leko heeft 100% gelijk dat hij vasthoudt aan zijn ploeg en zijn patronen. Momenteel sterk bezig, meer kan je daarvan niet zeggen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:18
Leko geloofde ook als enige in Brandon Mechele in tegenstelling tot bijna alle supporters maar wat blijkt, Mechele doet Engels compleet vergeten...
Vind ik leuk
Olli +75
maandag 25 september 2017 om 13:39
''Tis dan ook geen uitvoeballende verdediger. Heeft andere kwaliteiten en moet daar op beoordeeld worden
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:32
Als Mechele een feilloze speler moest zijn stond hij in Engeland al in de verdediging van een top ploeg. Elk seizoen maakt hij wel een fout dat FCB punten kosten, maar daarom is het ook voetbal en worden er geen fouten gemaakt eindigde de wedstrijd telkens 0-0
Vind ik leuk
Boerken +2044
maandag 25 september 2017 om 14:08
En dan zijn het de spitsen die fouten maken
Vind ik leuk
buck +1246
maandag 25 september 2017 om 13:42
Zeg het al van in het begin.Brugge wil dit jaar maar één ding zeker kampioen spelen en als het kan ook beker pakken.Anderlecht dit jaar willen hun concentreren op CL maar of dit dan de juiste keuze is....?Vind ook rare uitspraak van Leko kan het nog terug in zijn gezicht krijgen dit seizoen met zijn uitspraak.Genk was vorig jaar ook de beste ploeg van Belgie maar ....ziet hoe het gelopen is.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Leko heeft gelijk: Club Brugge is de beste ploeg van België'