'Dit neigt naar willekeur, amateurisme en competitievervalsing'

'Dit neigt naar willekeur, amateurisme en competitievervalsing'

maandag 25 september 2017 om 09:23

Anderlecht won zaterdag met 1-2 op het veld van Waasland-Beveren. Volgens Roger Cox had de uitslag heel anders kunnen zijn indien de scheidsrechter de juiste beslissingen nam. De journalist doet daarom een oproep in Het Belang van Limburg. Hij wil dat er bij elke match een videoref aanwezig is. 

Cox begint zijn verhaal over Anderlecht met de trainer. 'Wie zaterdag wel een stap richting top zes zette, was Anderlecht. Maar is interimpaus Frutos de Verlosser? Nee dus. De Argentijn profileert zich wel graag zo en van ambitie is nog niemand gestorven. Maar in Beveren had hij een gigantische konijnenpoot. Anderlecht voetbalde dra-ma-tisch. Frank The Tank Boeckx voltrok een mirakel.'

Daarna kreeg de ref een veeg uit de pan. 'Al was het ref Dierick, die voor de echte hold-up zorgde. Met een videoref hadden we een ander resultaat gekregen. Daarom onze smeekbede: stuur overal een videoref naartoe, met de broodnodige professionele ondersteuning. Zoals in Duitsland. Nu zorgt de videoref bij ons enkel voor nog meer discussie. Dit neigt naar willekeur, amateurisme en - verfoeilijker nog - competitievervalsing. Daar zit niemand op te wachten.'

Poll

Moet elke match een videoref hebben?

(818 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 25 september 2017 om 09:37
V

Volledige competitie vervalsing, vrijdag RAFC gele kaart en geen penalty op BW en Gent meerdere foute beslissingen waren penalty 's en Standard scoort met de arm en Lokeren blijft achter met 0 punten
Overal videorefs of geen.
Vind ik leuk
Garland +2787
maandag 25 september 2017 om 09:41
Inderdaad, overal of nergens. Dit systeem is zo onlogisch als iets.
Vind ik leuk
Garland +2787
maandag 25 september 2017 om 09:43
Die Cox lijkt wel een gefrustreerde Limburger. De slechterik uit Brussel heeft een match gewonnen. Het is de schuld van de scheids. Gelukkig dat Waasland-Beveren zelf zijn kansen afwerkten.
Vind ik leuk
Elise +214
maandag 25 september 2017 om 09:45
Het gebeurt te dikwijls en overal maar jammergenoeg steeds erg opvallend tijdens de wedstrijden van de brusseleirs, toegeven het een jaarlijks wederkerend fenomeen is
Vind ik leuk
buck +1246
maandag 25 september 2017 om 09:54
Opvallend bij de Bruggelingen ook!zot e!
Vind ik leuk
Garland +2787
maandag 25 september 2017 om 10:43
Ja hoor, het gebeurt vooral bij Anderlecht.

Daarom dat die van Antwerp vrijdag aan het klagen waren. En die van Zulte tegen Brugge.

Maar hé, denk rustig dat er een groot complot is.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:07
Ga je strijk doen Elise.
Vind ik leuk
Boerken +2055
maandag 25 september 2017 om 12:19
Ge gaat de feministen op u kap krijgen wi
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:23
Ook dat nog...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:46
Je slaagt de spijker op zijn kop! :)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:52
De waarheid! Niks meer, niks minder!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:47
Heeft geen nut de videoref zit in de zak van Brugge, doet zelfs ogen dicht bij 4 herhalingen van een penalty voor zulte!!
Vind ik leuk
Boerken +2055
maandag 25 september 2017 om 10:02
Je hebt wel 4 herhalingen
Nodig om te zien ook dat dit een terechte penalty was. Voor die hoekschopfase en penaltyfases van Anderlecht heb je geen herhaling nodig en dat zijn 3 fases in 1 match terwijl die van brugge 1 was en net ervoor onterecht Dennis afgevlagd werd alleen op doel af
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:23
De niet-gefloten penalty op Kortrijk was even goed discutabel als die op Beveren. Maar 't is een beetje voorspelbaar en belachelijk hoe er druk gedaan wordt over een beslissing waarin Anderlecht misschien(!) werd bevoordeeld.
Vind ik leuk
larédo +758
maandag 25 september 2017 om 15:05
Altijd snel op de tenen getrapt zijn en op het randje van marginaal reageren maar wel zelf den boel altijd in gang steken. The worst kind of them all.
Vind ik leuk
ketje55 +1140
maandag 25 september 2017 om 09:51
Er zijn ook 2 strafschoppen voor Anderlecht niet gefloten, zie ik niets van in de krant staan. Zaten wel in de uitgebreide samenvatting van de match op Play Sport, net na de wedstrijd van Gent. En Jans speelt de match uit zonder gele kaart, terwijl hij die 4 maal had kunnen/moeten krijgen.
Het is maar om te zeggen dat er met een videoref die zijn werk WEL doet, de wedstrijd daarom niet in het voordeel van W-B kantelt.
Vind ik leuk
Boerken +2055
maandag 25 september 2017 om 10:04
Uitgebreid gaan ze dat natuurlijk tonen, tien ik zondagmiddag nog eens naar de beelden keek op een was er zelf geen sprake van de manier dat ze een onterechte hoekschop kregen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:26
Máár een hoekschop, he. Met een doelpunt in de rebound. Niet eens rechtstreeks. Een hoekschop!
Vind ik leuk
Toca +9645
maandag 25 september 2017 om 10:34
Denken jullie nu echt dat die arbiter dat bewust doet ? Laat me niet lachen. Dat gebeurd bij brugge en overal.
Vind ik leuk
Garland +2787
maandag 25 september 2017 om 10:45
Inderdaad, het is gewoon onmogelijk om alles te zien tijdens een match. Met herhalingen kan iedereen het zien, alhoewel.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:11
Dierick is van Stekene en is al zijn hele leven supporter van Beveren. Laat de dwazen hier maar janken...
Vind ik leuk
reality +205
maandag 25 september 2017 om 12:05
Vraag Dierick dan eens waarom hij na die bewuste fase stond te vloeken in zijn zendertje, naar alle waarschijnlijk omdat hij meegedeeld kreeg dat het strafschop was.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:10
Omdat hij thuis het licht had laten branden en de vuilniszak was vergeten buiten zetten
Vind ik leuk
Boerken +2055
maandag 25 september 2017 om 12:23
Aja, dan kon hij gewoon keer over en weer geweest toch ! Niemand die hel zou gemist hebben
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 09:51
Ok, Freddy, ik moet het toegeven. Die comment was even hilarisch als droog!
Geslaagd, mijn beste. Geslaagd.
Ik dank u.
Vind ik leuk
Boerken +2055
maandag 25 september 2017 om 12:21
Tuurlijk niet! Dat zou er nog aan mankeren. Maar Twas een beetje vant goede teveel. Was meer dan 1 ongelukkige fase, vooral jammer voor Beveren. Die kans krijgen ze niet vaak
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:30
Uiteraard.....overal of nergens.Op de huidige manier is het niet anders dan kompetitievervalsing.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:56
He boertje, kijk dan nog eens goed naar de beelden, hanni loopt vlak bij een speler van WB!!
Denk gwn dat de ref dacht dat hij op die speler afweek ipv hanni, denk soms dat jullie echt een bril nodig hebben of zijn jullie gwn zo blind dat je denkt dat dit alleen gebeurt bij Anderlecht en enkel in ons voordeel!!
Vind ik leuk
Boerken +2055
maandag 25 september 2017 om 12:12
Bull als dat niet duidelijk was dat dit geen corner was,dan ben ik het niet die een bril moet dragen, ik bedoelde er was geen duel bij met een Beverenspeler
Vind ik leuk
DDT +1043
maandag 25 september 2017 om 12:35
Zouden we DIERICK volgende keer niet vragen om de kansen van beveren af te werken of in doel te gaan staan bij Anderlecht kwestie dat we hem 100% de schuld van alles kunnen geven. Sinds de sociale media is de scheids altijd in de media, vroeger werd er alleen over hem,geklaagd op café na de match en verder niks. Hoera voor de goede ouwe tijd.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 12:35]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:35
Ja was wel duidelijk maar jij zegt dat er geen WB speler in de buurt was!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:44
Met videoref had Anderlecht geen 3 punten....KBVB speelt spel ni correct. Ofwel overal een videoref ofwel nergens!
Vind ik leuk
DDT +1043
maandag 25 september 2017 om 12:54
Wie zegt dat Anderlecht dan geen drie punten had, die corner hadden ze al drie keer kunnen wegwerken, en die penalty fase aub, laat me niet lachen, en dan was het nog geen 100% zekerheid dat die binnen ging.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:54
Ja en had zulte een penalty tegen club en had die speler van antwerp rood moeten hebben voor een swalbe enz....
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 12:32
Hij had hem (Corryn) bij zijn truitje en lichte aanraking, bij andere clubs, lees Brugge en Anderlecht gaat die op stip...Ook na t zien van videoref beelden :)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 23:01
Ook belangrijk element ivm de videoref: voldoende camerapunten, niet slechts een stuk of 3.

Met meerdere camerastandpunten was de strafschop voor Antwerp vrijdag terecht, want dan was niet enkel de aanraking met de voet duidelijker zichtbaar, maar ook het trekken aan het truitje van Corryn in dezelfde fase. Geel voor de speler van Kortrijk had het dan geweest!
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 09:53
Boertje nog iets van die 4 herhalingen, je had geen herhaling nodig om te zien dat het penalty was, ik zei dat de video ref bij 4 herhaling zelfs zijn ogen dicht deed!!
Jou IQ is ook maar zo groot als een aardappel dat jij uit het veld haalt!
Maar ja verwacht nie meer van een blauw zwarte ook!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Dit neigt naar willekeur, amateurisme en competitievervalsing'