'De grootste vijand van Frutos lijkt evenwel Frutos zélf te zijn'

'De grootste vijand van Frutos lijkt evenwel Frutos zélf te zijn'

maandag 25 september 2017 om 08:51

Nicolas Frutos leidde Anderlecht naar twee overwinningen op rij. Toch kon paars-wit tegen Westerlo in de beker en tegen Waasland-Beveren in de Jupiler Pro League niet overtuigen. Dat is jammer voor Frutos, want hij wil zichzelf bewijzen aan het bestuur. Volgens Stephan Keygnaert van Het Laatste Nieuws doet de Argentijn er goed aan om zichzelf niet te overschatten. 

Volgens Keygnaert is er een groot verschil tussen Frutos en René Weiler. Net zoals de Zwitser maakt Frutos vreemde keuzes, maar hij verklaart ze wel aan de pers. De pers ziet Frutos niet als een bedreiging. 'De grootste vijand van Frutos lijkt evenwel Frutos zélf te zijn. Met slechts vier wedstrijden krediet is het vreemd om vast te stellen dat de Argentijn om zijn goede ideeën te realiseren toch de lastigste weg kiest - die van de tactische flexibiliteit', stelt  Keygnaert in Het Laatste Nieuws.

'Waarom, als je als trainer midden in het seizoen komt binnengevallen, niet kiezen voor duidelijkheid en trainen op herhaling in plaats van eens zus en dan weer zo te voetballen? Frutos heeft als assistent van Weiler kunnen vaststellen hoe deze kern niet uitblinkt in voetbal-IQ eenmaal de spelers zelf oplossingen moeten bedenken.'

Ook binnen Anderlecht twijfelt met aan Frutos voor de lange termijn. 'Ziedaar ook de kritiek die je wel eens hoort binnen de club: Frutos heeft kwaliteiten, maar hij wil té graag zijn stempel drukken, té hard opvallen. Geldingsdrang. Frutos en Weiler starten weliswaar vanuit een verschillende filosofie - de ene wil de bal, de andere niet -, maar het lijkt of, net als Weiler, Frutos zich belangrijker acht dan zijn spelers.'

Lees ookOntslag van Vanhaezebrouck blijft uit: 'Miljoenenkwestie en ander struikelblok'

Poll

Moet Frutos de hoofdtrainer van Anderlecht blijven?

(151 stemmen)

Plaats een reactie

JanB +1729
maandag 25 september 2017 om 09:09
Denk dat die man over een ongelooflijk ego beschikt en zichzelf op een enorme pied de stalle plaatst !
Heeft (als trainer) nog NIKS bewezen maar vindt zichzelf reeds onmisbaar
Wat meer bescheidenheid zou hem sieren
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:28
Ben je voor de spiegel gaan staan Jantje?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:25
Kunnen we over verschillende trainers zeggen, Wie was Klopp voor hij begon bij Dortmund. Zidane is dat zo'n sterke trainer? heeft anders als T1 niks van ervaring tot hij promoveerde bij Real. Wie was Mourinho?? Ook niks nada ervaring buiten eerst jaren assistent zijn. Dus uw betoog houdt eigenlijk weinig steek
Vind ik leuk
Toca +9493
maandag 25 september 2017 om 10:36
Frutos is een beginnende trainer met ambitie. Dat is iets heel anders dan een ego he. Hij zegt wat hij wil en doet. Dat is toch positief.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:05
Jan is een subtiele Anderlecht-basher. Hij heeft enkel kritiek op onze club, een club die er niets van kent zo blijkt...en toch 34 titels heeft!! Bizar.
Vind ik leuk
Toca +9493
maandag 25 september 2017 om 11:10
Het is idd altijd wel iets over rsca maar goed daar moeten we mee leren leven he freddy.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:16
Anderzijds toont dit de jaloezie en de angst aan. Ze willen er alles aan doen om Anderlecht op zijn bek zien te gaan, maar telkens slagen de Brusseleirs erin om er te staan als de prijzen worden uitgedeeld. Dit maakt het zo pijnlijk voor de haters, net daarom haten ze ons ook. Succes=jaloezie.
Vind ik leuk
JanB +1729
maandag 25 september 2017 om 13:05
Mijn beste Freddy

Opnieuw sla je de bal grandioos mis
Telkenmale probeer ik wat subtiliteit in mijn vocabularium te leggen
Of dit voor paars/wit; blauw/zwart of anderen is (over die "anderen" valt meestal niet veel te vertellen)

Ik ben de eerste die respect opbrengt voor wat paars/wit in het verleden gepresteerd heeft: nationaal én internationaal

Maar toegegeven; de laatste jaren is het (nationaal) toch niet veel soeps
Menig (objectieve) supporter zal met mij vaststellen dat - sedert het heengaan van Ariel Jacobs (dat is toch al 4 jaar geleden!) - het dikwijls huilen met de pet is

In tegenstelling tot wat je vermoedt, houdt dit géén misprijzen in over de betreffende club, doch veeleer een vaststelling dat het algemeen niveau de laatste jaren sterk is achteruit gegaan
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'De grootste vijand van Frutos lijkt evenwel Frutos zélf te zijn'