Ontslag van Vanhaezebrouck blijft uit: 'Miljoenenkwestie en ander struikelblok'

Ontslag van Vanhaezebrouck blijft uit: 'Miljoenenkwestie en ander struikelblok'

maandag 25 september 2017 om 06:47

Het is crisis bij KAA Gent. Na acht speeldagen tellen de Buffalo's amper zes punten. Toch mag Hein Vanhaezebrouck nog altijd aan het roer blijven staan. Bij Het Laatste Nieuws denkt men dat daar twee redenen voor zijn.

Na de 0-1 nederlaag tegen Zulte Waregem was er zondag wederom crisisberaad in de Ghelamco Arena. Uiteindelijk besliste het bestuur om verder te gaan met Vanhaezebrouck. Dat hoeft niet te verbazen. Ivan De Witte is immers een groot voorstander van Vanhaezebrouck. Volgens de voorzitter krijgt de trainer de club straks weer op de rails en hij vreest vooral dat Vanhaezebrouck straks succes boekt bij een andere club (lees bij Anderlecht).

Toch meent Het Laatste Nieuws dat er nog andere factoren meespelen bij het uitblijven van een ontslag. Ten eerste gaat het om geld. Veel geld. Indien KAA Gent Vanhaezebrouck ontslaat, moet het de trainer twee miljoen euro betalen. Komt een andere ploeg Vanhaezebrouck weghalen, dan passeert KAA Gent zelf langs de kassa.

Een tweede probleem is dat KAA Gent momenteel nog geen idee wie Vanhaezebrouck kan opvolgen in de Ghelamco Arena. Achter de schermen klinkt het dat assistenten Peter Balette en Bernd Thijs mogelijk het seizoen bij de Buffalo's gaan uitdoen.  

Poll

Is Vanhaezebrouck de ideale trainer voor Anderlecht?

(3209 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 25 september 2017 om 07:11
Minnelijke regeling? Als de mayonaise niet meer pakt, ga je toch niet wachten tot iemand er miljoenen voor betaalt. Bel eens naar Roger of Herman. 'Hallo Roger, zijde gij nie ginteresseerd?' Win-win voor de drie partijen? Maar er moet iemand het eerste telefoontje doen. Niet te lang wachten want als Frutos zijn mayonaise wel zou beginnen pakken. Ik denk dat Anderlecht niet eerst gaat bellen.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 07:21]
Vind ik leuk
Elise +214
maandag 25 september 2017 om 09:27
Frutos zijn mayonaise pakte niet maar de arbiter zorgde voor de binding
Vind ik leuk
Gigi7 +165
maandag 25 september 2017 om 09:01
In tegenstelling tot Weiler bij Rsca is Hein voor Gent wel een ideale coach. Hij moet nu maar eens terug denken aan die tijd bij Genk toen hij daar ook niet een hangende ploeg kon redden. Gent er nu weer bovenop krijgen met de spelers die straks terug komen zou voor Hein een beter statement zijn dan nu even de handdoek te gooien en dan maar naar Anderlecht gaan.


Alsof die afval spelers type Chipciu, Bruno, Apiah, Sowah en co van Anderlecht nu ineens gaan kunnen voetballen omdat Hein daar is.
Met Hein nog meer Bayat materiaal bij Anderlecht, tof.






Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:41
En maar blijven zagen over de arbiters, alsof het de eerste keer is dat deze de mist in gaan in België!!
Het is al jaren achteruit aan het gaan op dat vlak en oké was nu in het voordeel van Anderlecht, maar wat dit nogmaals te maken heeft met het binnenkort overstappen van trainer weet ik niet, maar ja komt van een Brugge supporter die zoveel te klagen heeft over arbiters he, ook al voordelen genoeg uitgehaald hoor!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:20
Weer een knap staaltje journalistiek van HLN.
Vind ik leuk
Kdb90 +1003
maandag 25 september 2017 om 14:52
Haha t'is niet normaal Niemand bij Gent wil hem buiten maar als je dan zo een artikel leest is het alsof de media beslist of hij blijft of niet..

Louwagie en De witte zeggen allebei dat ze hem willen houden en dan staat er dit als laatste; Achter de schermen klinkt het dat assistenten Peter Balette en Bernd Thijs mogelijk het seizoen bij de Buffalo's gaan uitdoen.
Ik snap het toch niet hoor ze zouden blij moeten zijn dat er toch nog een club is die in moeilijke tijden achter de coach staat..
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 21:44
Ze willen Hein allemaal bij Anderlecht zien voor 1 of andere reden. Mij niet gelaten dat ze daar iets over schrijven, maar ze laten het lijken dat de keuze al gemaakt is en ook gemaakt is door het bestuur of HVH. Dat stoort me eraan. Mocht die overgang er toch komen, pas dan mogen ze zeggen van wie en hoe of wat die beslissing is genomen. Nu is het pure speculatie, sensatie en lichte vorm van destabilisatie. Want al die artikel zijn nergens op gebaseerd. Buiten eigen mening of gekleurde bronnetjes
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ontslag van Vanhaezebrouck blijft uit: 'Miljoenenkwestie en ander struikelblok'