Club Brugge grijpt overwinning in de slotfase en loopt vier punten uit

Club Brugge grijpt overwinning in de slotfase en loopt vier punten uit

zondag 24 september 2017 om 19:48

Club Brugge heeft de topper van de achtste speeldag met 1-2 gewonnen op het veld van Sporting Charleroi. De bezoekers kwamen op voorsprong via Wesley Moraes, maar dankzij Kaveh Rezaei kwamen de Zebra's op gelijke hoogte. Anthony Limbombe scoorde in de slotfase het winnende doelpunt. Blauw-Zwart loopt daardoor vier punten uit op Charleroi, dat wel tweede blijft in de Jupiler Pro League.

Tijdens een uitstekende eerste helft vielen er geen doelpunten te noteren in het Stade du Pays de Charleroi, maar beide ploegen zorgden voor een aangename wedstrijd. Dennis kwam naar binnen en trapte, Penneteau verkleinde zijn hoek perfect en pakte ook nog eens de rebound van Cools. Even later kreeg Vanaken de beste kans voor de rust. Hij rukte op met de bal, maar vond geen aanspeelpunt en besloot zelf uit te halen. Zijn pegel spatte uiteen op de paal.

Na een kwartiertje rusten kwamen de bezoekers met veel grinta uit de kleedkamers. Voor doelgevaar was het wel wachten op een flits van Vanaken. De middenvelder kapte Martos heerlijk uit en zocht Vormer aan de rand van de zestien. Wesley hinderde de Club-kapitein en nam dan maar zelf de bal over. Een uitstekende keuze, want de aanvaller vond een gaatje en tikte de 0-1 tegen de netten. Een verdiende voorsprong voor Club, maar Charleroi weigerde op te geven.

Tainmont kreeg alle tijd en ruimte om voor te zetten. Rezaei stond moederziel alleen aan de verste paal en kopte de gelijkmaker in de kooi. De Zebra's roken bloed en bleven in de aanval trekken. Nurio ontsnapte op links en bediende Benavente, die meteen uithaalde, maar Horvath schudde een wereldsave uit zijn mouw. De thuisploeg zette alles op alles, maar kreeg het deksel op de neus. Limbombe poeierde twee minuten voor affluiten de winnende goal in de verste hoek voorbij Penneteau.

Plaats een reactie

zondag 24 september 2017 om 19:53
De scheids omgekocht? Ophoepelen boerenbond.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 19:55
Vreemd... Club had de scheids eerder tegen dan mee... maar soit, als het bij je eigen ploegje niet lukt moet je maar gaan janken over een andere ploeg zeker. Mooi voetbal en verdiende overwinning. Met dank aan Horvath op het einde...
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 20:02
De enige blijters in dit verhaal zijn jullie wel traktorclubje.
Vind ik leuk
Toca +9636
zondag 24 september 2017 om 20:22
Op wat slaan uw berichten in feite ?
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 20:31
Frustratie.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 20:51
Tacco, op die onzin die jij elke keer verkoopt misschien deugdoende, ridderlijke ambachtspuit?
Vind ik leuk
Toca +9636
zondag 24 september 2017 om 20:55
T is toca maar das ni erg maar op wat slaat uw uitleg? Op niks
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 20:58
Ik gaap alweer ridder!
Vind ik leuk
Boerken +2055
maandag 25 september 2017 om 12:57
Outsane ge zijt nogthans van een goed bouwjaar ! Waar ist verkeerd gelopen?
Vind ik leuk
Toca +9636
zondag 24 september 2017 om 20:01
Heb jij gezopen of iets gepakt ofzo ?
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 21:58
Als je over een scheids wil praten, denk dan even aan vrijdagavond. Hoe moet Waasland-Beveren zich dan voelen ??
-> Twee strafschoppen niét gekregen
-> Hun tegenstander maakte hun 1ste doelpunt na de meest denkbeeldige corner van het seizoen. #beserious
Vind ik leuk
DDT +1043
zondag 24 september 2017 om 19:53
???????????????????????
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 19:57
Verdiende overwinning voor Club, maar gaat op het einde niet voldoende zijn om Charleroi van eerste titel te houden.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 19:59
Loopt 4 punten uit? Is het niet: "Loopt 3 punten uit, wat op een totaal van 4 punten verschil komt"?
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 20:01]
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 22:08
Of loopt uit tot 4 punten, idd!
Vind ik leuk
Kdb90 +1003
zondag 24 september 2017 om 20:04
Het is Charleroi - Brugge
Wat zingen de supporters van Brugge weer Anti Buffalo..
Begrijpe wie begrijpen kan zeker.
Vind ik leuk
larédo +757
zondag 24 september 2017 om 20:11
Spijtig genoeg zijn die randdebielen er bij elke club, dit gaat vaak om een klein deel gevolgd door meelopers(die zijn er met hopen). Kijk nu die eerste post hier in dit artikel van outsane1970 bv. Ik ga er vanuit dat 1970 zijn geboortejaar is, zoiets tart toch alle verbeelding?
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 20:12]
Vind ik leuk
Kdb90 +1003
zondag 24 september 2017 om 20:27
inderdaad, je hebt 100% gelijk!

Mocht dit nu volgende week gebeuren waar ik ook 100% zeker van ben dat het gaat gebeuren, zou ik het nog ergens kunnen verstaan ook al ben ik van mening dat je voor je eigen ploeg moet supporteren en niet tegen een andere.

Dat van outsane1970, ik heb soms het gevoel dat er sommige mensen niet goed weten hoe ze kunnen reageren en dan kom je zo reacties tegen.
Vind ik leuk
Boerken +2055
maandag 25 september 2017 om 13:00
Nogthans een goed bouwjaar hoor!
Vind ik leuk
Boerken +2055
zondag 24 september 2017 om 20:23
Als dat zo is geef ik u gelijk! Dat is hier niet van toepassing .
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 21:22
Calimero's blijven altijd Calimero's.
Vind ik leuk
Boerken +2055
maandag 25 september 2017 om 13:01
Et alors zou Mitterand zeggen.
Vind ik leuk
Boerken +2055
zondag 24 september 2017 om 20:28
Verdiende overwinning. Zonder penaltyfases offside goals enz . En tegen een goede ploeg. Dus verdiend aan de leiding !
Vind ik leuk
freeman +3485
zondag 24 september 2017 om 20:33
Genoten van mooie match met 2 ploegen die DURVEN te voetballen ! Charleroi ook heel goede ploeg , Club verdiende wel de overwinning wegens het overwicht over het grootste deel van de match ! Horvath hield de " Mazzu Time " in bedwang ......
Vind ik leuk
larédo +757
zondag 24 september 2017 om 20:48
Keeper met veel potentieel maar is nog wat groen en daarom gaat hij ons in de toekomst allicht nog punten kosten maar zoals vandaag red hij er weer 2. Volgend seizoen kandidaat beste keeper van belgië, dit seizoen gaat te vroeg komen maar hij mag mijn ongelijk altijd bewijzen :)
Vind ik leuk
JODES +343
zondag 24 september 2017 om 21:02
Was inderdaad een heel leuke wedstrijd om naar te kijken. En net op het moment dat ik zei dat Club nu eindelijk eens een goede keeper moet aankopen, schudt Horvath die 2 "Courtois-achtige reddingen uit zijn mouw... Maar ik blijf het herhalen, het is nog zooo vroeg en ik blijf er bij dat de motor van RSCA nog wel aanslaat en zo ons nog het vuur aan de schenen gaan leggen... Ondertussen is het natuurlijk wel genieten. En als we Gent volgende week mogelijk definitief kunnen afschudden... Met alle respect voor de Buffalo's, hoor!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:52
met grote voorsprong de beste (top)match van het seizoen, voornamelijk te danken aan een zeer goed en sterk brugge en ook aan charleroi natuurlijk maar toch zeker nog veel meer aan brugge

afgezien van helemaal op het einde van de match was brugge voor de rest doorlopend constant VEEL en VEEL beter dan charleroi en had het zich al veel vroeger in de wedstrijd van de overwinning moeten verzekeren en zeker had brugge ook moeten winnen met een ruimere marge

toen brugge uiteindelijk oververdiend 0-1 voor kwam, had het eigenlijk al hun 3e of 4e goal moeten zijn in die match, wat ze allemaal gemist of de nek om gewrongen hebben, ongelofelijk en het had hun zeer duur te staan kunnen komen want helemaal naar het einde van de match toe vreesde ik toch echt nog dat het naar charleroi zou gaan, maar de dik oververdiende overwinning was er alsnog gekomen alhoewel niet echt meer verwacht
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Club Brugge grijpt overwinning in de slotfase en loopt vier punten uit