Vanhaezebrouck over genomen risico: Ik weet dat dat misschien dom is

Vanhaezebrouck over genomen risico: "Ik weet dat dat misschien dom is"

zondag 24 september 2017 om 18:34

KAA Gent kreeg zondag tegen Zulte Waregem weinig klaar. Dat zag ook Hein Vanhaezebrouck. Na 55 minuten probeerde de trainer het tij te keren. Hij voerde drie wissels op hetzelfde moment door. 

"Ik kon er moeilijk zeven vervangen", aldus Vanhaezebrouck tegenonver Sporza. "Ik heb er in de tweede helft meteen drie ingebracht. Ik weet dat dat misschien dom is als je nog een blessure oploopt, maar het was de enige manier om het publiek achter de ploeg te krijgen. Tien minuten lukte dat, maar we hadden geen presence in de box. En daarna voelde je de twijfel opnieuw de bovenhand nemen, met traag voetbal en veel balverlies."

Gent staat nu een straatlengte achter op Zulte Waregem. "Als ik eerlijk ben, denk ik niet dat we onze 10 punten achterstand op Zulte Waregem nog zullen goedmaken", stelde Vanhaezebrouck. "Als je voelt dat er twijfel in de groep zit, dat er geen durf is, dan ben je een beetje machteloos ... Dat krijg je er heel moeilijk uit in de wedstrijd zelf. We kunnen nu in de week weer praten, bijsturen en nog eens met andere spelers proberen, maar het is niet eenvoudig."

Lees ook: Vanhaezebrouck: "Voor mij was dit vooral ontgoochelend voor de supporters"

Plaats een reactie

Toca +5486
zondag 24 september 2017 om 18:46
Hoe populair hein ook is bij gent het gaat toch stilaan problematisch worden om zijn groep daar uit te krijgen.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 18:52
Inderdaad en dat het niet eenvoudig is om eruit te geraken dat weet iedereen, niet simpel. We kunnen alleen maar hopen en de ploeg blijven steunen.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 19:34
Vertrouwen is 0,0 bij sommigen. Esiti als absolute laagtepunt van de hele groep. Wat ga ik blij zijn als Neto terug is.

Andrijasevic, ik weet niet wat er met hem scheelt, maar dat we voor hem een Sylla of Dejaegere op de bank houden is vrij problematisch. Zelfde met Simon.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 19:42]
Vind ik leuk
User251 +675
zondag 24 september 2017 om 19:50
Vond niet dat yaremchuk (waarschijnlijk wel fout geschreven) zo slecht was
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 19:55
Neen zeker niet. Heb ook niks aan t merken over hem. Eigenlijk zouden zowel Sylla als hij moeten spelen in mijn ogen. Of het is in ieder geval het proberen waard.

Liever Sylla-Yaremchuk dan Andrijasevic-Yaremchuk of Simon-Sylla.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 18:52
Louwagie wou nog war geld verdienen door Coulibaly te verkopen, nu zitten ze zonder spits. Idem Adriajevic, ff Standard ne kloot aftrekkende, dacht Louwagie, maar heeft er eentje bij zyn eigen afgetrokken
Vind ik leuk
Dirk H +510
zondag 24 september 2017 om 19:08
Hein, bij Anderlecht kan/mag je er bij de rust ook geen 7 vervangen
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 19:08
Hein wil even nadenken!!??
Heb hier voor Gent een minder gevoel bij, want Hein weet ook dat hij meteen bij Anderlecht aan de slag zou kunnen.
Iedereen weet ook dat verandering van trainer soms een nieuwe boost kan geven aan een ploeg!
Ben benieuwd wat Hein zal doen?!?
Sorry aan de Gent supporters als Hein de handdoek smijt.
Vind ik leuk
JLo +22
zondag 24 september 2017 om 19:16
In die situatie had ik hetzelfde gedaan.
Het is nu aan Hein om ook de groep vertrouwen en respect te geven en als trainer te blijven.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Vanhaezebrouck over genomen risico: "Ik weet dat dat misschien dom is"