Anderlecht wint van Waasland-Beveren: Eigenlijk is dat een stunt

Anderlecht wint van Waasland-Beveren: "Eigenlijk is dat een stunt"

zondag 24 september 2017 om 13:45

Anderlecht had het zaterdag knap lastig op het veld van Waasland-Beveren. Uiteindelijk haalde Anderlecht het op de Freethiel met 1-2. Indruk maakte paars-wit niet. Zeker niet op Marc Degryse. 

"Het is eigenlijk een stunt dat ze winnen, onwaarschijnlijk", stelde de analist bij Play Sports. "Waasland-Beveren mist kansen, de gelijkmaker valt na een onterechte hoekschop, ze hebben twee keer een fantastische Boeckx nodig, ... en toch pakken ze de drie punten. Dat is inderdaad meer dan op een diefje."

Bij Waasland-Beveren claimde men een strafschop. Degryse gaat niet helemaal mee in dat verhaal. "Het is geen honderd procent-strafschop, maar je kan hem zeker geven. Isaac Kiese Thelin wordt aangetikt door Leander Dendoncker, dan maakt het niet of het bewust of onbewust is."

Lees ook"Anderlecht stelt zijn nieuwste aanwinst voor: Christof Dierick!"

Poll

Had Waasland-Beveren een strafschop moeten krijgen?

(142 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 24 september 2017 om 13:53
De voet wordt onvrijwillig aangetikt in de loopbeweging, waardoor hij over zijn voeten struikelde, maar aangezien Olli nog voor de aanvaller liep was er geen sprake van een noodrem fout of dergelijke!
Elk zijn mening hierover, maar dan kan je de handsballen ook fluiten en strafschop geven.
Vind ik leuk
reality +205
zondag 24 september 2017 om 14:13
Het is als hij niet aangetikt wordt opzettelijk of niet dat de speler in kwestie kan scoren, De regel is heel duidelijk als je iemand in de 16 ten val brengt zonder de bal te hebben is het strafschop punt. Ook voor Anderlecht.
Vind ik leuk
larédo +757
zondag 24 september 2017 om 13:54
Ik hoor marcske nog zeggen op extra time; het is ofwel strafschop of wel geen strafschop Filip.
Bye geloofwaardigheid man.
Vind ik leuk
Garland +2787
zondag 24 september 2017 om 14:13
Degryse geloofwaardig? Dat moet ook geleden zijn van toen hij nog bij Club Brugge speelde;
Vind ik leuk
reality +205
zondag 24 september 2017 om 14:08
Deze scheidsrechter heeft echt de uitslag beinvloed dit is echt weigeren om de spelregel te volgen zuivere strafschop die ontzegd werdt , en zijt maar gerust, hij weet het zeer goed want hij stond te vloeken in zijn zendertje dit is vals spelen.
Vind ik leuk
lnc +29
zondag 24 september 2017 om 14:17
Ik persoonlijk begrijp ook niet waarom een speler niet de sportiviteit heeft om te gaan zeggen dat hij als laatste de bal geraakt heeft, en zeker niet wanneer het zo flagrant is als Hanni tegen WB. Dit is volgens mij even erg als een schwalbe. De boel belazeren.
Dit zou moeten door de reviewcommissie bestraft worden. Match geschorst lijkt me aangewezen. En nee, niet omdat het een A'lechtspeler is, maar enkel om terug wat meer sportiviteit in het voetbal te krijgen.
Vind ik leuk
Patfey +2546
zondag 24 september 2017 om 15:01
Van mij mag je daar best strafschop voor geven, net zoals voor duwen en trekken. Enkel hoor ik voor dat laatste weinig enthousiasme, want ‘dan heb je veel te dikwijls strafschop’. Bizar toch?
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 21:27
Net voor die fase dat voor alle anderlechthaters penalty was,
Was er in de andere rechthoek een soort van handsbal
Maar dat was dan geen strafschop zeker hè?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Anderlecht wint van Waasland-Beveren: "Eigenlijk is dat een stunt"