Stevige kritiek op Frutos: 'Zowat elke beslissing pakte verkeerd uit'

Stevige kritiek op Frutos: 'Zowat elke beslissing pakte verkeerd uit'

zondag 24 september 2017 om 07:47

Anderlecht won zaterdagavond op het nippertje bij Waasland-Beveren. Voor en na de wedstrijd kwam er kritiek op coach ad-interim Nicolas Frutos. Voor de wedstrijd omwille van zijn verrassende keuzes. Na de wedstrijd omwille van het zwakke voetbal.

Wim Conings van Het Nieuwblad zag Frutos en zijn Anderlecht door een heel klein gaatje kruipen zaterdagavond. "Frutos zal erg mooie bedoelingen gehad hebben met zijn opstelling. Maar zowat elke keuze pakte verkeerd uit en het voetbal was dramatisch. Ze winnen wel. Maar het had zomaar een horroravond kunnen worden voor paars-wit.", is Conings hard voor de Argentijn.

Zelf noemde Frutos de wedstrijd tegen Waasland-Beveren zijn persoonlijke kwartfinale. In de beker ging hij al winnen bij Westerlo. Nu volgen nog twee cruciale wedstrijden tegen Celtic en Standard. Twee wedstrijden om het Anderlecht-bestuur ervan te overtuigen dat hij de nieuwe coach van Anderlecht moet worden.

Poll

Is Frutos een geschikte nieuwe coach voor Anderlecht?

(543 stemmen)

Plaats een reactie

Regaal +336
zondag 24 september 2017 om 08:27
Als Kara terug is graag Deschacht terug op zijn oude linksback positie... en niet Sowah of Obradovic! Veel slechter dan die 2 kan Deschacht het alvast niet doen. Sterker nog: hij is bij de betere spelers.
Vind ik leuk
AzEz86 +2430
zondag 24 september 2017 om 08:30
Zou wel een mooi kunstje zijn van Ollie, eigenlijk hebben ze hem nooit echt uit de ploeg kunnen spelen in al die jaren dat hij er zit.
Vind ik leuk
dakcota +1365
zondag 24 september 2017 om 11:09
ik vind olli geweldig, topspeler, (niet topniveau), En ook al leek hij onvermoeibaar gisteren en ging gij geregeld eens mee... de flank aflopen 90 min lang zie ik hem niet meer doen. centraal past hij beter waar hij gewoonweg niet gepasseert word... de vraag is.. is kara spajic beter dan deschacht en 1 van de twee andere, daar ben ik wel van overtuigd.... probeer het op links zou ik zeggen, ik vrees enkel voor het aanvallende deel dan
Vind ik leuk
Mario_ +666
zondag 24 september 2017 om 08:33
Aanvallend compartiment vond ik niet slecht. Niet vergeten dat dit eerste match samen is. Laat Stanciu of wat vertrouwen tanken. Hanni was dan wat minder en Bruno is toch te vervangen door Henry.
Aansluiting middenveld kan beter , Kums ipv Trebel.
Verdedigend is een probleem, want Boeckx was man van de match....
In competitie moet Kara-Spajic-Sa toch kunnen ?
Vind ik leuk
Patfey +2064
zondag 24 september 2017 om 14:44
3 rechtervoeten? Link.
Vind ik leuk
Mario_ +666
maandag 25 september 2017 om 12:46
heb nooit begrepen waarom ze niet vanaf dag 1 naar degelijke centrale verdediger met linkervoet hebben gezocht. Lombaerts was 1 optie, maar verder niets.
Vind ik leuk
Patfey +2064
maandag 25 september 2017 om 14:39
Dat is mij ook altijd een raadsel geweest, net zoals het aantrekken van Sa. Geen kritiek op de speler zelf, maar dus een derde rechtervoet.
Trouwens, het probleem is niet enkel een linksvoetige centrale verdediger, maar ook een linkerflank als doublure en concurrent voor Obradovic. Dat snap ik trouwens nog minder. Verleden seizoen was er al een probleem en moest Franky dikwijls depanneren, nu is die weg en niet vervangen. Ziende blind noemen ze dat zeker?
Vind ik leuk
Mario_ +666
dinsdag 26 september 2017 om 10:10
Ze konden Tshimanga gratis krijgen, met die zijn ervaring heb je dan toch een degelijke back-up...
Of is die echt niets meer waard ?
Vind ik leuk
SD +1661
zondag 24 september 2017 om 10:07
Laat Kums maar opdraven met de tweede ploeg en zorg vooral dat je verdediging versterkt komt uit de volgende mercato. Tenslotte vergeet Frutos want hij zal het nooit kunnen
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 10:11
Wat niet kunnen? Hij heeft alvast een pak meer klasse dan jij. Denk jij soms niet aan Anderlecht als het over voetbal gaat?
Vind ik leuk
E.V +1229
zondag 24 september 2017 om 11:18
Freddy, er zijn altijd zielige mensen die graag over andere praten om de aandacht van hun eigen miserabel ploegske weg te houden...volgende ronde van de beker zal dat vrij moeilijk zijn he...
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 11:22
Dan zal het vuur weer in hun ogen staan. En zal er ook wat vuur op het terrein liggen...
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 10:26
Obradovic en Najar op de flanken, als ze OK zijn. En drie van het viertal Sa, Deschacht. Kara en Spajic. Dat is degelijker, denk ik. Maar geen rechtsback op links. Desnoods Trebel. Ik zou twee aanvallers proberen. Henry( of Hanni) en Theo bvb, Stanciu, (Hanni als back up) erachter en Kums en Dendoncker, Gerkens als back up misschien. Maar eigenlijk is het ook maar 'gissen'. Nicolas zal het wel beter weten, neem ik aan.
Vind ik leuk
Patfey +2064
zondag 24 september 2017 om 14:46
Ja zo ongeveer denk ik het ook, een 3 4 1 2, enkel oppassen met drie rechtsvoetigen (Sa, Kara, Spajic) achteraan
Vind ik leuk
buck +1085
zondag 24 september 2017 om 11:25
Nieuwe trainer dringend!
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 14:08
Het gelijk van Weiler. Kums, Sels, Henry op de bank
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Stevige kritiek op Frutos: 'Zowat elke beslissing pakte verkeerd uit'