Dodelijk efficient Anderlecht pakt driepunter na belabberde match

Dodelijk efficient Anderlecht pakt driepunter na belabberde match

zaterdag 23 september 2017 om 22:15

Anderlecht is door het oog van de naald gekropen op het veld van Waasland-Beveren. Op de Freethiel was het lange tijd bijzonder slecht, maar paars-wit toonde zich dodelijk efficiënt.

Frutos experimenteerde erop los en bracht onder meer Sowah, Bruno en Harbaoui in de basis. Kums en Onyekuru startten weer op de bank. Na zes minuten kreeg Anderlecht al een opdoffer. Uitgerekend Thelin kon scoren na een perfecte voorzet van Boljevic. Even later kon Morioka de 2-0 maken na een perfecte counter, maar hij schoot op Boeckx. Anderlecht kon in heel de eerste helft één keer dreigen, maar Goblet redde op een poging van Stanciu.

Onyekuru mocht dan toch inkomen in de tweede helft, maar dat bracht niet meteen beterschap. De thuisploeg kreeg nog een paar kansen om de genadeslag toe te dienen, maar ze lieten dat na. Het bleken dure missers. Stanciu kon namelijk op een kwartier voor het einde de 1-1 binnenwerken na een onterecht toegekende corner. Een domper voor Waasland-Beveren, maar het werd nog erger. Verdediger Spajic maakte even later zowaar de winning goal. Waasland-Beveren kreeg nog een reuzekans, maar Myny miste onbegrijpelijk.

Anderlecht heeft inmiddels al twaalf punten verzameld, al was deze overwinning heel gevleid. Waasland-Beveren kan zijn goede spel niet verzilveren en blijft achter met negen punten.

Plaats een reactie

Dirk H +591
zaterdag 23 september 2017 om 22:22
Boeckx, De Schacht en Trebel de sterkhouders
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 22:51
Ik vondt stanciu niet zo slecht, vergeleken met sommige anderen op het veld!!
Boeckx sterkste man en redder van de punten, dus laat hem maar staan, onze 2 amateur backs, moeten voor mijn part niet meer op het veld komen voor Anderlecht!!
In januari verkopen en deftige flanken aanschaffen!!
Vind ik leuk
dakcota +1704
zaterdag 23 september 2017 om 22:25
Ik zeg niet dat het onverdiend is maar amai amai, wij zijn toch niet meer zoveel beter dan een ploeg als waasland beveren. chapeau clement, er staat wel iets.

Het was pas 'goed' eens onze geweldige backs eraf waren. en Boeck man of the match

Penalty? tja hands was het aan de ene kant, onvrijwillig, niet gefloten. dendoncker loopt thelin omver, ook niet vrijwillig, ook niet gefloten
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 22:30]
Vind ik leuk
Dirk H +591
zaterdag 23 september 2017 om 22:42
En de vervanging van Bruno ni vergeten
Vind ik leuk
Patfey +2556
zaterdag 23 september 2017 om 22:28
Wel, er is toch vooruitgang, van slecht spelen en niet winnen, naar slecht spelen en winnen :). Nu nog goed spelen, al ben ik tegen Celtic best tevreden met heel slecht spelen en winnen :).
Vind ik leuk
Toca +9635
zaterdag 23 september 2017 om 22:55
Dit was de draak der draken... wa ern strontmatch.
Vind ik leuk
DDT +1043
zondag 24 september 2017 om 00:55
Ik heb de wedstrijd niet gezien maar als ik de opstelling zag da, begrijp ik er niks meer van hoor. Frutos doet ook maar wat precies
Vind ik leuk
Patfey +2556
zondag 24 september 2017 om 04:04
Tja, Appiah, Bruno en Hanni in de ploeg en Sa, Kums en Onyekuru niet was me ook niet zo duidelijk. Sowal verdiende voor mij, net zoals Stanciu, zijn kans. Vrij goed gelukt voor Stanciu, een flop met Sowal.
Maar globaal, trainers zullen wel nooit te begrijpen zijn.
Anderzijds, Kums op de bank kon ik nog enigszins begrijpen, met het oog op de komende match tegen Celtic, maar Bruno en Appiah op het terrein blijft raadselachtig.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 04:05]
Vind ik leuk
Prpldynmt +2655
zaterdag 23 september 2017 om 23:11
Het deed weer pijn aan de ogen. Het transferbeleid laat het aan de wensen over. We hebben enkel Onyekuru als mogelijke flankspeler. Bruno is nog maar een schim van de speler die hij ooit was. Chipciu heeft zijn kwaliteiten op vakantie in Roemenië achtergelaten. King Kara wordt duidelijk gemist in de verdediging om als leider de verdediging aan te sturen. Sowah en (vooral) Appiah vielen nog maar eens door de mand. We moeten in de winter DRINGEND snelle flankspelers kopen en waarom Acheampong niet terughalen in november (als hij zelf wil)? Zijn snelheid missen we enorm op dit moment.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 00:27
Omgekocht, overduidelijk!!!!
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 00:28]
Vind ik leuk
Patfey +2556
zondag 24 september 2017 om 03:59
Laster
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 00:39
Dodelijk efficiënte dierick geeft 3 punten aan anderlecht
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 01:08
slapende videoref geeft 3 punten aan brugge. Zo trek die 3 punten bij rsca en brugge af en we staan even ver. Zo goed ?
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 01:35
Dat is dan 1 fase op een wedstrijd, geen 6.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Dodelijk efficient Anderlecht pakt driepunter na belabberde match