Ferrera haalt uit naar de pers: Jullie beslissen wat de mensen denken

Ferrera haalt uit naar de pers: "Jullie beslissen wat de mensen denken"

zaterdag 23 september 2017 om 10:25

KV Mechelen heeft een heel matige competitiestart genomen. De Maneblussers bengelen onderin het klassement met amper vier punten uit zeven wedstrijden. Trainer Yannick Ferrera verklaarde dat hij geen druk voelt, maar haalde toch nijdig uit de naar de pers.

"Ik voel geen druk. Van nature ben ik heel rustig. Denk maar aan mijn periode bij Standard. We stonden laatste na elf speeldagen, maar na 29 speeldagen stonden we toch mooi zesde", vertelde Ferrera aan Het Laatste Nieuws. "Het is de media die beslist of een trainer onder druk staat. De spelers en mezelf voelen dat niet. Zij doen altijd hun uiterste best."

"De pers beslist wat de mensen denken. Het volk leest wat jullie schrijven en dat wordt dan de algemene opinie. Jullie beslissen of een trainer onder druk staat of niet. Jullie weten dat en spelen daar mee. Elke week, elke dag... Denk je dat wij niet weten dat we nog niet gewonnen hebben?", besloot de trainer van Malinwa.

Plaats een reactie

Toca +5486
zaterdag 23 september 2017 om 10:36
Hij heeft overschot van gelijk maar in feite is dat ook hun job. Dat is hier op de site toch ook. Hoe meer sensatie hoe meer reacties en lezers.
Vind ik leuk
Garland +1995
zaterdag 23 september 2017 om 10:39
Het zijn vooral analisten die een trainer onder vuur nemen. Er is nog een verschil met de pers.

Vind ik leuk
Drekovic +2861
zaterdag 23 september 2017 om 11:32
En als die journalisten dan nog iets van het spelletje moesten begrijpen !!!
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:01
Hij heeft 200 % gelijk. Zo hebben de dwaze spourjournalisten ook Weiler afgebroken vanaf de 1e dag. Zo gingen ze Frutos al afbreken woensdagavond, stoken ze ruzie bij Gent.

Daarentegen speelt brugge even slecht als Mechelen, Anderlecht, Gent, Standard, Genk, Oostende, maar schrijven ze steeds positief over brugge.
Terwijl de seizoensstart voor brugge compleet mislukt is, want ze spelen GEEN Europees voetbal dit seizoen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:23
Positief? Het enige waarover positief wordt gesproken van Brugge is dat ze 18/21 hebben en een ronde verder in de beker.
Na de uitschakeling uit Europa moest Leko volgens analisten ook oppassen voor zijn plaats omdat het spel in België ook slecht was.
Als Brugge supporter moet ik eerlijk zijn dat ik liever ook beter spel zag, maar we halen nu wel punten. Onze seizoensstart is voetballend slecht maar verre van mislukt.
Het punt is dat de media beslist wie er moet vertrekken en sommige supporters hier helemaal in meegaan.
Ferrera voelt alleen maar druk van de media, niet van zijn club of supporters ook al blijven de resultaten uit.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 11:25]
Vind ik leuk
Toca +5486
zaterdag 23 september 2017 om 11:35
Ben niet akkoord dat de competitiestart van brugge mislukt is als je aan kop staat met 18 op 21.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:45
Het enigste belangrijke in de maand augustus is Europees voetbal halen.
Dat heeft brugge dus niet, en zowel de turken als AEK Athene zijn toch maar gewone ploegen.

Het spel van brugge trekt op niets.
Ze hebben 18/21 omdat ze speelden tegen ...
nr 9,11,13,14,15 in het huidige klassement
en op nr 6 Moeskroen verloren ze
en ja, op nr 5 zulte-waregem wonnen ze alleen door video ref marchand die stront in zijn ogen had bij de overduidelijke penalty die hij niet zag.

Had brugge tijdens de seizoenstart tegen ploegen zoals Charleroi, STVV, Antwerp (ploegen die het momenteel heel goed doen en in winning mood zijn) of tegen Anderlecht, Gent, Genk (blijven toch toppers, al is hun niveau momenteel laag)
dan had brugge heel wat minder punten gehad.

Het is typisch brugge dat jullie calimero's zijn en ook denken de beste te zijn.
Lekootje laat de voorbije dagen ook weer optekenen dat brugge de beste ploeg is.
We zullen eens kijken in Mei 2018 wie de besten zijn !!!!

Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:07
Lees je ook wat andere mensen schrijven?
Het spel van brugge trekt inderdaad op niets. We gaan er uit tegen ploegen die in hun eigen land ook sterk zijn, hier in België ook top spelen. We hebben gewoon dit jaar pech dat we op de belangrijke matchen nog slechter hebben gespeeld.
Over de tegenstand in België, elke ploeg moet daar ook tegen.
Wij hebben GELUK dat het eens lukt met slecht spel.
Vorig jaar speelde we goed maar haalde we geen punten, nu spelen we waarmee Anderlecht kampioen is geworden en hebben een dosis geluk dat wel zal draaien zeker.
Wat is trouwens het nut van supermooi voetbal te spelen en dan op het einde van het seizoen in Play-Off 2 te zitten zoals Genk vorig jaar?
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 03:31
Groot gelijk!!! Proficiat met de oververdiende overwinning tegen Waasland en de 'klasse' van Harbaoui!! Top top!!
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:09
maar europees ge niet eens in de poulefases van de EL geraakt? Sorry voor een ploeg als brugge is uw competitiestart mislukt dan...
Vind ik leuk
Toca +5486
zaterdag 23 september 2017 om 12:11
Voor alle duidelijkheid ben ik geen brugge fan he mannekes. Maar ik spreek over de competitie he. Niet europees.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:23
Toca tuurlijk niet ma competitie heb je gelijk maar een ploeg als brugge die europees al na de eerste ronde eruit ligt das een gemiste competitiestart... Denk da de mensen da bedoelen dat in samenspraak met het tegenvallende voetbal en de vele "conflictjes" met spelers alsook een spelsysteem dat de brugse supporter niet graag ziet blijkbaar kan ik hen wel volgen die zeggen dat de competitiestart gemist is :) Ben overigens ook geen brugge fan eh :D
Vind ik leuk
Patfey +2057
zaterdag 23 september 2017 om 16:38
Pers die beslist wat de mensen denken? Iemand die de anderen voor dom houdt, is voor een pretentieus persoon, voor wie ik geen achting kan hebben. Niets sympathie meer voor Ferrera.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ferrera haalt uit naar de pers: "Jullie beslissen wat de mensen denken"