'Was Frutos niet mee verantwoordelijk voor het lelijke spel van RSCA?'

'Was Frutos niet mee verantwoordelijk voor het lelijke spel van RSCA?'

zaterdag 23 september 2017 om 08:50

Nicolas Frutos is na lang wachten (tijdelijk) hoofdcoach van Anderlecht. Een job waar hij al jaren van droomde. Hij moest eerst wachten op het ontslag van René Weiler. Jan Mulder stelt zich toch vragen bij de Argentijn.

'Eindelijk, 'na acht jaar wachten', is Nicolás Frutos de trotse T1 van Anderlecht. Ik zou het ook zijn, trots. Ik zou ook acht jaar willen wachten op het grote moment in mijn leven', schrijft hij in zijn column in Het Laatste Nieuws. 'Nicolás is een professional en neemt zijn werk te serieus. Op een gegeven moment moet een trainer het ontleden voorbij zijn.'

Mulder vindt de coach toch iets té maniakaal bezig. 'Als je een hele nacht aan Westerlo besteedt, geef je toe dat het met Anderlecht beroerd gesteld is', klinkt het. 'Frutos heeft gelijk: de hele boel moet rigoureus op de schop. Toch irriteert de manier waarop deze langzaam arriverende assistent aan zijn taak begon: met een omarming van Sven Kums en met een spelopvatting die verdacht veel lijkt op een systeem dat diametraal tegenover dat van zijn Zwitserse voorganger staat, een zeer aanvallende 3-4-3.'

Waar was Frutos?
Volgens hem had Frutos al moeten ingrijpen toen Weiler nog coach was. 'Zat Nicolás Frutos al die tijd dat het misging niet naast René Weiler op de bank? Behoorde hij niet tot de staf en was hij niet aanwezig op elke training waar de rare wedstrijden en opstellingen werden voorbereid? Was hij niet medeverantwoordelijk voor het lelijke spel in het vorige en de slechte resultaten van dit seizoen?'

Hij keurt de stilte van Frutos onder Weiler dan ook af. 'Nooit hoorden we uit zijn mond een geluid van protest of kwam er uit Neerpede een signaal van verschil van opvatting tussen de trainers. Frutos stond pal achter Weiler en was loyaal aan ideeën die hij afkeurde', aldus Mulder.

Poll

Is de kritiek van Mulder terecht?

(416 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 23 september 2017 om 09:04
Misschien heeft hij ook wel geprotesteerd onder Weiler, maar het feit dat het niet naar buiten is gebracht kan enkel een teken van loyaliteit zijn. Of van een duivels plan, wetende dat de situatie mettertijd onhoudbaar zou worden voor Weiler, en dat hij dan wellicht een kans zou krijgen. ;)
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:06
Eerder een duivels plan lijkt me bij Frutos. Begint ook wel beetje zielig te worden hoe die zit te smeken om coach te blijven.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:10
Het is inderdaad overduidelijk dat hij op die job aast. Vraag is hoe hij zal reageren als Anderlecht toch een andere coach aanstelt. Wellicht zorgt dat voor nieuwe spanningen binnen de ploeg.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:11
Tijd om een nieuw duivels plan te smeden! >:D
Vind ik leuk
Garland +2029
zaterdag 23 september 2017 om 09:44
Die man heeft gewoon ambitie. Daar is niks mis mee.

Het kan zelfs mooi dat hij zo voor een de club leeft.

Vind ik leuk
ketje55 +917
zaterdag 23 september 2017 om 09:08
Nu gaan we met z'n allen kakken op Frutos. Vanavond zou ik de idioten vragen 'FRUTOS BUITEN' te scanderen, vanaf de eerste minuten.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:13
Frutos buiten !
Vind ik leuk
E.V +1229
zaterdag 23 september 2017 om 10:04
Eerst een goal proberen te maken voor dat kan...dat zal al moeilijk genoeg zijn...lol
Vind ik leuk
freeman +2070
zaterdag 23 september 2017 om 09:28
Heeft alles rustig laten betijen ! Want achteraf beschouwd " de één zijn dood , is de ander zijn brood " ...... en kan daar nu misschien wel van profiteren ! We gunnen hem het voordeel van de twijfel ondertussen .....
Vind ik leuk
E.V +1229
zaterdag 23 september 2017 om 09:34
Frutos was model assistent...tegen Weiler ingaan was zelfmoord...voorbeelden genoeg gezien..en aan de poten van de coach zijn stoel zagen heb ik alleen Hasi bij Van Den Brom zien doen...geef die man een kans net zoals alle vorige...of hij goed is zal de tijd uitwijzen toch...
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:38
Ik denk dat de eigengereidheid en koppigheid van Weiler het antwoord zijn op deze vraag ... Oppositie leek me inderdaad zelfmoord...
Vind ik leuk
Toca +5714
zaterdag 23 september 2017 om 10:12
Hebben jullie al een assistent geweten die ingaat tegen de trainer ? Dat gebeurt nergens, anders is het voorbij, goedkope kritiek van mulder naar mijn mening.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:23
Hij vindt het toneel met de knuffel bovenop de opstelling waarnaar het publiek smeekt, erover...en dan die kleine sneer naar Brugge! Tja, je kan toch moeilijk zeggen dat hij er niet alles aan doet om op een goed blaadje te staan bij de supporters. Maar niets mis mee, zolang hij maar aanvallend blijft proberen te spelen...dat zou Mulder idd toch moeten bejubelen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 19:27