Frutos haalt stevig uit naar Club Brugge: Anderlecht, dat is klasse

Frutos haalt stevig uit naar Club Brugge: "Anderlecht, dat is klasse"

vrijdag 22 september 2017 om 22:39

Anderlecht neemt het zaterdag op tegen Waasland-Beveren. Bij de Waaslanders spelen er met Davy Roef en Isaac Kiese Thelin twee huurlingen van Anderlecht. Zij mogen, in tegenstelling tot spelers van Club Brugge, wél tegen hun moederclub uitkomen.

Voor Frutos is het niet meer dan normaal dat Anderlecht het wel toelaat om spelers te laten spelen tegen hun moederclub. "Dat is gewoon een kwestie van klasse, en Anderlecht heeft klasse", deelt hij een steek uit aan Club Brugge op de persconferentie.

"Ik heb een verhaal gehoord over een wedstrijd tegen RWDM. Die deden vier wissels tijdens die wedstrijd. Anderlecht kon na de wedstrijd dus klagen en de drie punten toch krijgen, maar deed het niet. Anderlecht wil op het veld winnen. Dat is voor mij een teken van klasse."

Bij Club Brugge laat men huurspelers (zoals onder andere Coopman, Perbet en Acolatse) enkel tegen hun moederclub spelen als de huurder een fikse som betaalt aan Blauw-Zwart.

Plaats een reactie

vrijdag 22 september 2017 om 22:42
Die blunder van rwdm herinner ik mij ook nog...4 wissels, hilarisch toch
Vind ik leuk
Garland +2014
vrijdag 22 september 2017 om 22:51
Trainer bij Molenbeek was de latere assistent bij Anderlecht, Renders.
Vind ik leuk
BVDS +702
vrijdag 22 september 2017 om 22:55
Als je zo je klasse van de daken moet schreeuwen, getuig je van weinig klasse...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 23:03
Gewoon jaloers als je niets beters te zeggen hebt
Vind ik leuk
BVDS +702
zaterdag 23 september 2017 om 09:43
Jaloers? Op wie? Op anderlecht? Maar Ik heb nergens beweerd dat anderlecht geen klasse heeft, alleen dat frutos door zijn uitspraken van weinig klasse getuigt.
En als frutos oude koeien uit de gracht mag halen met zijn rwdm-verhaal kan je daar onmiddellijk het nottingham forrest verhaal tegenover stellen.
Het argument van frutos houdt dus geen steek: het anderlecht van vandaag heeft niets te maken met het rwdm- noch met het forrest verhaal.
Ik vind trouwens dat vd stock en van holsbeeck klasse hebben en waardige bestuurders zijn. Zijn staan voor gezonde rivaliteit met fcb, in tegenstelling tot deze uithaal van een nieuwkomer die zilch wil profileren.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 23:07
euh.... leko zijn van de daken geschreeuw, 'wij zijn de beste' op basis van bekeruitslagen?? dat getuigd tenminste van weinig klasse. Vind het nog steeds hilarisch, kortzichtigheid ten top.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 08:58
klasse (de ~)
goede stijl; kwaliteit
"(dat is) grote klasse.
Hetgeen Anderlecht doet (uitgeleende spelers toch tegen hun moederclub laten spelen) getuigt van klasse, inderdaad. Het kleineren van een andere ploeg, hetgeen Dhr Frutos doet, getuigt dan weer van minder klasse. Maar dat komt op het conto van Frutos en kan en mag men Anderlecht als club niet kwalijk nemen. Bij mijn weten is dat niet de huisstijl van RSCA.
En Geofpurple, de volledige uitspraak van Leko luidde "op basis van de bekeruitslagen en het huidige klassement zijn wij NU de beste ploeg van het land."
Noem het hillarisch, kortzichtig, verwaand of wat je wil, maar het is wel een feit dat Club in de competitie en de beker, op dit ogenblik de betere ploeg is. Over het voetbal dat ze brengen wil ik me niet uitspreken, want als het over het beste voetbal gaat mag voor mijn part Waasland Beveren of STVV de beste ploeg genoemd worden. Feit is en blijft dat zowel in de reguliere competitie als in de beker, Brugge momenteel beter doet dan zijn rechtstreekse concurrenten Gent en Anderlecht. Maar als morgen de andere topploegen beginnen draaien en hij doet opnieuw zo'n uitspraak, dan zal ik meteen jouw mening onderschrijven dat dat hilarisch en kortzichtig is.
Sorry voor het lange betoog, maar wou even de uitspraak van Leko kaderen. :)
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:37
Mijn reactie is niet hilarisch of kortzichtig. Vertel mij eens waar en wanneer brugge echt getest is geweest? Vrij makkelijk programma lijkt mij. Niet tegenstaand is feit dat club 1ste staat gewoon verdient. Het is niet hun fout dat de rest veel steken laat vallen. Een uitgebreider relaas, staat in een ander topic als reactie op Boerken, de welke juist ontsnapt mij effe. Aja in het topic waaruit die uitsprak kwam 'wij zijn de beste'. Daar kan je lezen dat ik toch iet of wat genuanceerd ben in mijn mening
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 10:47]
Vind ik leuk
geertvdd +1343
zaterdag 23 september 2017 om 12:15
Hey Geofpurple, ik waardeer steeds je reacties die heel vaak van een gedegen voetbalkennis en uitgekiend taalgebruik getuigen, zaken die ik allebei naar waarde kan schatten. Dat je Sporting-fan bent doet er wat mij betreft niets aan af, dus laat ons maar niet verliezen in polemieken waarin je nog gelijk, noch ongelijk kan halen. Leko heeft gelijk wanneer hij zegt dat Club momenteel de beste ploeg is, want ze staan eerst (Zulte en Standard noem ik toch nog altijd een goeie test). Die uitspraak is even goed dom, want wanneer hij straks 3 keer na mekaar verliest krijgt hij ze vol in het gezicht terug. De uitspraken van Frutos zijn even zeer dom en zelfs irrelevant (ik zie het verband niet tussen klasse en uitgeleende spelers al dan niet laten spelen), want wanneer hij morgen de tribune in vliegt omdat hij een scheidsrechter schoffeert zal hij -terecht- verweten worden zich zelf niet aan zijn klassestandaarden te houden. Overigens ook frappant dat hij erg ver in het verleden moet graven om een voorbeeld van klasse te vinden, hoewel het mijn overtuiging is dat er op Sporting elke week een daad van zowel grote klasse als het totale gebrek er aan te rapen valt. Net als op Club, Beveren, Mechelen, Genk, Gent en alle andere grote en kleine teams waar men gewoon probeert hun wedstrijden te winnen.
Genoeg gezeur, laat ons hopen dat we op het einde van het seizoen een kampioen met klasse krijgen, goed? ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:53
Los van klasse of geen klasse, wie op het eind kampioen speelt is altijd terecht kampioen. Hoe en met welk voetbal dat is, maakt eigenlijk weinig uit, voetbal draait niet om schoonheidsprijzen, maar om resultaat. Ik hoor het graag hoe waasland, genk en zulte bejubeld worden om hun gebrachte spel, maar wat koop je ermee?

Uiteindelijk maakt het mij niet uit wie er kampioen wordt, van mijn part mag dat charleroi, stvv, of eender welke ploeg zijn, dat maakt mij niks uit. Neen ik ben niet zo een paarswitte fan, die alles wat paars is als goud aanziet en de rest als stront (want zo een soort bestaat er ook, paarswitte aanhang die zich verheven voelt boven al de rest, terwijl al die grootspraak nergens voor nodig is, en trouwens nogal ongepast).

Ik vond het gewoon een redelijk domme uitspraak van een coach.

En wat je aanziet als beste ploeg, das uiteindelijk toch subjectief afhankelijk wat beste voor je betekent. In mijn ogen is brugge de terechte leider , om punten aangehaald in vorig reactie (als je geen steken laat vallen en de rest doet dat wel, tja) niet tegenstaande dat leider niet perse wil zeggen dat je de beste ploeg bent.

Kijk nu simpel voorbeeld. Rsca vorig seizoen champ. was dat verdient? Ja. om pure reden de cijfers zijn wat ze zijn. Waren ze de beste ploeg vorig jaar? In mijn ogen niet, en dat komt dus uit de mond van een paarse aanhanger ;)
Vind ik leuk
geertvdd +1343
zaterdag 23 september 2017 om 16:22
Trek het je niet aan; ik heb ze in een reactie na vorig seizoen de terechte kampioen genoemd; ook vanuit de bek van een blauw-zwarte. Tiens, nuance, zou dat dan toch bestaan? ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 16:34
alleszins respect voor dat type supporters, ze groeien niet als trossen aan een boom :)

Nuance en zaken in perspectief kunnen plaatsen is voor velen nogal moeilijk. De meeste zien of willen enkel zien wat ze willen zien. Met personen zoals uzelf valt nog een zinnige discussie te voeren blijkbaar, waarvoor hulde
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 17:23
Ik noemde uw reactie ook niet kortzichtig of hilarisch, ik bedoelde dat je de uitspraak van Leko zo mag noemen, maar dat ze momenteel wel bij de betere staan, op basis van resultaten. Maar ook dat ik je meteen bijtreed als hij dat herhaalt als Gent, Anderlecht en anderen ook beginnen meedraaien.
Vind ik leuk
Olli +74
zaterdag 23 september 2017 om 12:06
Scheidsrechters omkopen, klasse. Man bun klasse, allez ja, wil maar zeggen, modder is er altijd ....
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:53
Ik herinner mij ook eens een omkoopschandaal..... dat is klasse.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Frutos haalt stevig uit naar Club Brugge: "Anderlecht, dat is klasse"