Opmerkelijk: 'Aanval op Weiler en ander verhaal zijn verzonnen'

Opmerkelijk: 'Aanval op Weiler en ander verhaal zijn verzonnen'

woensdag 20 september 2017 om 21:29

Anderlecht nam deze week afscheid van René Weiler. Volgens Herman Van Holsbeeck stapte de Zwitser deels zelf op. David Sesa ontkent dat verhaal. Ook het verhaal dat Weiler zou aangevallen zijn door de eigen fans ontkracht de assistent-trainer. 

Het Zwitserse Blick liet Sesa aan het woord. "Er deden heel wat kwaadaardige verhalen de ronde, welke nul komma nul waarheid bevatten. Bijvoorbeeld dat de ploeg niet meer achter hem stond, of dat hij en zijn vrouw aangevallen zouden zijn. Allemaal verzonnen", klinkt het. 

Dat Weiler zelf ontslag nam, klopt volgens Sesa niet. "Waarom zou hij ontslag nemen? Hij was succesvol en de ploeg stond achter hem. Heb je de wedstrijd in München met tien man niet gezien? En de laatste drie competitieduels werden niet verloren. Neen, Weiler is zelf ontslagen."

Sesa kwam mee met Weiler naar Anderlecht. Na het vertrek van de hoofdcoach bleef de assistent wel bij Anderlecht. 

Plaats een reactie

dakcota +1350
woensdag 20 september 2017 om 22:09
die zal dus ook niet lang blijven, doei sesa
Vind ik leuk
Bacco +1602
woensdag 20 september 2017 om 22:26
Dit leest als een slechte roman. Als dit echt zo is en Herman Van Holsbeeck wist dit (of hij heeft het zelf bedacht), dan is hij leugens komen vertellen en eigenlijk moet hij dan gewoon mee ophoepelen, dit kan gewoon niet.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:35
Voorzitters en managers vertellen zelden de volledige waarheid. Zie bv Oostende waar Coucke zijn steun voor de trainer uitsprak maar ondertussen toch al Daum en Vercauteren polste. Maar ik snap niet waarom het bestuur over de zaak Weiler zou liegen. De roep om hem te ontslaan klonk alsmaar luider bij de supporters en de pers. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze geen gezichtsverlies willen lijden maar dan stellen ze wel tegelijkertijd hun supporters in een kwaad daglicht. De waarheid zullen we nooit echt weten zeker ?
Vind ik leuk
Patfey +2053
woensdag 20 september 2017 om 22:47
De volledige waarheid die weet je nooit, maar het bestuur van Anderlecht en zeker HVH komen er hier echt niet goed uit. Ik heb meer en meer het gevoel dat de diverse verhalen van HVH vooral intern gezichtsverlies moeten voorkomen. Ik heb het al voorheen gehad over de houdbaarheidsdatum van een bestuur, duur lijkt dit alsmaar meer te bevestigen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 00:58]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:34
Hoe rapper hoe liever! Zichzelf goedpraten, daar is hij nummer 1 in.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:28
Dat Van Holsbeeck eerder een fritkotuitbater is dan een manager was al langer duidelijk. Bij het verhaaltje van Thelin zakte mijn trots in de schoenen. Vlakaf zeggen dat hij niet het niveau van Anderlecht heeft (leuk voor die jongen, geweldig) en hij enkel gekocht is om door te verkopen. Waar ben je dan in godsnaam mee bezig? Je koopt toch spelers die de club verrijken en beter maken? Hij is verdorie enkel bezig met geld geld geld. En wij fans krijgen elk jaar prijsstijgingen aan onze broek gelapt! Pure onkunde die man, altijd al gezegd.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 11:31]
Vind ik leuk
Gigi7 +165
donderdag 21 september 2017 om 14:38
En dan zijn er nog die aan Van Holsbeeck zijn voeten liggen als die strategisch gezien op 1 dag bij alle zenders en kranten zijn nonsens er gaat in duwen.

Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Opmerkelijk: 'Aanval op Weiler en ander verhaal zijn verzonnen'