Topcoach op komst bij Anderlecht? Grote namen smachten naar job in Brussel

Topcoach op komst bij Anderlecht? Grote namen smachten naar job in Brussel

woensdag 20 september 2017 om 06:56

Na het ontslag van René Weiler zoekt RSC Anderlecht een nieuw coach. Dat lijkt deze keer wél een grote naam te gaan worden. Een job in Brussel lijkt alvast bijzonder in trek te liggen.

Eerder raakte al bekend dat Herman Van Holsbeeck nog geen dag na het vertrek van Weiler al meer dan 150 CV's had ontvangen. Het Nieuwsblad en La Dernière Heure weet dat daar ook het CV van Frank de Boer en Claude Puel tussen zat. Puel werd eerder al gelinkt aan Anderlecht, maar de Fransman koos na het ontslag van Besnik Hasi voor Southampton. Nu is hij een vrije coach.

Ook de Boer werd heel even gelinkt aan Anderlecht. De kans dat hij coach van paars-wit wordt, lijkt bijzonder hoog te liggen. Hij heeft het profiel dat Herman Van Holsbeeck, manager van Anderlecht, zoekt: grote naam en iemand die weet wat het is om prijzen te pakken. Daarnaast staat de Boer volgens Het Laatste Nieuws ook open voor een job bij Anderlecht.

Er liggen echter nog andere coaches op de loer. Zo kwam ook het CV van Christophe Galtier binnen. De Fransman was sinds 2009 actief als coach van Saint-Étienne en werd al uitgeroepen tot coach van het jaar in de Ligue 1. Na acht jaar bij de Franse club gezeten te hebben, besloot hij dat het tijd was voor iets nieuws. Dat kan Anderlecht worden.

Plaats een reactie

geertvdd +1312
woensdag 20 september 2017 om 07:33
Ik snap niet waarom je 'buitenlander' in je profielbeschrijving zou opnemen ...
Kom je uit bij een buitenlander, fijn, maar waarom zou je a priori op zoek gaan naar een anderstalige nieuwkomer??
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 07:46
De Boer en Puel spreken nederlands en frans, toevallig onze 2 landstalen. Ik weet niet welke taal jij spreekt hier in België?
Welke Belg is nu trouwens vrij van dat niveau? Of had je gewoon zin om wat te kakken op Anderlecht?
Vind ik leuk
Boerken +1445
woensdag 20 september 2017 om 09:36
Freddy, niet lichtgeraakt worden he, alles wordt toch beter nu!
Vind ik leuk
Drekovic +2858
woensdag 20 september 2017 om 12:11
Ik wist niet dat Puel Nederlands praat dat is wel knap dan
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 14:56
Zeg ik niet, ik zal er volgende keer respectievelijk bij vermelden.... De Boer ook geen Frans...jongens toch...
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 14:58]
Vind ik leuk
Drekovic +2858
woensdag 20 september 2017 om 15:57
Ok heb ik verkeerd begrepen
Vind ik leuk
geertvdd +1312
woensdag 20 september 2017 om 13:09
Beste Freddy, ik heb niet de gewoonte om op ploegen te kakken. Probeer zelf ook eens die houding aan te nemen, er zal een nieuwe wereld open gaan. Zo zou je dan kunnen lezen dat ik nergens zeg dat het een Belg hoeft te zijn, alleen maar dat ik het dom (het is overigens zelfs strafbaar)
vind van een bestuur om een bepaalde nationaliteit voor een job uit te sluiten. Verder was ik er niet van op de hoogte dat De Boer ook Frans spreekt en Puel Nederlands, maar mijn laatste zin heeft niets met de talenkennis van de ideale kandidaat te maken; lees het eerder als een ironische uitlating ten opzichte van het politiek correcte denken dat we ons als westerlingen in deze bange dagen moeten aanmeten. Heeft dus niets met voetbal in het algemeen of jou mooie club in het bijzonder te maken.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 10:40
en waarom a priori een belg? ik snap dat dus ook niet. Op kwaliteit staat geen nationaliteit. Trouwens, als het een belg wordt, is er voor mij maar 1 naam die in aanmerking komt, al ligt die zaak moeilijk.

De helft van de trainersgilde in de premier league is ook niet Brits. Dus ik begrijp dat 'het moet een belg zijn' gedoe eigenlijk niet.
Vind ik leuk
geertvdd +1312
woensdag 20 september 2017 om 13:12
Zeg ik ook niet Geofpurple. Ik begrijp alleen niet waarom het een buitenlander MOET zijn. Ik zou persoonlijk gewoon voor de best mogelijke kandidaat zijn en nationaliteit is volgens mij dan geen criterium dat enige relevantie heeft. Natuurlijk gaan ze bijna natuurlijk bij een buitenlander belanden, want de enige Belg die ze in overweging nemen is niet vrij, hoewel ook dit in de voetbalwereld geen wezenlijk struikelblok hoeft te zijn. Ik ben benieuwd...
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 15:41
Dan zijn we het helemaal eens Geert.

Laten we voor de volledigheid eens een lijst maken, welke namen hebben we horen vallen de afgelopen dagen (pers en sociale media), de ene naam is al wat serieuzer dan de andere:

Hein: Als men voor Belgische kiest de enige kanshebber in mijn ogen maar dat het moeilijk ligt is een understatement.

Michel: Hopeloze zaak, en ik denk ook dat veel rsca fans die gewoon niet zien zitten.

Dury: wordt geprezen om zijn spel , maar bon willen het aub in de juiste context plaatsen? bij zulte heerst er niks van druk, logisch dat je daar makkelijker jeugd ook kans geeft, valt het tegen gaan ze daar in waregem geen traan voor laten. Bij rsca liggen de zaken een beetje anders.

Ferrera: niet over uit te wijden, heeft al last om in mechelen iedereen in het gareel te houden, laat staan wat het bij rsca gaat zijn.

Scifo: noem ik niet serieus, dus kga er ook niet dieper op in.

Vercauteren: nog steeds de vete met herman, maw uitgesloten.

Vanderhaege: wordt vernoemd wegens kind aan huis, maar voor mij geen valabele optie.

Mazzu: Een beter versie van weiler, maar daar willen we toch net vanaf. Dus qua profiel helemaal niet passend.

Galtier: Onder zijn bewind was st eteinne toch jarenlang een kandidaat voor europees voetbal. Haalt voor mij toch de shortlist.

Puel: Een palmares en vrij, en er was verregaande interesse van rsca uit, mss valt de puzzel nu wel in elkaar?

De Boer: velen roepen om De Boer omdat ze die associëren met ajax. en ajax is aanvallen. Maar zijn er wel velen die blijkbaar weinig matchen van ajax hebben gezien onder zijn bewind, dat was totaal niet met de ajax speelstijl.

Van Marwijk: Iedereen kent hem wel, maar persoonlijk ken ik hem niet goed genoeg om degelijk over te oordelen.

Boskamp: weer zo een naam gedropt door een flauwe plezante.

Frutos: Krijgt nu kans om iets te tonen. Als hij het degelijk doet, mag hij mss wel een T1 positie bij rsca ambiëren in een latere toekomst.

Als ik iemand vergeten ben, just shoot :D
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 15:43]
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 15:50
Bob Peeters?
Vind ik leuk
geertvdd +1312
woensdag 20 september 2017 om 20:42
Jawadde, completer kan je een analyse niet maken. Heb er niets aan toe te voegen. Ben het ook eens met je commentaren, en moest ik het voor het zeggen hebben dan stond Puel met stip bovenaan. Nu, je moet me vergeven dat ik als Club-fan toch nog altijd hoop dat het inderdaad Peeters wordt;-) Nee serieus, ben het ook uitermate eens met je analyse van De Boer. Ik snap niet waarom zowel Club als Sporting hem als topkandidaat zien. Qua naam zou hij misschien nog bij ons passen, maar daar stopt het dan ook.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 23:13
Voor mij hetzelfde:
Hein als het kan anders Puel, of die Galtier. Voor de rest zie ik geen valabele kandidaten. Dit is mijn 'realistische top 3'

Je sprak over namen bij bij de club zouden passen? dan volgt nu de 'utopische top 3' of 5 zo je wil

1. Tuchel en die is nog es vrij ook, maar why zou die ook maar interesse hebben, maar niet tegenstaande, droomcoach
2. Gasperini (Atalanta) staat gekend voor hun jeugd , en die stromen ook door onder deze trainer.
3. Ten Hag (Utrecht) een ploeg die dominant voetbalt en uitgaat van eigen kracht.
4.Ocar Garcia (Salzburg) Mss niet zo gekend, maar opgeleid in barcelona, in 2014 aan het roer van watford, resultaat, direct promotie naar de Premier League. Vanaf 2015 trainer van Salzburg, jonge gasten, fris voetbal, met resultaat. Mss niet zo gekend, maar eens je die ploeg ziet spelen snap je wat ik bedoel.
5.Eigenlijk was Roger Schmidt (Leverkusen) mijn eerste keuze voordat weiler kwam, maar bon die is nooit te sprake gekomen, mss was het ook een te ambiteus idee van mij (die zit nu poen te scheppen in China. (Bejing)
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 23:16]
Vind ik leuk
Toca +5457
woensdag 20 september 2017 om 08:12
Ik zou Puel wel een goede keuze vinden. Al denk ik dat zijn nederlands zo goed is als mijn Chinees zene Freddy
Vind ik leuk
DDT +992
woensdag 20 september 2017 om 08:43
Hij bedoelt vast: de boer spreekt nederlands en Puel frans :) Het zal een duo job worden dan
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 09:00
En de Boer spreekt geen Frans, weet ik... Ik begreep gewoon niets van Geert zijn statement.
Vind ik leuk
geertvdd +1312
woensdag 20 september 2017 om 13:16
Misschien moest ik het wat duidelijker uitleggen dan, maar lees er gerust mijn antwoord aan Geofpurple eens op na: voor mij (en trouwens, wat heb ik erover te zeggen??) maakt de nationaliteit helemaal niets uit, maar stellen dat de juiste kandidaat alles mag zijn behalve Belg vind ik een nogal dom statement. Waarmee ik niet wil zeggen dat Sporting een domme club is of een dom bestuur heeft, want voor hetzelfde geld is dit de vrije vertaling van een journalist die het ergens vaag heeft horen waaien...
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:52
En Van Gaal? Waarom daar eens niet mee rond de tafel gaan zitten? Spreekt Duits ook ;). Wellicht is hij onbetaalbaar ....
Vind ik leuk
ricky 2 +437
woensdag 20 september 2017 om 09:29
Jean Marie,hij spreekt de 3 landstalen + Chinees als het moet en kan het goed uitleggen.
Vind ik leuk
Boerken +1445
woensdag 20 september 2017 om 09:38
Jammer dat Eddy Wally dood is , die sprak pas talen!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 13:36
De Boer heeft in Italië en Engeland bewezen dat hij een echte topcoach is. Dat ze Frutos maar eens de kans geven, wie weet krijgt die vat op die zogenaamde zelfverklaarde vedetjes in België. Want dat is het probleem bij onze "topclubs". De ego's van de spelers zijn niet in verhouding met hun beperkte kwaliteiten.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 15:48
Dan is Pep ook een brolcoach? want buiten champ spelen met barca, heeft em in england nog niet veel uitgestoken.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 18:13
De boer is toch een serieus risico, bij inter en palace zwaar gefaald
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Topcoach op komst bij Anderlecht? Grote namen smachten naar job in Brussel