Anderlecht-icoon is Weiler kotsbeu: Hij moest vorig seizoen al buiten

Anderlecht-icoon is Weiler kotsbeu: "Hij moest vorig seizoen al buiten"

woensdag 13 september 2017 om 16:15

Gilbert 'Gille' Van Binst was dinsdag een aandachtige kijker van Bayern München - Anderlecht, maar veel te genieten viel er niet. Anderlecht verloor met 3-0 en speelde tachtig minuten met zijn tienen. Van Binst vond dat een vermijdbare situatie.

Sven Kums dook plots terug op als centrale verdediger. Een bizarre keuze, zo vindt ook het icoon van Anderlecht. "Ik viel van mijn stoel toen ik hoorde dat Kums achterin ging spelen. Bovendien kon je uit dat matchbegin ook niet afleiden welke instructies Weiler Kums had meegegeven. Moest hij op de man spelen? Lewandowski in zone opvangen? Was hij nu een echte libero? Het was zo onduidelijk. Enfin, we hadden ook niet veel tijd om erachter te komen. Lang heeft hij niet gespeeld hé", klinkt het in Het Laatste Nieuws.

De excuses van Kums na de match vond Van Binst overbodig. "Misplaatst, die excuses. Iemand als Kums moet nu vooral spreken met zijn voeten. 't Is toch ook niet zijn fout dat hij op een plaats moest spelen die niet de zijne is? Ongelofelijk hoe bizar die soap was. Een speler waarvan je als trainer zelf zegt dat hij geen vertrouwen heeft, die ga je toch niet op zo'n positie in het elftal zetten? Die moet je net vertrouwen geven. Bovendien: mocht het dan nog tegen, met alle respect, KAS Eupen zijn, ok. Maar tegen Bayern? In München? Ik begrijp het niet hoor."

Coach René Weiler dreigt zo wel zijn eigen graf te graven. "Vorig jaar was ik er al voorstander van dat ze hem buitenflikkerden. Da's toch geen trainer voor Anderlecht? Zo berekend, zo defensief, altijd in functie van de tegenstander. Het voetbal op Anderlecht is niet meer wat het geweest is. Ook gisteren had Weiler het geluk dat Bayern niet het grote Bayern was. Ik zag het aan Ribéry, die liet al snel het tempo zakken. Want anders wordt het daar 7-0 he. Dan konden de spelers beter allemaal snel een douche gaan pakken."

Universitaire tactiek
De keuzes van Weiler doen Van Binst duidelijk versteld staan. "Dit seizoen gaat het weer niet makkelijk worden, dat voel je aan alles. Kijk, als je als trainer van Anderlecht verliest met goed voetbal, dan tonen de supporters in het Park zich vergevingsgezind. Maar nu hoor je meer en meer dat het gemor opstijgt. Het krediet van Weiler is op. Hij pakt verdorie beslissingen waarvoor je twintig jaar naar de unief moet geweest zijn om ze te begrijpen."

Plaats een reactie

woensdag 13 september 2017 om 16:33
Weiler buiten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
JanB +1057
woensdag 13 september 2017 om 16:35
Ik vind het nochtans enorm bizar vinden dat op 21 mei van dit jaar geen haan kraaide om het ontslag van René en nauwelijks 144 dagen later zit iedereen te roepen en te schreeuwen om zijn ontslag
Vergeten we bovendien niet dat er in die 144 dagen nog 50% vakantiedagen zaten

Ik ken weinig werknemers die het op zo'n korte tijd kunnen "verkloten" (sorry voor de uitdrukking)
Hiervoor moet die man toch uitzonderlijke kwaliteiten hebben ! ?
Vind ik leuk
Boerken +1199
woensdag 13 september 2017 om 16:41
In de middeleeuwen was het ook zo, eerst gevierd dan het hakblok en kopje rolt
Vind ik leuk
Toca +3757
woensdag 13 september 2017 om 16:46
Weiler is nooit populair geweest. Op de tribune is er verontwaardiging geweest over het spel van begin vorig jaar. Als de resultaten nog meevallen valt het mss minder op. In mijn ogen de minste trainer ooit op Anderlecht. Omdat de oudere garde waar ik mij ondertussen ook bijreken, nog zoveel beter voetbal gewoon zijn. Dat komt nooit meer terug maar dit defensieve saaie voetbal wordt op Anderlecht nooit aanvaard.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:23
Voila! Maar dat snapt een 'kenner' als JanB niet. Je kan blij zijn met een titel, maar daarvoor is het voetbal niet fraai. Je kan blij zijn omdat je de concurrentie aftroeft, maar daarvoor ga je de trainer niet lauweren. Weiler buiten!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:06
Goed verwoord...maar ja je hebt ook 144 dagen de tijd gehad om dit te bedenken ;)
Vind ik leuk
Toca +3757
woensdag 13 september 2017 om 18:28
Heb ik zelfs geen 72 dagen verlof voor nodig gehad. En natuurlijk is er een verschil tussen europees waar ik SD wel volg en de competitie.
Vind ik leuk
Patfey +1606
woensdag 13 september 2017 om 20:02
Neen, velen, waaronder ik, hebben zijn ontslag gevraagd tot zijn contractverlenging, nadien was er toch geen hoop meer. Na de titel heb je ook weinig argumenten om te blijven aandringen en bovendien was er toen goed voetbal beloofd, waar is het? Na die titel kon je hem trouwens even het voordeel van die twijfel geven in de zin van, OK, hij moest bouwen en bouwen doe je met de fundamenten eerst, dus eerst de verdediging.
Desondanks heb Ik mijn mening nooit veranderd, maar soms moet je zwijgen om jezelf niet ongeloofwaardig te maken en het gepaste moment afwachten.
Weiler past niet, heeft nooit gepast en zal nooit passen bij Anderlecht. Als HVH dat neit inziet, wel dan geldt voor hem hetzelfde.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 20:39
Je zou gaan hopen dat ze nog eens zwaar op hun bek gaan in Kortrijk. Misschien veranderen ze dan van trainer. De Boer is vrij. Drie of vier keer kampioen met Ajax. Daarna wat minder, maar goed.
Vind ik leuk
Patfey +1606
woensdag 13 september 2017 om 21:58
Maar ook bij Ajax bekritiseerd wegens te verdedigend. Ik ben dus een beetje huiverig. Dan liever Vercauteren, al durft die ook wel al eens het resultaat laten primeren. maar we hebben een trainer die flexibel is : het resultaat spelen in Europa en mooi voetbal in Belgie.
Vind ik leuk
freeman +1362
woensdag 13 september 2017 om 17:49
Terechte analyse ! Moeten niet meer woorden aan verspild worden !
Vind ik leuk
SD +1490
woensdag 13 september 2017 om 17:56
Wanneer zal men willen inzien dat met de spelers die beschikbaar zijn, Anderlecht moet spelen in functie van de tegenstander.
Vind ik leuk
DDT +786
woensdag 13 september 2017 om 17:58
Met de spelers die beschikbaar zijn moeten ze aanvallen in JPL en op de counter in CL. Nu je kan zoals sommige topploegen gewoon zonder systeem spelen en alle weken op uw kloten krijgen.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 18:09
SD, dat klopt Europees, maar als we straks tegen Kortrijk spelen...moeten wij ons dan aanpassen aan de tegenstander?
Dat is idd hetgeen Weiler doet, wat scheelt er met uitgaan van eigen sterkte (en daarmee bedoel ik niet de verdediging). Spelers als Kums, Henry en Hanni zullen verkommeren in zijn systeem...
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 19:02
Iedereen verkommert. Aankope blijken flopaankopen, jongeren zijn niet goed genoeg of niet klaar, anderen uit vorm of passen niet in het systeem. En Van Holsbeeck verkondigt dat iedereen achter de coach blijft staan. Pfff
Vind ik leuk
Patfey +1606
woensdag 13 september 2017 om 20:03
Nooit, want dit is niet waar, je kan hieruit een heel mooie ploeg maken, in een 3 5 2.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 08:22
Anderlecht zou zich niet moeten aanpassen aan de tegenstander en al zeker niet id JPL
Weiler buiten!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Anderlecht-icoon is Weiler kotsbeu: "Hij moest vorig seizoen al buiten"