Scherpe kritiek op Weiler: ''De Champions League is geen pretpark''

Scherpe kritiek op Weiler: ''De Champions League is geen pretpark''

woensdag 13 september 2017 om 10:25

Anderlecht ging dinsdag op de eerste speeldag van de Champions League met 3-0 onderuit bij Bayern München, nadat een experiment van René Weiler compleet verkeerd uitpakte. De Zwitser koos voor Sven Kums als centrale verdediger en de veelbesproken Kums kon na 11 minuten al douchen met een rode kaart. De kritiek op Weiler is niet mals.

''Een miskleun. Anders kan je de zet van trainer René Weiler met Sven Kums als centrale verdediger niet noemen. Na elf minuten moest de middenvelder - geen verdediger - met een rode kaart naar de kant. De vraag zal eeuwig blijven: wat als Kums gewoon als middenvelder aan de wedstrijd was begonnen? Want Bayern was gisteren ondanks de uiteindelijke 3-0 niet goed'', opent Ludo Vandewalle, chef voetbal bij Het Nieuwsblad zijn analyse.

Vandewalle vindt de tactische zet van Weiler des te pijnlijker. ''Daarom is het zo erg dat Anderlecht-trainer René Weiler met dat experiment uitpakte. We hadden nooit geloofd dat we dit zouden schrijven, maar de Rekordmeister was rijp voor puntenverlies. De vroege uitsluiting van Kums maakte dat echter onmogelijk. De meest besproken Anderlecht-speler van de afgelopen dagen reageerde bij de doorbraak van Lewan­dowski instinctief en trok hem neer. Op het middenveld, waar Kums al sinds het begin van zijn carrière speelt, levert zoiets maximaal een gele kaart op.''

Tot slot denkt Vandewalle dat deze blunder Weiler nog wel eens duur kan komen te staan. ''Als je je nek uitsteekt, kan je die heel hard bezeren. Zelfs breken. Zo ver is het nog niet bij Weiler, maar als straks, later of veel later een afscheidsrede moet worden geschreven, kan deze pijnlijke passage zeker niet ontbreken. De Champions League is geen pretpark waar je de ene attractie probeert en dan weer de andere. De belangrijkste clubcompetitie ter wereld is ernst en moet ernstig worden benaderd'', klinkt het streng.

Plaats een reactie

woensdag 13 september 2017 om 10:29
Het is en blijft een Zwitser: arrogantie in overtreffende trap.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:32
Daarom dat ze hem gehaald hebben, heeft een echte anderlecht mentaliteit. Denken dat ze beter zijn dan de rest.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:42
Kijk jij maar naar spitsbroers, daar zal Genk nog eens de titel kunnen pakken...
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:46
Ik weet, maar anderlecht heeft al 30 jaar een serie op vrt, FC de kampioenen hahaha :D. En echt stuk historische non-fictie.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:59
De kleuterklas is weer begonnen.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 12:15
Wanneer start je eens met je te gedragen als een volwassenen ipv een klein kind?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 15:27
Van zodra anderlecht goed voetbal brengt :D
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:46
zalig antwoord!! haha
Vind ik leuk
Toca +8121
woensdag 13 september 2017 om 10:47
Niet op ingaan. Hij heeft dit nodig om van zijn frustraties en minderwaardigheidscomplex af te raken.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 13:55
Genkenaar ,je bent echt eens in je kont gepakt door een mauve denk ik!...
Wat kom je zoeken op een forum van Anderlecht?
Met altijd die negatieve kritiek,achterlijke vent!
Vind ik leuk
Garland +2625
woensdag 13 september 2017 om 11:25
Beweert die nu echt dat Bayern te pakken was? Op wat baseert Vandewalle zich?
Vind ik leuk
Boerken +1733
woensdag 13 september 2017 om 12:27
Ik denk volgens de omstandigheden heeft Anderlecht niet afgegaan in München , kums mocht dat daar niet gedaan hebben ook! Ok tis zijn plaats niet maar toch dat doe je daar niet en zeker na 10 minuten niet, ze hebben paar keer zelf kans gehad ip de gelijkmaker en kwamen er paar keer goed uit, dus in feite toch ook de verdienste van weiler hoe die zijn ploeg posteerde en liet voetballen .je kan lachen met alles en iedereen en commentaar geven , maar lk vond het zeker nog zo slecht niet! En dat als bruggefan.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:31
Ik ben ook Genk Supporter , maar in deze ga ik niet mee met het kinderlijk gedrag van genkenaar2708 , Rsca diend hier steun te krijgen van heel Belgie , net zoals dat donderdag dient te gebeuren bij Zulte.Waregem , wij zijn toch allemaal belgen zeker. De keuzes van Weiler daar zakt evenwel ook mijn broek van af . Maar toch de volgende europese matchen blijf ik toch beide teams steunen !!!!!!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Scherpe kritiek op Weiler: ''De Champions League is geen pretpark''