Na de zaak-Kums ook een zaak-Najar? Weiler speelde met zijn gezondheid

Na de zaak-Kums ook een zaak-Najar? "Weiler speelde met zijn gezondheid"

woensdag 13 september 2017 om 07:55

In de vijfmansdefensie van Anderlecht was er dinsdag geen plaats voor Ivan Obradovic, zijn positie werd ingenomen door Andy Najar. Maar de Hondurees moest al vroeg het strijdtoneel verlaten. Was hij wel klaar voor de match? 

Analist Marc Degryse vindt alvast onverantwoord dat de niet volledig herstelde Najar toch moest starten. "De speler had zelf vooraf aangegeven dat hij zich niet honderd procent fit voelde. Hem dan toch zetten in een zware wedstrijd, was spelen met de gezondheid van een speler. Dat doe je niet. En ook deze rare keuze werd snel afgestraft, toen Najar geblesseerd naar de kant moest", klinkt het streng in Het Laatste Nieuws.

Maar toen Weiler naar die keuze gevraagd werd, reageerde hij gepikeerd. "Jazeker. Ik heb een risico met hem genomen…", klonk het ironisch. "Waarom zou ik dat in godsnaam doen? Natuurlijk heb ik geen risico genomen. Dat doe ik nooit", citeerde Het Nieuwsblad de Zwitser.

Poll

Maakte Weiler een fout door Najar te laten starten?

(563 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +8165
woensdag 13 september 2017 om 08:14
En de medische staf ? Is het niet hun taak om boven weiler te bepalen of najar mag spelen ? Vind ik toch niet alleen weiler zijn fout.
Vind ik leuk
DDT +1019
woensdag 13 september 2017 om 08:18
Weiler neemt nooit risico's, ook niet in zijn spel
Vind ik leuk
AzEz86 +2721
woensdag 13 september 2017 om 08:27
We hebben in deze wedstrijd wel het een en ander bijgeleerd...
- Sels blijkt effectief goed te kunnen keepen (iets waar sommigen toch aan twijfelden hiervoor)
- Kums is GEEN centrale verdediger
- Najar is absoluut geen linksbuiten/achter (wat je er ook van wil maken) maar een rechtsbuiten. Met als gevolg dat hij zich blesseerde (of was hij toch nog niet fit?)?
- Henry had moeten starten op de plaats van Najar
- Chipciu is een betere rechtsback dan rechtsbuiten
- Met de juiste invulling leek me dit een betere opstelling dan wat we in de competitie doen
- Er moet dringend een persoon komen die het zelfvertrouwen van Stanciu/Hanni/Kums/... terug kan brengen!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 08:28
Hallo ?
Anderlecht zal Najar nooit laten starten als hij niet 100% is.
Wat de media (of Degryse) hier allemaal op het net gooien, kan volgens mij nooit kloppen.
Dit is weer een sterk staaltje roddelpers. Vrijdag na de wedstrijd tegen Lokeren had hij gezegd dat alles ok was. Hij startte tegen Bayern omdat hij fit was. Blijkbaar zijn er dan zaken over het hoofd gezien, maar ik geloof nooit dat Najar mag starten tegen 95%.
Er is duidelijk een hetze bezig tegen Weiler om hem zo snel mogelijk buiten te krijgen. Of dit nu het juiste moment is, betwijfel ik ten sterkste.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 08:29]
Vind ik leuk
Toca +8165
woensdag 13 september 2017 om 08:33
Jawel Guido, het is altijd het juiste moment om van die weiler af te raken. En hoe sneller hoe liever.
Vind ik leuk
Patfey +2378
woensdag 13 september 2017 om 10:35
Maar ik denk wel dat Guido gelijk heeft over Najar. Anderzijds, alle middelen zijn goed om van een zekere W af te raken, dus wat hulp van de pers, zelfs met onzin, is misschien een hulp. Hoewel, wel oppassen dat ze niet gaan overdrijven, want dan gaan de gelederen zich sluiten en wordt hij nooit ontslagen. En ook, wil de pers ons helpen om hem kwijt te geraken, of is de bedoeling eerder, zoals dikwijls, te trachten Anderlecht te beschadigen? Ik heb Marcske ook verleden seizoen een heel seizoen weten stoken.
Vind ik leuk
SD +1966
woensdag 13 september 2017 om 08:30
Onzin ! Najar werd vooraf geraadpleegd
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:04
Het mag nu eindelijk duidelijk zijn: in Anderlecht kent men geen zak of letterlijk geen bal van voetbal. Het word hoog tijd dat deze eeuwige schande vh Belgische voetbal verdwijnd.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:41
Zoals hierboven reeds vermeld moet niet Najar geraadpleegd worden maar de medische staf! Zij beschikken dezer dagen over de meest geavanceerde technologieën om elke speler fysiek op te volgen en zijn het best geplaatst om te oordelen of een speler al dan niet fit is...
In het hockey worden tijdens de wedstrijden zelfs hartslagen gemonitord. Wanneer spelers in verzuring dreigen te raken worden ze gewoon naar de kant gehaald (zonder eerst met hen te overleggen).
Het gaat hier om topsport he!
Vind ik leuk
Patfey +2378
woensdag 13 september 2017 om 10:38
En dat is trouwens verleden seizoen grondig gebruikt om te roteren en iedereen in zo goed mogelijke conditie tot het seizoenseinde te houden. Trouwens, welke blessure heeft Najar eigenlijk, dat zou al een en ander verduidelijken.
Vind ik leuk
Toca +8165
woensdag 13 september 2017 om 09:48
Kunnen we u niet laten verdwijnen
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:05
I wish :D
Vind ik leuk
Patfey +2378
woensdag 13 september 2017 om 10:36
Of naar school sturen om zonder fouten te leren schrijven :).
Vind ik leuk
Toca +8165
woensdag 13 september 2017 om 10:39
Toch niet normaal hoe kinderachtig ne mens kan zijn he.
Vind ik leuk
Patfey +2378
woensdag 13 september 2017 om 10:50
Die lijkt een soort Pavlov reflex te hebben : hij leest ergens Anderlecht en verliest alle controle :)
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 15:46]
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:58
Idd, 2 dt-fouten in één korte zin is echt van het goeie teveel! Normaal reageer ik nooit op dt-fouten, maar deze deden echt pijn aan de oogjes.
Vind ik leuk
Boerken +1741
woensdag 13 september 2017 om 12:11
Oh ja uiteindelijk is het hier geen spellingsles ook, en het is leesbaar en begrijpbaar (alle die woorden he niet de zever )
Vind ik leuk
Patfey +2378
woensdag 13 september 2017 om 15:55
Ja maar als de inhoud dikke zever is, moet je op zijn minst proberen via de vorm te compenseren :). En dit schrijfsel deed pijn aan de ogen en aan de hersens :).
Vind ik leuk
buck +1207
woensdag 13 september 2017 om 11:13
Schande?Grote schande ben jij hier op VP.Wat is nu weer u probleem?Iedereen dacht aan afstraffing is er niet gekomen.Op Bayern maar 3 goals tegen krijgen met 10 man is geen schande.Reageert is normaal gefrustreerd ventje.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 13:18
'verdwijnd' is met een 't'
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Na de zaak-Kums ook een zaak-Najar? "Weiler speelde met zijn gezondheid"