Geïrriteerde Weiler reageert: Nu kunnen jullie kritiek blijven geven

Geïrriteerde Weiler reageert: "Nu kunnen jullie kritiek blijven geven"

dinsdag 12 september 2017 om 23:17

René Weiler had een plan voor de wedstrijd tegen Bayern München. Sven Kums werd centraal in de verdediging geposteerd, maar moest er al na tien minuten af na een rode kaart. Dat zorgde toch voor irritatie bij de Zwitser.

De coach begon aan de persconferentie na de wedstrijd met een felicitatie voor zijn eigen spelers. "We zijn niet de enige ploeg die hier komen verliezen. We hebben goed gespeeld met tien. Proficiat aan mijn spelers", klonk het.

Bij de eerste vraag over de opstelling met Kums reageerde hij bijzonder geïrriteerd. "Ik weet dat Kums geen verdediger is, maar toch moet hij daar kunnen spelen. Nu ja, dat dit gebeurd is, is dan weer goed voor jullie journalisten. Nu kan de kritiek blijven volgen..."

"In ieder geval, Sven had anders moeten verdedigen in die fase. Maar goed, zulke dingen gebeuren. We hadden nog een aantal uitstekende kansen om te scoren, maar het kwam er niet van", besloot hij.

Plaats een reactie

dakcota +1241
dinsdag 12 september 2017 om 23:27
Achterlijke zwitser, weilerout
Vind ik leuk
Bacco +1243
dinsdag 12 september 2017 om 23:30
Ik vond zijn plan nog niet zo slecht.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 01:45
Goed gedaan van Kums....
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 04:38
Nu pas ??? hehe heel het journalistenkorps is dus al 2 maand te vroeg begonnen met kritiek geven, nog een chance da ze nu the green light hebben gekregen van el magnifico zelve...
Vind ik leuk
geertvdd +1062
woensdag 13 september 2017 om 07:50
Eigenlijk heeft Sporting toch niet zo slecht gespeeld, en dat tegen een absolute topclub. Waarom moet dan weer op het negatieve gefocussed worden? Kums is idd geen verdediger, maar iemand van zijn kaliber en gezien zijn natuurlijke plaats op het veld had hij in die fase beter moeten weten. Kan gebeuren, en hij zal dat ook niet gedaan hebben om rood te krijgen (indien wel heeft Weiler overigens gelijk om hem in de tribune te zetten), maar het heeft wel de wedstrijd bepaald. Met 11 zie ik hen in staat om daar gelijk gaan te spelen...
Vind ik leuk
12a34b +39
woensdag 13 september 2017 om 14:04
Ook al ben ik geen Anderlecht fan, Weiler out aub!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 23:51
Liever niet, met puntenverlies van Anderlecht kan ik wel mee lachen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws