Buffel en Boskamp maken Weiler helemaal af: Niet de ideale keuze

Buffel en Boskamp maken Weiler helemaal af: "Niet de ideale keuze"

dinsdag 12 september 2017 om 23:09

Het plan van René Weiler om Sven Kums in het centrum van de verdediging te zetten deed bij heel wat mensen de wenkbrauwen fronsen, ook bij Thomas Buffel en Johan Boskamp.

De twee (gelegenheids)analisten begrepen maar weinig van het plan van Weiler om Kums verdediger te maken. Dat hij het wat moeilijker had en uiteindelijk een rode kaart kreeg, vonden ze niet zo verrassend. "Misschien wou hij Weiler wel buiten", grapte Buffel op Q2. "Als je op Bayern ineens als verdediger moet beginnen... dat is niet de ideale keuze", zegt Buffel.

"Ik had hem eerder net voor de verdediging verwacht. Hij kan dan wel af en toe terugzakken, maar nu stond hij al vanaf het begin van de wedstrijd tussen de twee verdedigers. Daardoor was het ook niet duidelijk wie Robert Lewandowski moest opvangen", aldus de kapitein van Genk.

Boskamp begrijpt helemaal niet waarom Weiler voor Kums koos. "Dendoncker was toch veel logischer? Die heeft daar wél al gespeeld, die zou ook meer gesproken hebben met de verdediging. Voor Sven is zoiets ontzettend moeilijk. Hij is momenteel iets te veel met zichzelf bezig. Het was gewoon een enorm risico van Weiler, en dan gaan mensen zoals wij beginnen zeiken", besluit hij.

Plaats een reactie

Toca +3679
dinsdag 12 september 2017 om 23:17
Weiler is inderdaad een krak in het nemen van beslissingen over posities van spelers. Alsof hij iemand graag nog wat dieper in de shit wil duwen.
Vind ik leuk
Drekovic +2442
woensdag 13 september 2017 om 00:09
Nu Sels nog in de spits en dan hebben jullie alles gezien
Vind ik leuk
Bacco +1227
dinsdag 12 september 2017 om 23:27
Weiler heef het tenminste geprobeerd nu. Wat als Kums geen rode kaart had gekregen, missschien hadden we dan een heel andere wedstrijd gezien. Inderdaad, logischer was Kums voor de verdediging en Dendoncker in de verdediging, maar dan mis je Dendoncker op het middenveld. Het zijn allemaal pro's en contra's. Dit is niet erg, volgende wedstrijd is belangrijk.
Vind ik leuk
dakcota +1236
dinsdag 12 september 2017 om 23:29
het stopt niet met kums centraal achterin, stanciu die speelt, onyekuru op de bank. Verschrikkelijk.
Vind ik leuk
Bacco +1227
dinsdag 12 september 2017 om 23:32
Stanciu was slecht heel slecht. Zit niet goed in zijn vel, durft de bal niet opeisen, durft amper acties maken en is niet echt heel wedstrijdfit lijkt me. Laat die eens 5 matchen spelen op zijn beste positie met een trainer die hem vertrouwen geeft en laat staan, je zal wel een hele andere speler zien.
Vind ik leuk
dakcota +1236
woensdag 13 september 2017 om 00:00
Ik vind wel dat hij vorig seizoen zijn kans had gekregen, veel matches na elkaar en op zijn openingsmatch na, waren ze allemaal slecht, danmag hij blij zijn dat hij geregeld nog extra kansen kreeg en telkens was het niets. Ik vind dat dat niet aan weiler ligt (wow) maar aan zichself, want weiler gaf hem veel vertrouwen tot vandaag toe, wat fout is.

Een nieuwe trainer kan hem misschien wel helpen (en de juiste positie uiteraard ook)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:08
Optimist tot in de kist noemen, maar in werkelijk noemen ze zo iemand een hopeloos geval. :D
Vind ik leuk
Prpldynmt +1408
dinsdag 12 september 2017 om 23:40
Het verwondert mij dat Deschacht niet in de spits stond. Dit was toch een logischere keuze!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 01:51
Goed gedaan van Kums......
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 07:23
Sorry, maar dit is in de eerste plaats stom van Kums, het is niet omdat de trainer een afwijkende taktiek (of het een goede is, laten we even terzijde) toepast, dat je je ploeg zo in de steek moet laten. In deze situatie kan iedere middenvelder wel eens terechtkomen zonder dat die daarom geposteerd werd in de verdediging! De fout van Kums heeft niet rechtstreeks iets te maken met zijn 'nieuwe' positie.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Buffel en Boskamp maken Weiler helemaal af: "Niet de ideale keuze"