Steun voor Weiler: Kums moet zich aanpassen aan onze manier van spelen

Steun voor Weiler: "Kums moet zich aanpassen aan onze manier van spelen"

dinsdag 12 september 2017 om 13:05

De transfer van Sven Kums werd nog geen succes. De voormalige Buffalo kon zich nog niet doorzetten bij paars-wit, mede door het defensieve spel. Tegen Lokeren zat hij zelfs niet in de selectie en naar verluidt wilde René Weiler hem in eerste instantie ook niet mee naar München nemen. Herman Van Holsbeeck geeft aan dat Kums zich nog moet aanpassen aan zijn nieuwe club.

"Het is nog niet de Kums van Gent", klinkt het in Sport/Voetbalmagazine. "Hij heeft vorig seizoen niet veel gespeeld en hij moet zich aanpassen aan de manier waarop we spelen. Door de positie van Dendoncker moet hij iets hoger spelen en daar heeft hij het moeilijk mee."

Kums, die werd opgeleid bij Anderlecht, werd de opvolger van goudhaantje Youri Tielemans. "Ik hoor bepaalde supporters al zeggen: 'Waarom hebben ze Kums gepakt? Het is geen Tielemans.' Klopt. Maar een nieuwe Tielemans had ons veertig miljoen euro gekost", is Van Holsbeeck duidelijk. 

Uiteindelijk mocht Kums toch mee op verplaatsing naar Bayern München. Daar lijkt hij overigens een speciale positie te krijgen. 

Lees meer over:Jupiler Pro League

Poll

Is het een goed idee om Kums als verdediger te gebruiken?

(901 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 12 september 2017 om 13:25
Dat is het hem net..... Weiler bouwt zijn team rond Dendoncker die transferitis heeft en vroeg of laat maar zeker weg wil. Hij moet bouwen rond Kums
Vind ik leuk
AzEz86 +2706
dinsdag 12 september 2017 om 13:38
"een nieuwe Tielemans had ons veertig miljoen euro gekost"
Meent ge dat nu echt? En je doet hem zelf weg voor "maar" €25 miljoen?
Goed zaken gedaan zou ik zeggen....
Vind ik leuk
freeman +2840
dinsdag 12 september 2017 om 13:46
Een speler wordt doorgaans gehaald omdat je die op een WELBEPAALDE plaats nodig hebt . Kan die speler op meerdere plaatsen inzetbaar zijn dan is dit lekker meegenomen ! Dus moet hij zich schikken naar wat de trainer van hem vraagt .... alleen hij weet hoe hij de ploeg moet doen draaien . Dus dienaangaande heeft HVH ergens wel een punt ! Kums moet zich derhalve wel degelijk aanpassen waarvoor hij gehaald werd !
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:57
Je hebt alleen iets aan Kums als er gevoetbald word en niet zoals Weiler vind dat een club als Rsca 90min achter een ongrijpbare bal moet hollen...
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 14:32
Dat die TOPspelers van RSCA 90 min (niet overdrijven.....het zijn er maar 80....)hopeloos achter een bal moeten lopen....zegt genoeg over die spelers zelf.....bende 3de klassers.....maar ja.....het zal de trainer wel zijn....die wel zo slim is om te weten met wat een niveau hij opgezadeld zit.....reden van zijn aanpak....niet mooi....geen champagne...maar is er wel in gelukt om kampioen te spelen.....wanneer gaat DE supporter (ook in andere ploegen)gaan beseffen en accepteren dat deze TOPPERS....niet voldoen aan het gewenste niveau.....simpel.....niet?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 14:32
Als je weet hoe en op welke positie Kums het best speelt en rendeert moet je hem toch niet iets anders laten doen ??? Altijd hetzelfde bij de "toptrainers" : " het was niet goed want de spelers deden niet wat er gevraagd werd en dan loopt het "systeem" vast. " Het systeem van de trainer is heilig en iedereen moet zich daar naar voegen. En wie er zich niet naar voegt is een slechte speler en stelt teleur. Als de ploeg niet uitvoert wat er afgesproken is lukt het niet . "Zo is het en zo zul je spelen" : het is de mantra van Weiler en Heintje. Ze zouden beter eerst naar hun spelers kijken en vanuit hun kwaliteiten een ploeg bouwen. Nu zijn de spelers slachtoffer van het alwetend tactisch concept van hun trainer.
Vind ik leuk
freeman +2840
dinsdag 12 september 2017 om 14:38
Dus slechte aankopen als je spelers haalt die niet voldoen op de gewenste/bedoelde plaatsen !
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 14:42
Los van een paar zaken waar je misschien een punt hebt..
.wil niet zeggen dat ze niet capabel moeten zijn om een deftige pass te geven....Ook niet vergeten dat bij de spelers die hier nog ronddwalen.....hun "kwaliteiten" eerder beperkt zijn.....en men dus geen onmogelijke zaken kan eisen.Wij willen voetbal zien....ik ook...maar ja.....gezien dus het voorhanden materiaal.....hmm....heel heel moeilijk.


.
.
Vind ik leuk
larédo +639
dinsdag 12 september 2017 om 17:00
Heb je Waasland-Beveren al is zien voetballen? Om het nog maar gewoon over de opbouw van achteruit te hebben.. Zijn die kwalitatief dan beter dan die van RSCA of FCB of gent?
Vind ik leuk
DDT +1019
dinsdag 12 september 2017 om 19:02
Misschien moet Weiler eens naar usain bolt bellen. Die kan lopen achter een diepe bal, wel maar drie keer waarschijnlijk maar toch :)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Steun voor Weiler: "Kums moet zich aanpassen aan onze manier van spelen"