'Vanhaezebrouck krijgt respijt, maar zondag moet er gewonnen worden'

'Vanhaezebrouck krijgt respijt, maar zondag moet er gewonnen worden'

dinsdag 12 september 2017 om 11:05

KAA Gent zoekt nog steeds naar zijn eerste overwinning van het seizoen. Het haalde slechts 3 op 18, veel te wenig voor een ploeg die wil meestrijden om de titel. Hein Vanhaezebrouck staat steeds meer ter discussie, maar krijgt nog een week om zijn vel te redden. 

Na de vroege Europese uitschakeling en de dramatische competitiestart ligt het hoofd van Vanhaezebrouck op het kapblok. Ivan De Witte en Michel Louwagie discussieerden er zondag zes uur lang over, want het gaat wel om de coach die de club naar ongekende successen leidde. De druk in de nabije omgeving van de Gentse voorzitter neemt wel toe en dus woog hij de pro's en contra's af, weet Het Laatste Nieuws. 

Na een nachtje slapen en een goed gesprek met Vanhaezebrouck maandagavond op restaurant werd uiteindelijk beslist dat een ontslag nog niet aan de orde is, aldus de krant. Het respect voor zijn prestaties is groot en dus krijgt hij voorlopig nog het voordeel van de twijfel. Maar Het Laatste Nieuws weet wel: zondag op bezoek bij Oostende moet er gewonnen worden. En dat lukte niet meer sinds september 2014...

Lees ook: 'Gent is de ziel van het volk aan het kwijtspelen, voetbal is project geworden'

Poll

Moet KAA Gent Vanhaezebrouck ontslaan?

(1416 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 12 september 2017 om 11:35
Tja.... een trainer kan nu eenmaal niet blijven teren op de successen uit het verleden. Als wat er in het artikel staat correct is vraag ik me dan wel af of De Witte effectief een ultimatum heeft gesteld. Er moet uit geworden in Oostende waar je dat al 3 jaar niet meer hebt gedaan. De kans is groot dat het ook deze keer moeilijk wordt. Yves ligt ook onder vuur bij Oostende. Het wordt een duel tussen 2 ploegen die moeten winnen. De winnaar klimt omhoog in het klassement, de verliezer nog wat dieper in crisis en op zoek naar een nieuwe trainer....
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:37
Wees er maar zeker van dat Mnr De Witte diegene is die ten volle achter Hein staat. Ons bestuur is groter dan alleen Louwagie en De Witte..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 11:38]
Vind ik leuk
JanB +1529
dinsdag 12 september 2017 om 11:50
Met àll respect, maar dan moet je me eens vertellen wie er nog allemaal de lakens uitdeelt in Gentbrugge. Er zijn maar 2 (lees: 2) mensen die aldaar het verhaal schrijven en beslissen. De rest zit erbij en kijkt ernaar, de burgemeester incluis !
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 12:06
AA Gent zit al 5 jaar niet meer in gentbrugge
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 12:09
Zij zijn de 2 grote eindverantwoordelijken en de definitieve beslissingen vallen uiteindelijk bij hun inderdaad Tussen Louwagie en Hein is de relatie al vanaf het begin er een van slaan en zalven. Maar met De Witte heeft Hein steeds een goede werkrelatie gehad.

Feit is dat Hein gewoon tegen veel schenen geschopt heeft in die jaren hier. Dus dan komt er ook druk van die andere mensen uit op de voorzitter. Nu de resultaten echt niet volgen, wordt de druk des te hoger en moet hij ook gehoor geven aan dat geroep van de anderen. Anders komt er pas echt hommeles.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:56
Er wordt ook veel gezegd en geschreven. Ik ben de laatste weken al een paar keer naar de trainingen in Gent gaan kijken. Ik vind dat de spelers echt wel gretig zijn nu. Er wordt gelachen op training. Ik denk dat het werk wel zal beginnen renderen...
Vind ik leuk
Toca +8129
dinsdag 12 september 2017 om 11:35
Uiteindelijk moet hij wel is winnen natuurlijk anders wordt het onhoudbaar. Maar ga maar is een waardige vervanger zoeken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 11:37]
Vind ik leuk
dakcota +1647
dinsdag 12 september 2017 om 11:39
Vanhaezebrouck naar Anderlecht.
Vanderhaeghe naar Gent
Vercauteren naar Oostende

U've heard it here first!
Vind ik leuk
JanB +1529
dinsdag 12 september 2017 om 11:51
Eén adres: https://www.bwin.be
Vind ik leuk
Patfey +2378
dinsdag 12 september 2017 om 17:44
Liever Vercauteren dan Vanhaezebroeck.
Vind ik leuk
dakcota +1647
dinsdag 12 september 2017 om 21:04
Daar ben ik het mee eens hoor. Ik zeg enkel wat (helaas??) zoal gebeuren (volgens mij)
Vind ik leuk
Patfey +2378
dinsdag 12 september 2017 om 22:21
Je zou er wel eens twee van de drie juist kunnen hebben, ik denk enkel niet dat Vercauteren zijn vingers gaat willen branden aan Oostende.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 12:26
De Witte zou nu moeten zeggen. "Hein, zorg dat je tegen januari bij de eerste 10-14 bent. Werk ondertussen aan een nieuw systeem, met de jongens die wel nog ten volle mee willen/kunnen. Naar hun kwaliteiten. In januari kuisen we dan die nest uit en beginnen we aan een nieuw elan."

Dan zou hij pas enorm lef tonen.
Vind ik leuk
JODES +291
dinsdag 12 september 2017 om 12:35
Dat vind ik nu eens een wijze uitspraak. En het zou getuigen van een ongeziene vorm van langetermijndenken waar ik van hou. Ik herinner mij ooit dat Mario Been ook voor ontslag moest vrezen bij Genk na teleurstellende resultaten in het begin. Hij bleef, kreeg het vertrouwen van het bestuur en werd kampioen. Dat kortetermijndenken is soms echt een plaag... Ben geen Genk- of Gentsupporter (FCB!!) maar voor dat soort bestuursdaden heb ik respect.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 14:05
Het zou ook meteen een einde maken aan al dat gespeculeer in de kranten en door supporters.

Ook voor de spelers die niet meer meewillen (al denk ik dat dat er weinig zijn) is het een duidelijk signaal dat ze hem niet kunnen buiten"pesten". Weten ze dat ze dan in januari een transfer kunnen maken, als ze weg willen, dan gaan ze vanzelf de knop omdraaien en zeggen "ik moet hier de komende maanden presteren als ik een goede club wil zien komen aankloppen".
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Vanhaezebrouck krijgt respijt, maar zondag moet er gewonnen worden'