'Dat past meer bij Anderlecht dan bij Club Brugge'

'Dat past meer bij Anderlecht dan bij Club Brugge'

dinsdag 12 september 2017 om 09:11

Vorig seizoen verdedigde Club Brugge de Belgische eer in de Champions League. Dit jaar moet Anderlecht aan de bak. In Het Laaste Nieuws vergelijkt Stephan Keygnaert paars-wit en Blauw-Zwart in het het Kampioenenbal. 

'Bart Verhaeghe en Vincent Mannaert mogen het ons echt niet kwalijk nemen, maar nog iéts meer dan bij Club Brugge, is 'Europa Cup 1-voetbal' een niet weg te denken deel van het DNA van deze club. Anderlecht is niet gemaakt om tegen de Sporting Lokerens van deze wereld te spelen. Bayern München, ja, dáár gaat de familie wel even voor staan. En straks voor Paris Saint-Germain', is Keygnaert van mening. 

Volgens Keygnaert is Anderlecht in de Champions League toch iets anders. 'In het busje dat de delegatie van de gate naar het vliegtuig bracht, zat ook Paul Van Himst. In de busjes die Club Brugge vorig jaar naar Porto en Leicester voerde, kwam de grootste grandeur nog van de trainer. Maar Paul die straks Rummenigge en Beckenbauer de hand schudt, da's toch apart. RSC Anderlecht is na twee jaar terug in zijn biotoop: de Champions League.'

Lees ook: Vermoedelijke elf: Weiler verrast met opstelling, Kums speelt … in de achterhoede

Poll

Wie past het best in de Champions League?

(359 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +3679
dinsdag 12 september 2017 om 09:24
Uiteindelijk heeft geen van beide er sportief niks meer te zoeken. Zo eerlijk moeten we toch met onszelf zijn.
Vind ik leuk
Patfey +1597
dinsdag 12 september 2017 om 17:31
Niet akkoord, want een derde plaats moet altijd een minimum doel zijn voor de Belgische deelnemer. En dan hoor je er wel.
Vind ik leuk
Toca +3679
dinsdag 12 september 2017 om 17:46
Gebeurt niet zo veel dat we niet akkoord zijn he pat. Laat het mij dan verbeteren naar de echte champions league na de poule fase.
Vind ik leuk
Patfey +1597
dinsdag 12 september 2017 om 19:38
Neen, dat gebeurt zelden, ik was eigenlijk verbaasd dat je zo negatief 9of pessimistisch) overkwam :). En zelfs met je aanpassing ben ik niet helemaal akkoord, want als de kans er is, moet je proberen toch die volgende ronde te halen, zie maar Gent. Al weet ik dat die derde plaats sportief interessanter is, want in de EuroLeague valt meer te bereiken, zie Anderlecht verleden jaar, hebben ze even geluk, schakelen ze Man United uit (zit Archeampong niet dood op het laatste en hij krijgt zijn voet tegen die bal, hebben die het vlaggen). Maar juist daarom vind ik dat je altijd naar het hoogste moet mikken, je kan wel op je bek gaan, maar als je al vooraf denkt geen kans te hebben ga je ook op je bek. Nederlanders kunnen me mateloos irriteren, maar we missen toch een beetje van hun arrogantie (waarvan ze er meer dan genoeg hebben :)).
Vind ik leuk
Toca +3679
dinsdag 12 september 2017 om 19:50
Ik weet het, is niet van mijn gewoonte maar de ontgoocheling in het spel van dit jaar en in feite ook vorig jaar in de competitie frustreren mij enorm. Ik hoop dat ik fout ben en we het Anderlecht van vorig jaar tegen man.united zien straks.
Vind ik leuk
Patfey +1597
dinsdag 12 september 2017 om 22:20
Dat is natuurlijk iets anders. Ik ben sinds half oktober het grootste deel van de tijd in het buitenland en kan dus meestal niet rechtstreeks kijken, maar ik heb niet echt het gevoel veel te missen.
Vind ik leuk
Toca +3679
dinsdag 12 september 2017 om 22:29
Nee veel missen doe je zeker niet. Dit seizoen is tot nu een echte ramp.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 09:35
En toch moet je de ambitie hebben om daarin te geraken, anders kan je beter stoppen met voetballen. En welke supporter wil niet liever gaan zien naar de CL ipv de beginfase van de EL ? Bij mij is de keuze snel gemaakt. Dat Anderlecht gaat verliezen is heel reëel maar zolang het maar op een voetballende manier is die kan bekoren. Bovendien leer je enorm veel van dit soort wedstrijden waar je uiteindelijk een voordeel uit haalt naar de andere (lagere) competities. Dus je hebt hier altijd iets te zoeken als Anderlecht zijnde. Anderlecht in de CL is inderdaad een must voor de club !
Vind ik leuk
freeman +1324
dinsdag 12 september 2017 om 09:36
Tegen " Sporting Lokeren(s) " hadden ze het toch ook niet onder de markt ? Toch een lichte blamage voor de Waaslanders, Mr Keygnaert !
Vind ik leuk
Drekovic +2442
dinsdag 12 september 2017 om 09:41
Stephan Keygnaert moet hopen dat het duivenseizoen volgend jaar iets vroeger begint dan kan hij misschien schrijven over iets dat hij kent
Vind ik leuk
JODES +110
dinsdag 12 september 2017 om 18:57
Inderdaad, dit vind ik nu eens een belachelijke uitspraak... Als FCB)supporter heb ik alle respect voor de geschiedenis en de trofeeën van RSCA maar zeggen dat Van Himst het verschil gaat maken... Mocht Brugge tegen Liverpool spelen in CL en enkele van de finalisten van indertijd zouden meevliegen, die zouden ook wel met het nodige respect ontvangen worden... Goedkope gazetpraat... Maar ja, in welke krant schreef hij dit?... Ben ff terug gaan kijken... Ah, HLN, dan is zijn niveau gepast...
Vind ik leuk
JanB +1050
dinsdag 12 september 2017 om 09:53
Wat zal de commentaar zijn van dhr Keygnaert als de brusselse "grandeur" vanavond met een pak voor de broek vanuit de Allianz arena terug richting Théo Verbeecklaan trekt ?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 10:05
Keygnaert is zo gekleurd als maar wat kan zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:44
Blauwe tenen kleuren deze pagina. : )
Vind ik leuk
Boerken +1173
dinsdag 12 september 2017 om 12:17
Keygnaert jongen toch deze persvrijheid hoeft niet voor mij!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Dat past meer bij Anderlecht dan bij Club Brugge'