Vernederde Weiler Kums voor volle kleedkamer? “Eindelijk voor je favoriet”

Vernederde Weiler Kums voor volle kleedkamer? “Eindelijk voor je favoriet”

dinsdag 12 september 2017 om 07:27

Dat René Weiler het niet zo begrepen heeft op Sven Kums, is een publiek geheim. Tegen Lokeren moest de middenvelder de match in de tribune volgen. Maar ook voor de match tegen KAA Gent zou er een stevige anekdote zijn.

Dat beweert tenminste Stephan Streker, De RTBF-journalist was maandag te gast bij La Tribune. Daar sprak hij over de Kums-saga. "Tegen Sint-Truiden speelde Sven Kums misschien wel de slechtste match uit zijn carrière. De week nadien trekt Anderlecht naar Gent en Kums is voor die partij titularis", begint Streker zijn verhaal.

Daarna zou de trainer Kums voor een volle kleedkamer hebben toegesproken. "Ah Sven, ben je blij dat je vandaag mag spelen?' Sven antwoordt 'ja' en Weiler antwoorddde hem vervolgens: 'Dat is normaal dat je blij bent, want je mag eindelijk voor je favoriete trainer spelen.' Dat soort praat getuigt niet van grote klasse", aldus Streker.

Onlangs liet Kums nog uitschijnen dat hij zijn jeugdliefde Anderlecht verkoos boven KAA Gent, maar dat hij in het verleden wel prettig samenwerkte met Gent-trainer Hein Vanhaezebrouck.

Lees ookVermoedelijke elf: Weiler verrast met opstelling, Kums speelt … in de achterhoede

Plaats een reactie

Toca +9493
dinsdag 12 september 2017 om 08:09
Gaat den dwaas nog jaloers zijn ook...
Vind ik leuk
User251 +772
dinsdag 12 september 2017 om 08:15
Toont een gevoel van minderwaardigheid.
Vind ik leuk
AzEz86 +2871
dinsdag 12 september 2017 om 08:20
Weiler heeft vorig jaar de kleedkamer opgekuist maar ik zie op de moment nog 1 rotte appel bij RSCA en dat is Weiler zelf...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 08:23]
Vind ik leuk
ketje55 +1126
dinsdag 12 september 2017 om 08:20
Het is van horen zeggen ;-)
Uit goed ingelichte bron heb ik gehoord dat ze van Weiler scherp moeten trainen, iedereen en zelfs Kums. Is ook van horen zeggen...
Vind ik leuk
GBAU +959
dinsdag 12 september 2017 om 08:25
Waarom zou dieje journalist Stephan Streker dat nu weten...
Klinkt als riooljournalistiek.
Ik ben geen zeker fan van Weiler, maar in mijn ogen is hij wel steeds een gentleman en correct. Ik geloof nooit dat hij zo'n uitspraken zou doen, daar heeft hij te veel klasse voor.
Vind ik leuk
Toca +9493
dinsdag 12 september 2017 om 08:40
Klasse vind ik hem niet echt hebben. Met zijn heimelijk kopke.. zou hem voor geen haar vertrouwen
Vind ik leuk
Patfey +2535
dinsdag 12 september 2017 om 17:24
Over dat gentleman en correct heb ik mijn idee over, vraag maar aan Okaka, die is ook voor de volle kleedkamer aangepakt. Maar ik vind het wel een vreemd verhaaltje dat hij Kums niet moet hebben, hij was vragende partij hoor, Kums is hem niet opgedrongen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 08:39
Op één uitzondering na is heel Anderlecht blij met de komst van Kums maar als die uitzondering dan net de coach is dan creëer je ongezonde situaties..... Overal krijgt de trainer zijn C4 als de punten uitblijven of het spel ondermaats is. Het bestuur kan Weiler overrulen maar behalve met hem praten om Kums toch in de ploeg te zetten in München doet het niets. Er is volgens mij meer aan de hand....
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 09:40
Idd, we weten er zo goed als niks van.
En wat de media schrijft en beweert is enkel maar om ons hier dingen te laten schrijven. En we doen het nog ook !
Vind ik leuk
dakcota +1704
dinsdag 12 september 2017 om 09:52
#WEILER OUT
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 09:52
Hij ziet het gewoon niet in Kums. Met veel tromgeroffel gehaald, dus Weiler dacht dat hij een absolute topper in de kern heeft gekregen. Dat is ook zo, maar met de kanttekening dat Kums die absolute topper maar kan zijn als hij op die ene positie wordt gezet en er die ene stijl wordt gespeeld. Bij al de rest verlies je al een groot deel van zijn kwaliteiten.
Vind ik leuk
SD +2099
dinsdag 12 september 2017 om 10:07
Toogpraat !
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:46
En toch ben ik blij dat ze Sels hebben aangetrokken, want stel u voor dat Boecksniet tijdig fit was geraakt nu dat ook nog eens Svilar vertrokken is, tja ik denk dat René toch wel iets zag in Kums als doelman...
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 17:33
Wanneer gaan ze die Zwitserse jodelaar nu terug naar de Alpen sturen? Ze zijn vorig jaar kampioen gespeeld, niet met superieur voetbal, alleen maar omdat de rest zo zwak was.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 17:36]
Vind ik leuk
Dirk H +586
dinsdag 12 september 2017 om 20:05
Ik heb van horen zeggen dat Weiler dit seizoen champagne voetbal gaat spelen ...
Vind ik leuk
E.V +1251
dinsdag 12 september 2017 om 20:22
Ik ben zeker geen fan van Weiler, eerder tegendeel. Maar op dit moment zou ik ook Trebel zetten i.p.v. Kums. Waar ik niet wil mee zeggen dat Kums in de tribune moet. Daar zou ik Weiler dan weer zetten..lol.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Vernederde Weiler Kums voor volle kleedkamer? “Eindelijk voor je favoriet”