Beslissing van Leko op de vingers getikt: Onbegrijpelijk

Beslissing van Leko op de vingers getikt: "Onbegrijpelijk"

dinsdag 12 september 2017 om 07:07

Afgelopen weekend verloor Club Brugge dit seizoen voor de eerste keer punten in de Jupiler Pro League. Heel wat fans vonden dat de fout van Ivan Leko. Ook Marc Degryse wijst met vingertje naar de trainer van Blauw-Zwart. 

Club Brugge stond tegen Moeskroen lang achter. Toch bracht Leko Lior Refaelov niet snel in de ploeg. De aanvallende middenvelder bleef volgens Degryse te lang aan de bank gekluisterd. "De late inbreng van Refaelov was voor mij onbegrijpelijk", stelt de analist in Extra Time.

"Ik vond hem in het begin van het seizoen de beste samen met Dennis. En nu komt hij ineens acht minuten voor tijd in, terwijl Vlietinck - een jonge jongen die nog alles te bewijzen heeft - een halfuur mocht invallen", ging Degryse verder. 

"Leko verandert heel veel. Vanaken is nu ineens belangrijk, terwijl hij in het begin van de competitie bankzitter was. Dat Leko die twee niet samen durft zetten? Ze zijn kampioen geworden met Refaelov en Vanaken in een belangrijke rol in de Play-Offs."

Saulo Decarli mocht tegen Moeskroen wel starten. De nieuweling van Club Brugge maakte geen al te beste indruk volgens de heren aan tafel. Ook Brandon Mechele kreeg geen perfect rapport in Extra Time. 

Lees ook: "Spelersgroep van Club is er niet van overtuigd dat dit de juiste tactiek is"

Poll

Had Refaelov sneller moeten invallen?

(353 stemmen)

Plaats een reactie

Garland +1709
dinsdag 12 september 2017 om 07:15
Vinden de fans van Brugge Leko echt zo'n slechte keuze? Waarom?
Vind ik leuk
geertvdd +1052
dinsdag 12 september 2017 om 07:56
Omdat standvastigheid prediken en alle 5 minuten van idee veranderen slecht te rijmen vallen. Zie ook Weiler ;-)
Ik zie vandaag 2 grote verschillen met Anderlecht: het aanta punten en de vaststelling dat Sporting wél de kern heeft om uit de impasse te geraken...
Vind ik leuk
Garland +1709
dinsdag 12 september 2017 om 08:53
Aan die kern kan hij vrees ik weinig doen. Mannaert en co haalden overal maar wat op.
Vind ik leuk
Drekovic +2442
dinsdag 12 september 2017 om 09:31
Waarom worden die analisten geen trainer ,zij zien ,weten en kennen alles beter en van een ex-prof had ik toch iets anders verwacht
Vind ik leuk
larédo +356
dinsdag 12 september 2017 om 11:54
idd zeker van een 10. Krijg dat maar eens uitgelegd een 10 geweest zijn maar uw ploeg geen kansen kunnen laten creëren.. Alle matchen bij elkaar heb ik er maar 1.5 gezien die ik goed vond. Verdedigers mogen bij club niet meer dan 2m euro kosten. Als je dan met 3 centraal wilt spelen heb je kwalitatief sterke beren nodig met snelheid, behendigheid en een goede pass. Waar vind je die nog voor een appel en een ei?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 11:54]
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 09:41
Voordeel is dat hij nu wat meer tijd heeft na die 15/15. In dat opzicht vind ik 't wel goed voor hem, geeft hem ademruimte.

Aan de andere kant, is er weinig tot niks van verbetering in het spel elke week. Die hoge scoringscijfers zijn een waas voor de ogen van Leko. Die daardoor standvastig aan zijn systeem vasthoudt.

Maar de kern is kwalitatief iets te weinig om echt eraan te blijven vasthouden. Vooral achteraan dan. Als je dan een Vossen en Dennis moet missen, een Rafaelov op de bank hebt, moet je toch al veel aanvallende kwaliteiten missen. Met een verdediging die matig is, gaan ze dit soort wedstrijden nog tegenkomen dit seizoen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:45
rafaelov moet een basisplaats hebben in een 4-3-3 systeem; desnoods een 4-4-2 systeem maar absoluut geen opstelling met 3 verdedigers, zijn de de 3-5-2; het is gewoon niet mogelijk om onder dat systeem goed te kunnen spelen

4-3-3
keeper: horvath (bij gebrek aan beter want eigenlijk zeker niet goed genoeg)
verdedigers: centraal: denswil & poulain (geblesseerd dus mera of simoens, geen mechele of decarli)
verdedigers: flanken: palacios & de bock of cools; moeilijke keuze want beide onvoldoende
middenveld: nakamba & vormer & vanaken (of clasie voor 1 van de 3 ???)
aanval: flanken: rafaelov & denis (geblesseerd dus voor nu libombe)
aanval: centraal: vossen of diaby (voorkeur diaby omdat hij variabeler zou zijn dan vossen en meer zou kunnen)

met deze opstelling en mogelijke vervangers wegens ... redenen, zou het voetbal zeker en vast al veel beter zijn

wat ook zeer belangrijk is en telkens al is gebeurd; bij een voorsprong wordt er onmiddellijk gestopt met voetballen en wordt de bal altijd aan de tegenstander gelaten en zien ze wel wat er gebeurt, aangezien dit al bij elke voorsprong is gebeurd moet dit zeker een meegekregen opdracht zijn van leko, en dit is absoluut verkeerd want men moet gewoon blijven verder doen (of slechts een beetje meer gereserveerd spelen maar niet nog enkel en alleen dat doen), men roept zo de problemen op over zichzelf

aangezien het al zeer duidelijk is dat leko niet van die slechte opstelling gaat afwijken en dat bij een voorsprong de ploeg ineens zal blijven stoppen met voetballen, kan er maar 1 juiste keuze gemaakt worden en dat is leko buiten smijten liever vroeger dan later en het is eigenlijk al te laat
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Beslissing van Leko op de vingers getikt: "Onbegrijpelijk"