Vermoedelijke elf: Weiler verrast met opstelling, Kums speelt … in de achterhoede

Vermoedelijke elf: Weiler verrast met opstelling, Kums speelt … in de achterhoede

dinsdag 12 september 2017 om 06:57

Dinsdagavond begint voor Anderlecht een nieuw avontuur in de Champions League. De Belgische landskampioen start met een verplaatsing op Bayern München. Volgens Sportwereld denkt René Weiler aan een opvallend opstelling. Eentje met Sven Kums in de basis.

Kums zat deze week toch in het vliegtuig naar Duitsland. Eerst werd aangenomen dat hij net zoals tegen Lokeren de selectie niet haalde. Weiler ontkent dat nu. “Misschien hebben jullie ­andere info, maar die komt niet van mij. Ik bekijk onze kern als een eenheid die ik moet klaarstomen voor de Champions League”, aldus de Zwitser in de krant.

Het ziet er trouwens almaar meer naar uit dat Herman Van Holsbeeck Weiler overtuigde om Kums toch te selecteren. "Op 100 beslissingen neemt René Weiler 99 goeie en bij die ene zijn wij er om hem te helpen", zei de manager van Anderlecht bij Stadion.

Deschacht blijft staan
Hoe het ook zit, Kums kan dinsdagavond dus spelen en verschijnt zelfs mogelijk aan de aftrap. Ditmaal niet als spelverdeler, maar als … centrale verdediger. Hij komt langs Uros Spajic te staan. Wie denkt dat Olivier Deschacht daardoor uit de ploeg verdwijnt, is volgens Sportwereld ook fout. De 36-jarige verdediger zou verhuizen naar de linksback. Ivan Obradovic is het kind van de rekening. Kara Mbodji is geblesseerd.

In doel keert Matz Sels terug in de basis. Hij vervangt Frank Boeckx. Andy Najar verteerde het duel tegen Lokeren goed en blijft staan. 

Vermoedelijke elf van Anderlecht: Sels, Chipciu, Spajic, kums, Deschacht, Najar, Trebel, Dendoncker, Stanciu, Hanni, Teodorczyk
De bank van Anderlecht: Boeckx, Appiah, Obradovic, Gerkens, Onyekuru, Bruno, Harbaoui.

Lees ook: "Kums niet bij de beste achttien? Je kan ze tegenwoordig allemaal vervangen"

Poll

Is het een goed idee om Kums als verdediger te gebruiken?

(901 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 12 september 2017 om 07:06
De kleinste en minst kopbalsterke cv van Europa? Kan van daaruit wel uitvoetballen, maar dat zou toch lachwekkend zijn, die van Bayern moeten nog es goed hun ogen uitwrijven, denk ik...
Vind ik leuk
Garland +2029
dinsdag 12 september 2017 om 07:15
Als Weiler dit doet, moet hij misschien toch eens even naar de bovenkamer laten kijken.

Kums heeft niks van een goede centrale verdediger. Misschien kan hij nog degelijk uitvoetballen, maar vrees dat Anderlecht daar niet veel kans zal toe krijgen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 07:17
Gaat hij niet doen. Dendoncker misschien. Ik vraag me af waar deze journalist dit nieuws haalt.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 08:13
Iets met een duim vermoed 'k zo.
Vind ik leuk
Toca +5714
dinsdag 12 september 2017 om 07:23
Laten we als gewoonlijk maar afwachten tot straks. Dit lijkt me zelfs voor weiler te zot.
Vind ik leuk
AzEz86 +2430
dinsdag 12 september 2017 om 08:18
Op HLN (http://www.hln.be/hln/nl/923/Sport/article/detail/3257052/2017/09/12/Weiler-verrast-Kums-centraal-achterin-tegenover-Lewandowski.dhtml)
werd nochtans geopperd dat het een 5-3-2 zou worden...
Vind ik leuk
Bacco +1624
dinsdag 12 september 2017 om 08:44
Eigenlijk vind ik dit zo slecht nog niet. Als je een uitwedstrijd speelt tegen Bayern München, dan weet je dat de kans om er iets te halen, zeer klein is. Zeker als je zou spelen zoals Anderlecht de laatste weken aan het spelen is.

Eigenlijk moet je dan iets riskeren, een truc uit de hoge hoed. Wel, dit er eentje die kan tellen. Ik kan me er wel in vinden. Als hij Obradovic niet selecteert dan zal Najar wel naar links verhuizen en Chipciu naar achter op de rechtsback. Dan in het centrum met Deschacht en Spajic en nog een extra man. Je bouwt toch al iets meer zekerheid in en met Najar en Chipciu kan je uw moment kiezen om er toch eens uit te komen. En met Stanciu in steun van Teo is er toch nog altijd die touch of genius. Ik vind het niet zo slecht deze opstelling. Dit Anderlecht is nog altijd op zijn best als de tegenstander de bal heeft en dit zal vanavond zo zijn. Als Anderlecht zoals afgelopen weken speelt, dan valt er niets te rapen. Deze ingreep is dus te begrijpen want Weiler moet iets doen, dus dat vind ik al een pluspunt dat hij iets doet. En ik vind het vrij goed gevonden zelfs. Waar ik in het andere geval al wist dat Anderlecht zou verliezen, ben ik nu benieuwd wat er staat te gebeuren.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 10:12
Geniaal of volledig van de put gerukt? Maar toch liever Dendoncker dan, achteraan en Kums in 't midden.
Vind ik leuk
buck +1085
dinsdag 12 september 2017 om 11:12
Inderdaad dacht ik ook.
Vind ik leuk
Patfey +2064
dinsdag 12 september 2017 om 17:20
Ik denk dat hij het loopvermogen van Dendoncker op het middenveld wil behouden. In een vijfmansverdediging staat Kums ook niet noodzakelijk als pure verdediger en zeker neit als mandekker als gesuggereerd. Ik denk eerder aan een libero rol om van daaruit het spel te verdelen. Kan interessant zijn, we zien vanavond.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 21:00
Van de pot gerukt dus.
Vind ik leuk
Bacco +1624
dinsdag 12 september 2017 om 11:57
Kan ik mij ook in vinden of als ze het afwisselend doen is ook een mogelijkheid.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 09:28
"Op 100 beslissingen neemt René Weiler 99 goeie en bij die ene zijn wij er om hem te helpen"

Hier heb ik toch even mijn ogen gespoeld met wijwater.

Kums is een goede recuperator, maar echt duels gaan winnen tegen een Lewandowski, zie ik niet snel gebeuren. Teo zal vrees ik een erg eenzame avond beleven.

Maar alsnog veel succes gewenst aan alles wat Anderlecht is.
Vind ik leuk
Drekovic +2881
dinsdag 12 september 2017 om 09:29
Ik denk dat hij een torenhoge ontslagpremie in zijn contract heeft staan en in zijn val Sels en Kums wil meesleuren
Vind ik leuk
buck +1085
dinsdag 12 september 2017 om 11:12
Dendoncker achteraan en Kums op plaats Dendoncker zou ik nog verstaan.Ben benieuwd!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 12:45
Onyekuru zou ik toch laten staan.
Bij een snelle counter heb je deze speler absoluut nodig.
Vind ik leuk
DDT +994
dinsdag 12 september 2017 om 19:03
Zijn Roemeense vriend zal wel lopen
Vind ik leuk
E.V +1229