Hoe sterk staat Vanhaezebrouck? 'Hij heeft wel degelijk een probleem'

Hoe sterk staat Vanhaezebrouck? 'Hij heeft wel degelijk een probleem'

dinsdag 22 augustus 2017 om 08:31

Het gaat momenteel niet goed met KAA Gent. De ploeg is al Europees uitgeschakeld en met een één op twaalf begon het slecht aan de competitie. Hoe stevig zit Hein Vanhaezebrouck nog in het zadel. In Het Laatste Nieuws tracht Stephan Keygnaert de situatie te schetsen. 

Zondag verloor Gent met 3-2 van Moeskroen. Toch moet Vanhaezebrouck zich meer zorgen maken over afgelopen vrijdag. Toen gaf hij in een persconferentie af op alles en iedereen bij Gent. 'Vanhaezebrouck heeft na vrijdag wel degelijk een probleem in Gent, ook al geloven wij hem als hij zich intern verontschuldigde mocht een en ander "persoonlijk zijn overgekomen', aldus Keygnaert.

'Vanhaezebrouck was gewoon Vanhaezebrouck - hij hoort zichzelf nu eenmaal graag praten, hij noemt de dingen bij naam, en hij vindt van zichzelf dat hij over het krediet beschikt om de show te stelen. En wie weet is dat laatste niet eens onterecht. Naarmate zijn uitspraken van de bewuste persconferentie doorsijpelden in alle geledingen van de club, stond tegen vrijdagavond de tent in brand - de enige die klaarstond met zijn slang was de voorzitter.'

Volgens de journalist hebben ze in Gent wel niet zo'n geweldig geheugen. 'Het waren dezelfde mensen die klaarblijkelijk snel vergeten zijn dat zij aan de feesttafel in de Champions League en in Wembley dankzij diezelfde trainer de tijd van hun leven hadden. Een beetje loyauteit en respect aan Hein Vanhaezebrouck is wel op zijn plaats in AA Gent.'

Toch moet Vanhaezebrouck opletten. 'Niettemin was de algemene onvrede begrijpelijk - in geen enkel bedrijf mag een werknemer, hoe belangrijk en hoe goed hij ook is in zijn job, zó zijn werkgever schaden. Een béétje loyauteit en respect van Vanhaezebrouck naar AA Gent toe is óók gewettigd - je spuwt niet in het bord waaruit je eet, en nog minder als dat bord gouden randjes heeft.'

Poll

Denk je dat Gent Vanhaezebrouck binnenkort ontslaat?

(859 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 22 augustus 2017 om 08:43
Je ontslaat niet iemand omdat die eventjes een scheet heeft gelaten.
Vind ik leuk
freeman +1324
dinsdag 22 augustus 2017 om 09:52
Gaat wel over meer dan één scheet hé ! De Hein heeft niet zo'n grote vriendenkring weten op te bouwen bij AA Gent .... En zo zijn werkgever aanvallen, wordt ook niet zo maar meteen getolereerd ! Zondag wordt hoe dan ook een sleutelmatch !
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 10:17
Neen zondag zal belangrijk zijn, zowel voor RSCA als KAAG maar is zeker geen sleutelmatch.
Geloof nu eens niet alles wat hier op VP gepubliceerd wordt, ze zoeken gewoon sensatie.
Wees maar gerust dat ze in Gent de kwaliteiten van Hein hoog inschatten.
Vind ik leuk
Boerken +1173
dinsdag 22 augustus 2017 om 12:36
Moest het zo zijn? Wees blij dan gent zal veel leuker overkomen!
Vind ik leuk
Drekovic +2442
dinsdag 22 augustus 2017 om 08:47
Als HVH zoveel uit zijn nek moest lullen als de meeste journalisten of analisten DAN was er een probleem nu niet
Vind ik leuk
Toca +3679
dinsdag 22 augustus 2017 om 08:57
Journalisten zouden toch een probleem hebben mocht vanhaezebrouck er niet zijn.
Vind ik leuk
SD +1481
dinsdag 22 augustus 2017 om 10:11
Als blijkt dat HIJ het probleem is, zal hij hoe dan ook moeten opkrassen
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 10:20
Hij is het probleem NIET en zal NIET moeten opkrassen.
Gent is Standard niet hoor.
Vind ik leuk
Toca +3679
dinsdag 22 augustus 2017 om 10:40
Blijft toch straf dat supporters van andere clubs zo zitten wachten op ontslag van Hein.
Vind ik leuk
Boerken +1173
dinsdag 22 augustus 2017 om 12:24
Jullie ook toch? Maar om andere redenen
Vind ik leuk
DDT +751
dinsdag 22 augustus 2017 om 12:26
Strik errond en stuur maar op :)
Vind ik leuk
Boerken +1173
dinsdag 22 augustus 2017 om 12:32
Tzal een grote strik moeten zijn om rond zijn nek te doen , anderzijds past hij perfect bij Anderlecht daarom
Vind ik leuk
DDT +751
dinsdag 22 augustus 2017 om 12:35
Om het dan met dezelfde woorden als Willy Reynders te zeggen: Rene het lag niet aan jou maar het was een unieke gelegenheid om Hein te halen
Vind ik leuk
Toca +3679
dinsdag 22 augustus 2017 om 12:26
Niet in het algemeen spreken. En ja hij mag direct naar anderlecht komen van mij.
Vind ik leuk
Boerken +1173
dinsdag 22 augustus 2017 om 12:29
Voilla
Vind ik leuk
Toca +3679
dinsdag 22 augustus 2017 om 12:34
Wie wil de beste belgische coach nu niet.
Vind ik leuk
Boerken +1173
dinsdag 22 augustus 2017 om 12:37
Wij toch
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Hoe sterk staat Vanhaezebrouck? 'Hij heeft wel degelijk een probleem'