Geen ruzie bij Gent, De Witte neemt het op voor Vanhaezebrouck

Geen ruzie bij Gent, De Witte neemt het op voor Vanhaezebrouck

maandag 21 augustus 2017 om 19:14

AA Gent heeft het niet al te makkelijk gehad dit seizoensbegin. Europese uitschakeling en amper een 1 op 12 in de competitie. Hier en daar werd al geopperd dat Hein Vanhaezebrouck weleens moet vrezen voor zijn job. Dat weerlegt Ivan De Witte.

"Het woord crisis gebruik ik niet graag", reageert voorzitter Ivan De Witte bij Sporza. "We zitten in een moeilijke periode, de moeilijkste periode die we meemaken sinds Hein Vanhaezebrouck hier trainer is. Nu is het aan iedereen samen - de trainer en het bestuur - om deze situatie op te lossen. Eind vorig jaar kenden we ook een moeilijke periode. Daar zijn we ook uitgekomen."

Ondanks de moeilijke start moet Vanhaezebrouck zeker nog niet vrezen voor zijn job. "Hein Vanhaezebrouck heeft ons al geweldig veel diensten bewezen. Hij heeft AA Gent op de kaart gezet in België en Europa", zegt De Witte. "Met mooi en goed voetbal heeft hij de club op een ander niveau gebracht. Dat vergeet je niet zomaar."

De schuldige
Volgens de voorzitter van Gent ligt het ook niet (alleen) aan de trainer. "We willen zeker niet eenzijdig de schuld bij de trainer leggen. Dat is te gemakkelijk. Er spelen heel wat factoren. We zijn met z'n allen in een situatie beland die we nog niet gekend hebben onder Vanhaezebrouck. Dat leidt me tot de verantwoordelijkheid van een bestuurder en een voorzitter."

 "Nu moeten we samen het schip weer op koers brengen", zegt Ivan De Witte. "De oorzaken van onze nederlagen hebben niet alleen een sportieve oorzaak. Daarom mag het bestuur en de voorzitter niet afzijdig blijven. Dat zal ik ook niet doen", besluit hij.

Plaats een reactie

maandag 21 augustus 2017 om 19:20
't is dien dikke thans geweest. Wat een stal
[Reactie gewijzigd op maandag 21 augustus 2017 om 19:21]
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 19:40
Gelieve voor je eigen deurtje vegen.
Liefst geen commentaar op zaken waar je geen benul van hebt.
Vind ik leuk
Boerken +1733
maandag 21 augustus 2017 om 20:23
Oei polleke niet mottig worden he , het overkomt ons allen wel ne keer hoor zo een situatie !
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 20:53
Ja dat klopt en dit jaar zijn Gent en Oostende de ploegen die het niet doen, volgend jaar zijn er weer anderen.
Hopelijk voor Oostende en Gent komen ze er vlug uit, goed voor de ploegen maar ook voor de competitie.
Zie je Brugge al PO1 spelen met Charleroi, Moeskroen, Zulte-Waregen, STVV en Antwerp?
Geen mooie affiches he.
Vind ik leuk
Boerken +1733
maandag 21 augustus 2017 om 21:01
Nee maar als ze het verdienen moet je ze het ook gunnen. Maar tis nog lang hoor. Het is ieder jaar bijna zo , enkele verassingen die toch op het einde tekort schieten enz.
Vind ik leuk
Garland +2626
maandag 21 augustus 2017 om 19:37
Bwa, als we Hein moeten geloven heeft hij weinig inspraak bij de transfers. Dan is het bestuur ook verantwoordelijk.
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 19:41
Wat VP hier brengt neem je best met een (dikke) korrel zout.
Gewoon sensatie, niets anders.
Vind ik leuk
Kdb90 +995
maandag 21 augustus 2017 om 20:15
Het probleem ligt bij het bestuur de coach en de spelers.
Het is nu aan iedereen om er aan te werken zodat alles terug goed komt.
En ik ben er zeker van dat alles goed komt!
Het is al een hele tijd dat alles heel goed ging.
Dus ik zou niet weten wrrm wij als supporters daar aan zouden moeten twijfelen.
Het is toch normaal dat er ooit wel eens een dipje komt.
Elke Belgische ploeg heeft dat al eens gehad.
[Reactie gewijzigd op maandag 21 augustus 2017 om 21:50]
Vind ik leuk
Boerken +1733
maandag 21 augustus 2017 om 20:26
Voilla khad het net gezegd tegen polleken. En tegen de play-off staan jullie waar het hoort.en leuk is dit niet nee, en er worden wat steken onder water gestoken ja, maar tis voor allemaal wel eens zo
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 20:39
Elkaar de schuld geven van dit alles is niet de oplossing en dat weet de voorzitter maar al te goed. Hein ontslaan of Louwagie ontslaan (geroep van sommige "supporters") of eender wie ontslaan binnen de club is ook niet de oplossing. Stabiliteit is ook in tijden van "crisis" belangrijk.

Duidelijk is dat er een aantal problemen zijn. En De Witte is in mijn ogen de ideale katalysator. Diegene die er moet voor zorgen dat alles niet nog verder uit elkaar valt en iedereen de kopjes bij mekaar steekt.

Ten eerste tussen Louwagie en Hein. Hein vindt de scoutingscel niet presteren of achterhaald. Vandaar ook zijn constante aanvallen daar naartoe. Louwagie daartegenover blijft vetrouwen houden in die mensen, want dankzij hun goede scoutingscel in het verleden heeft Gent ook zijn schulden kunnen wegwerken. Hierdoor is er al een aantal jaren dus de problemen met onze transfers. Spelers die komen en vervolgens te licht bevonden worden of nooit een echte kans krijgen.
Nu hebben die transferproblemen een hoogtepunt gekregen. De misgelopen transfers van een aantal van onze toppers (Foket, Neto), waardoor we nu andere belangrijke spelers moesten verkopen (Couli, Gerhson). Ook het tekort aan Belgen, terwijl Hein liefst een Belgische basis in zijn kern heeft, zorgt nu voor dat hoogtepunt. Met nu als kers op de taart dat er geen degelijke vervangers zijn voor Couli (buiten Sylla) en de problematische verdediging (Gerhson, Troost-Ekong verkopen).

Ten tweede is er duidelijk een breuk tussen een aantal spelers en Hein. Er zijn een aantal die eigenlijk niet meer onder Hein willen spelen, zoals bv. Couli. Bovendien gisteren het videotje gezien van Hein zijn tirade naar de spelersgroep toe? Daar zag je een Dejaegere neen knikken en aanstalten maken om iets terug te zeggen. Thoelen - die naast hem staat - heeft het in het snotje, tikt hem op de arm en duidelijk aangestalte maakt dat Brecht hem rustig moet houden.
LINK: http://sporza.be/cm/sporza/matchcenter/mc_voetbal/JupilerProLeague1718/MG_JPL_Speeldag_4/1.3047329#

Ten 3rde zit gewoonweg allemaal niet mee. Kubo die al 4 goals gemist heeft (1 Antwerp, 2 Mechelen, 1 Moeskroen), Kalinic die die bal in de voeten van een Moeskroenspeler kopt, de rode kaart van Gigot, de niet gekregen penalty (fout op Sylla) tegen Antwerp, Neto - Foket - Saief (beste speler in onze Play-offs) die out zijn. Onze verdedigende problemen en tekort aan Belgen, en ga zo maar door. Dat alles laat sporen na in het koppeke en dat hebben we gisteren met z'n allen mogen zien. Vorig jaar hebben we vaak genoeg met 10 man gespeeld en waren we nog de dominante ploeg (thuismatch tegen Anderlecht waar Nuytinck, Esiti een rode kaart aannaait).

We zitten in de hoek waar de klappen vallen en we moeten de kelk nu tot de bodem ledigen op dit moment. Om daarna weer terug met mondjesmaat uit dat diepe dal te kruipen. En de voorzitter is de enige die de touwtjes weer aan elkaar kan knopen (Hein - Louwagie - de staff - scouting en spelers).
[Reactie gewijzigd op maandag 21 augustus 2017 om 20:49]
Vind ik leuk
Boerken +1733
maandag 21 augustus 2017 om 21:04
Zo ne boek zeg!
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 22:18
Ze hebben waarschijnlijk ook zijn ontslagpremie niet in hun jaarbegroting opgenomen.
Vind ik leuk
DDT +1019
maandag 21 augustus 2017 om 22:33
die van sa pinto wel hoor :)
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 22:50
Ik vind het verontrustend dat hij zegt dat hun nederlagen niet enkel een sportieve oorzaak hebben. Gaat hij ook met het vingertje gaan wijzen naar de refs ?
Vind ik leuk
Kdb90 +995
maandag 21 augustus 2017 om 22:59
Tegen antwerp hebben we een penalty niet gekregen en op een andere fase heeft hij geen rood getrokken. Nu tegen moeskroen was het den arbiter rood geeft omdat gigot zuiver de bal speelt dus kan je wel iets over de arbitrage zeggen he of moet dat verzwegen worden? Want dan zeggen jullie alle keer dat hij aant klagen is ma tis wel de waarheid..
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 23:33
Vorig seizoen waren er ook beslissingen van de scheidsrechter die in jullie nadeel waren, maar toen stond er wel een ploeg. Dit seizoen zou het te makkelijk zijn om de schuld elders te leggen. Gent draait niet. Toch niet zoals het moet. Tegen Moeskroen laten ze een hele resem kansen liggen, na de al dan niet terechte rode kaart voor Gigot stuikt heel de ploeg in elkaar. Dan is er toch iets mis ? En niet enkel scheidsrechterlijke beslissingen.
Vind ik leuk
Kdb90 +995
dinsdag 22 augustus 2017 om 00:07