Van Holsbeeck doorbreekt de stilte: Spelers moeten zichzelf in vraag stellen

Van Holsbeeck doorbreekt de stilte: "Spelers moeten zichzelf in vraag stellen"

maandag 21 augustus 2017 om 17:10

Trainer René Weiler wilde het woord crisis niet in de mond nemen, maar de zenuwen staan strak gespannen bij Anderlecht na een magere 4 op 12. Manager Herman Van Holsbeeck reageert nu officieel op de moeilijke periode van paars-wit.

"We moeten eerlijk durven zijn en zeggen dat we niet goed spelen", geeft Herman Van Holsbeeck toe in een mededeling op de eigen website. "Het is een feit dat we met 4 op 12 onze start gemist hebben, maar dat betekent dat we nu hard moeten werken om verder te bouwen aan de spelersgroep en het tij te keren. Dat is onze belangrijkste doelstelling nu."

Impulsieve beslissingen zullen er niet zijn, aldus de manager van paars-wit. "Het talent is voorhanden in onze spelerskern, dat weten we. De club heeft mooie investeringen gedaan op vlak van kwaliteit, en dat zal ongetwijfeld beginnen renderen. We moeten daarom ook niet meteen de technische staf met de vinger gaan wijzen, dat zou te gemakkelijk zijn. Nu moet iederéén gewoon collectief de rug rechten."

Maar wat moet de ploeg dan doen om uit het dal te kruipen? "Op dit moment moet iedereen, van de gevestigde waarden tot de bankzitters, zichzelf in vraag durven stellen. Pas als we naar onszelf kijken zullen we de nodige stappen kunnen zetten en uiteindelijk beter worden. Zo moeten we opnieuw richting het niveau van een landskampioen groeien", besluit Van Holsbeeck.

Poll

Wordt Anderlecht dit seizoen kampioen?

(713 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +8121
maandag 21 augustus 2017 om 17:41
Het niveau van de landskampioen heb ik onder weiler nog bijna nooit gezien Herman.
Vind ik leuk
AzEz86 +2717
maandag 21 augustus 2017 om 18:26
2 keer imo, vorig jaar tegen ManU...
Daar is dan ook alles met gezegd -_-
Vind ik leuk
Drekovic +3425
maandag 21 augustus 2017 om 17:41
Ik ben eens curieus hoelang het gaat duren voor Van Holsbeeck weer de zondebok gaat worden ?
Vind ik leuk
Svh +107
maandag 21 augustus 2017 om 17:46
Meneer van Holsbeeck geeft nochtans goeie transfers gedaan toch enkele maar moet er idd nog wat bij halen en geeft niet gewacht op het laatste moment
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 17:46
Je mag de trainer krediet geven maar ik begin mij toch vragen te stellen. Een trainer moet zijn spelers beter maken Weiler doet het omgekeerde, de spelers zijn niet meer te herkennen zoveel talent en nog een schim van zichzelf. Hopelijk wordt het snel beter
Vind ik leuk
DDT +1019
maandag 21 augustus 2017 om 17:54
Ze proberen de rangen te sluiten en de trainer uit de wind te zetten. Mooi, maar ze moeten dringend gaan presteren en een lijn in de prestaties zetten, liefst naar boven, want momenteel is een spaanse afdaling er niks tegen.
Vind ik leuk
larédo +668
maandag 21 augustus 2017 om 18:04
Normaal trekken nu de echte clubspelers de kar.. Maar wie is dat bij rsca ?
[Reactie gewijzigd op maandag 21 augustus 2017 om 18:04]
Vind ik leuk
freeman +2954
maandag 21 augustus 2017 om 18:19
Goeie vraag ..... waarop ik ook het antwoord schuldig moet blijven !
Vind ik leuk
AzEz86 +2717
maandag 21 augustus 2017 om 18:28
Deschacht? ...
Ben zelf nog aan't twijfelen of ik dit voor te lachen zeg of serieus!
Vind ik leuk
DDT +1019
maandag 21 augustus 2017 om 18:28
dendoncker en kums
Vind ik leuk
larédo +668
maandag 21 augustus 2017 om 18:46
Dendoncker zéér discutabel.
Kums serieus? Hoeveel matchen heeft ie al op zen paarse teller?
Vind ik leuk
DDT +1019
maandag 21 augustus 2017 om 22:08
een 200 tal jeugdmatchen :)
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 18:37
Wasyl .....
Vind ik leuk
larédo +668
maandag 21 augustus 2017 om 18:47
Zeker! Maar hoe zie jij die nu dan de kar trekken?
Vind ik leuk
AzEz86 +2717
maandag 21 augustus 2017 om 19:04
Door te knokken voor elke bal en elke morzel grond. Zou btw een ideale speler voor Weiler zijn.
Vind ik leuk
Toca +8121
maandag 21 augustus 2017 om 19:49
Denk dat Wasyl idd altijd zou spelen bij Weiler.
Vind ik leuk
E.V +1236
maandag 21 augustus 2017 om 20:28
Wasyl zou bij mij ook spelen....alleen veeeeel beter dan bij Weiler..
Vind ik leuk
Boerken +1733