'Anderlecht stevent af op slechte competitiestart ooit. Hoe kan dat in godsnaam?'

'Anderlecht stevent af op slechte competitiestart ooit. Hoe kan dat in godsnaam?'

maandag 21 augustus 2017 om 14:20

Anderlecht werd voor het seizoen getipt als de grote titelfavoriet. Op Youri Tielemans na bleven de belangrijkste spelers en er werd stevig ingekocht. Maar na een 4 op 12 valt het woord crisis nog net niet in het Astridpark. Maar de slechtste competitiestart ooit dreigt wel voor paars-wit. 

'Anderlecht stevent met 4 op 12 af op een evenaring van zijn slechtste start ooit in het proftijdperk', stelt columnist Jef Van Hoofstat vast in Het Nieuwsblad. 'Sinds de Tweede Wereldoorlog pakte paars-wit nog maar drie keer 10 op 30: in 1972-’73, in 1978-’79, en in 2007-’08 (toen Franky Vercauteren werd ontslagen). Aan dit tempo klokt Anderlecht straks af op… 10 op 30!'

Ook de auteur is verrast dat de landskampioen zo zwak voor de dag komt. 'Hoe kan dat in godsnaam? De Brusselaars werden vorig seizoen steriel maar duidelijk kampioen, versterkten hun kern fors (Kums, Onyekuru, Sels), maar trappen nu geen deuk meer in een pakje boter. Bij uitstek het geknoei van Lukasz Teodorczyk deed tegen STVV ronduit pijn aan de ogen, en dat was al een fikse vooruitgang tegenover alibispits Isaac Kiese Thelin.'

En dus is de volgende wedstrijd cruciaal. 'Volgende week ontmoeten AA Gent en Anderlecht elkaar in de Ghelamco Arena voor een duel op leven en dood: gaat de crisis na afloop mee op de bus naar de Brussel, of blijft hij plakken in Gent? De messen mogen al geslepen worden', besluit Van Hoofstat. 

Poll

Is Thelin goed genoeg voor Anderlecht?

(429 stemmen)

Plaats een reactie

larédo +336
maandag 21 augustus 2017 om 14:48
Is Selz wel goed genoeg?
Vind ik leuk
buck +931
maandag 21 augustus 2017 om 15:01
Zie ook een verschil.Boeckx was een rustpunt Sels niet.Sels mss meer kwaliteiten maar toch niet in communicatie.
Vind ik leuk
JanB +1047
maandag 21 augustus 2017 om 14:56
Wie eventjes de zaken wat vanop afstand bekijkt (dus niet als die hard supporter) dan is mauves et blancs op het elan van vorig seizoen aan het verder broderen

Zelden of nooit was er een aantrekkelijke wedstrijd te beleven (thuis / uit)
Aanvankelijk werd dit gecamoufleerd door scoremachine Teo, maar diens duracel batterijen waren na nieuwjaar leeg
Vele overwinningen hingen met haken / ogen aan elkaar
Men rekende steeds op de geniale flits van deze / gene speler; nooit op een collectieve glansprestatie

Als dan ook de grootste concurrent het laat afweten, dàn wordt je kampioen

Ik heb het nooit voor de Winterthurer gehad en bijgevolg nooit begrepen dat die man een dergelijke functie kon krijgen bij de recordkampioen
Die man zal later nooit herinnerd worden voor een bepaalde spelstijl en bengelt mijlenver achter op zijn illustere voorgangers als Goethals, Ivic, Van Himst, Broos, Vercauteren, & Jacobs
Nà Jacobs het is m.i. beginnen verkeerd lopen
Vind ik leuk
buck +931
maandag 21 augustus 2017 om 15:02
Na Jacobs inderdaad....
Vind ik leuk
Toca +3520
maandag 21 augustus 2017 om 15:08
Denk dat we het 1ste jaar onder Van den brom ook wel leuk voetbal hebben gezien. Eerlijk gezegd vind ik niet dat we Sels veel kunnen verwijten.
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 15:33
Sels is momenteel toch echt geen meerwaarde... gisteren staat hij bij de 2de of 3de goal te kijken als een kieken zonder kop waar hij altijd moet uitkomen en den bal maar moet plukken maar nee hij blijft gewoon staan... Verder in de match heeft hij ook nog eens meer geluk dan kunde dat de bal niet onder zijn hand binnengaat.
Veel ligt natuurlijk aan hoe den Rene zijn mannen plaatst en de wissels die hij doet.
Ook gisteren terug, waarom Kums eruit halen voor Gerkens of Stanciu haal er dan Hanni af en start gewoon wel de match met Teo ook al is die totaal uit vorm, Thelin komt nog niet aan zijn voetzolen.
En laat Stanciu nu eens starten en enkele matchen staan slechter dan Cipchu zal hij het niet doen en zijn voorzetten zullen misschien wel eens voor gevaar zorgen.
Dus dringend tijd voor een trainer die onze ploeg terug laat voetballen en liefst zo dominant mogelijk graag!
[Reactie gewijzigd op maandag 21 augustus 2017 om 15:59]
Vind ik leuk
Toca +3520
maandag 21 augustus 2017 om 15:55
Je hebt op veel.punten gelijk maar ik vond dat Obradovic ook ferm stond te slapen. Thelin is uiteraard te licht.
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 16:02
Niemand was echt op niveau, Obradovic was inderdaad ook niet goed maar hij krijgt nog krediet zoveel slechte matchen speelt die niet en hij heeft wel nog de voorzet die er nodig is om Teo te bereiken. Rechts is een ander verhaal met Appiah/Chipcu en Bruno. Hopelijk komt er een deftige rechtsback en kan Najar blessurevrij een rij hoger indien Stanciu daar niet zou voldoen.
Vind ik leuk
Steffi +30
maandag 21 augustus 2017 om 15:39
Weiler eruit Vercauteren in zijn tijd was allang ontslagen geweest ze spelen slecht en hebben amper 4 punten dringend tijd voor een nieuwe trainer en Sels was nooit nodig geweest om binnen te halen met Boeckx en Svilar hadden we al 2 goede doelmannen en dan had Svilar tenminste zijn kans gekregen maar had Anderlecht minder punten gehaald met Svilar in plaats van Sels ik denk het niet het bestuur van Anderlecht zou beter nadenken in plaats van zou een domme beslissingen te nemen.
Steffie
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Anderlecht stevent af op slechte competitiestart ooit. Hoe kan dat in godsnaam?'