Sports Late Night afgemaakt in De Standaard: Dieptepunt was Imke Courtois

Sports Late Night afgemaakt in De Standaard: "Dieptepunt was Imke Courtois"

maandag 21 augustus 2017 om 13:15

Het programma Sports Late Night valt niet in de smaak bij alle fans, maar kennelijk ook niet bij de recensent van kwaliteitskrant De Standaard. Hij bekeek het programma enkele keren met frisse tegenzin.

Vooral de keuze van gasten is behoorlijk bizar. "Het probleem? De producenten van Sports Late Night lijken alleen geïnteresseerd in zo veel mogelijk kijkers (lees: reclame-inkomsten), wat leidt tot de zo voorspelbare 'voetbalverkleutering'. Met voorop die onbegrijpelijke beslissing BV’s uit te nodigen die niets van voetbal kennen en er dus ook niets zinnigs over te zeggen hebben. Wat interesseert mij in godsnaam de mening van callboy Rik Verheye?"

Ook de mensen die wel uit het voetbal komen zeggen echter weinig zinnigs. "Zelfs de echte analisten, die op zondag hun opwachting maken, doen mij spontaan van Sports Late Night wegzappen, want ook zij komen zelden verder dan cafépraat. De uitzending van vorige zondag was daar een schoolvoorbeeld van, met centrale praatgasten Geert De Vlieger, Imke Courtois en Bob Peeters. Hun analyse van het eerste wedstrijdverslag (Antwerp - Racing Genk) duurde liefst tien minuten en toch leerde ik niets bij. Met als dieptepunt de bijdrage van Courtois, die niet verder kwam dan drie keer te zeggen dat de sfeer geweldig was en dat ze meer naar de tribunes dan naar het veld had gekeken."

Toch is het programma ook weer niet zo slecht. "Zowaar, ik zag enkele lichtpuntjes. De voetbalverslagen op zich, bijvoorbeeld, die zijn degelijk en verzorgd. De presentatoren zijn goed gekozen. Bart Raes is zijn degelijke, geroutineerde zelf en 'nieuwkomer' Gilles De Coster is een verademing in vergelijking met zijn ronduit irritante collega’s Frank Raes (Extra time) en Tom Coninx (Stadion). Al zou De Coster wat meer vaart in het programma mogen steken."

Plaats een reactie

BS90 +1985
maandag 21 augustus 2017 om 13:25
De Vlieger is nog veel erger dan Courtois. Kan uren aan het woord zijn zonder iets te zeggen.
Vind ik leuk
Julien +494
maandag 21 augustus 2017 om 14:02
Leve Voetbal Inside op RTL7.
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 21:27
Met die peuten René Van Der Gijp en Johan Dertien zeker ? Daar komt niet eens deftige praat uit.
[Reactie gewijzigd op maandag 21 augustus 2017 om 21:27]
Vind ik leuk
DDT +786
maandag 21 augustus 2017 om 14:24
Die van zondag was weinig op aan te merken, enkel die rode kaart sloegen ze de bal mis
Vind ik leuk
Bacco +1243
maandag 21 augustus 2017 om 14:35
Gilles De Coster is inderdaad een leuke nieuwkomer. Bart Raes is altijd wel goed. In inderdaad die Tom Coninx, ik was zo blij dat we van die irritante blaaskaak af waren, nu moet ik hem nog dulden bij de Europese matchen.
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 14:40
Altijd jammer gevonden dat die Robin (de voorganger van Coninckx op kanaal2/2be/Q2 tijdens de Europese wedstrijden) zijn contract niet verlengd werd. Vroeg dan aan de analisten om hun mening of analyses en ging dan vervolgens zijn eigen mening geven of in discussie gaan.
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 14:56
Idd, Robin Janssens was een kei in zijn vak. Een echte voetbalkenner. Voetbaltalkshows zouden met hem er bij serieus op vooruit gaan.
Vind ik leuk
buck +982
maandag 21 augustus 2017 om 15:09
Robin Janssens was inderdaad goed.Q2 is er serieus op achteruit gegaan.
Vind ik leuk
BS90 +1985
maandag 21 augustus 2017 om 15:49
Ook nooit gesnapt. Robin Janssens had een goeie stem, leuke stijl, stelde de juiste vragen. Maar ja, we weten natuurlijk dat Tom Coninx het vooral op basis van connecties ver heeft geschopt, want talent heeft hij totaal niet
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 16:01
zeg ma gerust dankzij pappie , de zatlap die ze op stvv al hebben moeten wegjagen na het debacle vorig jaar...
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 17:53
ik vind nochtans imke courtois best meevallen, zegt meer iets zinnig over voetbal dan die mulder bijvoorbeeld....
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 21:29
Kan mijn moeder ook hoor.
Vind ik leuk
Boerken +1199
maandag 21 augustus 2017 om 22:47
Gaan ze het nu al op imke steken ook? Kleinzielig
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Sports Late Night afgemaakt in De Standaard: "Dieptepunt was Imke Courtois"