'Als wij willen dat Messi gelukkig blijft, moeten we snel van Bartomeu af'

'Als wij willen dat Messi gelukkig blijft, moeten we snel van Bartomeu af'

maandag 21 augustus 2017 om 10:57

Voormalig FC Barcelona-voorzitter Joan Laporta grijpt elke mogelijkheid aan om aan de stoelpoten van Josep Maria Bartomeu te zagen. Volgens Laporta moet de huidige preses vertrekken om Lionel Messi tevreden te houden in Camp Nou.

'Als wij willen dat Messi gelukkig blijft bij Barcelona, dan moeten we zo snel mogelijk af van Bartomeu', schrijft Laporta op Twitter. De Argentijnse wereldster wordt in verband gebracht met een sensationele transfer naar Manchester City, dat aan de ontsnappingsclausule van driehonderd miljoen euro zou willen voldoen. Barça raakte deze zomer met Neymar al een andere ster kwijt.

Ondertussen heeft Messi – net als Andrés Iniesta – ook nog altijd niet zijn contract verlengd. Zijn huidige verbintenis loopt medio 2018 af. Technisch directeur Robert Fernandez twijfelt echter niet aan een akkoord. "We zijn enkel nog op zoek naar het juiste moment om te tekenen", laat hij weten.

Overigens versloeg Bartomeu Laporta tijdens de laatste presidentsverkiezingen bij Barcelona in 2015.

Poll

Denk je dat Messi deze zomer nog vertrekt bij Barcelona?

(261 stemmen)

Plaats een reactie

GBAU +591
maandag 21 augustus 2017 om 11:18
Belachelijke kwakkel.
Zelfs al gaat het om Messi, geen enkele club is zo dom om 300M te betalen voor een speler wiens contract nog minder dan een jaar duurt... (hoop ik??)
Vind ik leuk
Kdb90 +891
maandag 21 augustus 2017 om 11:31
Ik zeg niet dat het waar is maar 300M is niks voor diene sjeik Mansour van Man City. Hij heeft efkes 20 Miljard.
Vind ik leuk
GBAU +591
maandag 21 augustus 2017 om 11:52
Zelfs met 20 miljard is 300 miljoen nog steeds anderhalve procent van zijn kapitaal. Niet niks.
Vind ik leuk
Kdb90 +891
maandag 21 augustus 2017 om 12:52
Ik snap uw opmerking wel, maar als je pakweg 2000 euro in de maand verdiend dan is 1.5% 30 euro.
Je moet alles in proporties zien he.
Bij de transfer van Pogba die 100M heeft gekost was dat op 3weken terug verdiend aan sponsering en truitjes.

Het is niet dat hij 300M uitgeeft en niks terug krijgt. Maar langs de andere kant vind ik het ook niet normaal dat er zoveel wordt betaald voor bepaalde spelers.
Vind ik leuk
GBAU +591
maandag 21 augustus 2017 om 13:21
Tuurlijk, maar als je die inkomsten binnen 9 à 10 maanden ook kan halen door hem aan te trekken nadat zijn contract gedaan is, lijkt me dat toch nog veel om over de toonbank te gooien.

Het ging me eerder over de beperkte resterende contractduur ten opzichte van de te betalen prijs.
Vind ik leuk
Kdb90 +891
maandag 21 augustus 2017 om 15:26
Ja idd daar heb je een punt en ik snap u ook wel hoor. Maar ondertussen mocht messi erbij zijn kan hij wel de Champions league winnen en de Premer league winnen. ik weet niet hoeveel het opbrengt maar het zal wel de moeite zijn. Omdan nog maar over de sponseringen te zwijgen.
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 16:27
de redenering dat een transfer terug te verdienen valt met shirtverkoop is gewoon foutief. Ten eerste 80-85% van die inkomsten gaan naar de kledingsponsor. Ten 2de zorgt het ook niet voor extra shirtverkoop want. om nu het voorbeeld van Neymar te gebruiken. Daar zullen veel neymar truitjes over te toonbank gaan, maar tegelijk zullen er bvb voor de helft minder truitjes verkocht worden van andere spelers van de club, net omdat neymar zo'n trekpleister is. Slotsom is dat shirtverkoop gewoon op hetzelfde pijl blijft als daarvoor. extra inkomsten = nada
Vind ik leuk
Kdb90 +891
maandag 21 augustus 2017 om 17:13
Denk je nu echt dat de club daar geen winst op maakt? Ze maken daar een mooie winst op ze meer dan 15%
[Reactie gewijzigd op maandag 21 augustus 2017 om 17:14]
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 17:16
neen idd, ik denk dat niet, ik weet dat , is trouwens cijfermatig onderbouwd, doe maar research
Vind ik leuk
Kdb90 +891
maandag 21 augustus 2017 om 17:20
wrrm komt het dan in de media dat 3 weken na dat pogba van juve naar man u is gegaan zijn transfer bedrag al in sponsering en truitjes is terug betaald?
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 17:28
kweet zelf vanwaar da komt, en excuseer maar ik sinds wanneer is alles wat in de media komt zo geloofwaardig? Ik denk dat iemand die het echt wil weten zich wat meer verdiept in de kwestie. trouwens de bewuste bron vanwaar dat komt heeft in dat artikel ook gezegd dat 'het overgrote deel' gewoon naar de kledingsponsor gaat. wat ik ook al aangehaald heb in mijn uitleg. om u een idee te geven van wat het overgrote deel is, staat er zelf een percentage bij.
Vind ik leuk
Kdb90 +891
maandag 21 augustus 2017 om 17:37
kheb ook eens opgezocht en hebt wel gelijk een percentage stond er niet bij ma wel dat het na 3 weken 190M was dus aan 20% is 38M ma das wel maar na drie weken. Maar ik haalde dat gwn aan omdat ze er wel iets op terug verdienen en het was al een tijdje geleden dat ik het gelezen. Maar de sponsering zit er ook nog bij. maar in het geval van messi zou adidas er niet in sponseren want het truitjes van nike. Dus ik geef mijn fout toe ;)
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 12:27
#bartomeuDimiteYa
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Als wij willen dat Messi gelukkig blijft, moeten we snel van Bartomeu af'