Degryse ziet Club Brugge goed wegkomen: 'Hij verdiende rood'

Degryse ziet Club Brugge goed wegkomen: 'Hij verdiende rood'

maandag 21 augustus 2017 om 08:27

KV Kortrijk streed zondagavond voor wat het waard was tegen Club Brugge, maar verloor toch met 1-2. Na de match was er veel te doen om een vermeende penaltyfout van Jordi Vanlerberghe. Degryse zag echter nog een andere fout van de ref.

Degryse vond namelijk dat German Mera. "Dat is toch gevaarlijk, hij is met de knie tegen het hoogd van Ajagun. Dit is toch een rode kaart. Hij komt goed weg. Waarom springt hij met zijn knie vooruit? Hij moet gecontroleerder zijn", waarschuwt hij bij Sports Late Night.

Toch vond Degryse het debuut van de Bruggeling niet helemaal slecht. "Hij won vaak de luchtduels, daar is hij beresterk in. Hij was misschien wel de beste verdediger, puur verdedigend dan. Maar je kan niet altijd vol in de duels gaan. Hij weet soms geen weg met zijn kracht. Hij gaat altijd honderd procent in duel. Daar moet hij mee oppassen."

Ook de penaltyfase vond Degryse slecht gefloten. "Als je je handen in de rug zet, dan is het fout", maakt hij duidelijk.

Plaats een reactie

mani88 +375
maandag 21 augustus 2017 om 09:03
Het is weer zover.. Geen penalty voor Eupen, geen rode kaart voor Brugge. Amper 4 speeldagen ver en Brugge al verschillende punten gestolen. Daarbovenop hebben de andere topploegen al meermaals punten verloren dankzij "fouten" van de ref, dus ook al in voordeel van Brugge. Schande! Graag vanaf volgend jaar Brugge met 20 punten voorsprong laten starten en vanaf dan eerlijke competitie. Ik begrijp dat een grote stad als Brugge een topploeg móet hebben, maar met deze oneerlijke praktijken is het voor niemand leuk..
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 09:42
Jongen, stop met bleiten. Scheidsrechters zullen altijd fouten maken, dan eens in het voordeel, dan eens in het nadeel... Als er systematisch in het voordeel van een of andere ploeg zou gefloten worden, dan zou er wel ingegrepen worden. Als andere ploegen punten hebben verloren zal dat in de eerste plaats liggen aan het niveau van hun spel. Zulte bv heeft al 2x de ref niet echt mee gehad, maar toch prijken ze fier achter Brugge en Charleroi. De fout van puntenverlies op de refs afschuiven is iets wat slechte verliezers doen. Ik geef grif toe dat FCB niet te klagen heeft gehad, Mera had bv ook rood kunnen krijgen en tegen Zulte had de videoref altijd strafschop moeten toekennen. Maar om nu te stellen dat ze onrechtmatig punten verworven hebben en dat de andere "topploegen" bestolen zijn... A bridge too far...
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 09:43
Mop van de dag : anderlecht supporter die klaagt dat wij bevoordeeld worden.
Vind ik leuk
DDT +1019
maandag 21 augustus 2017 om 18:06
is dat niet, anderlecht toch ook :)
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 09:47
Man, man, man....hangt er natuurlijk van af door welke bril je naar de wedstrijden kijkt. Precies of er maar één club in België is die profiteert van de scheidsrechterlijke blunders, met of zonder videoref. Al vergeten hoe den Teo vorig jaar op Standard mocht scoren na een forse duw in de rug van een verdediger om er maar één te noemen. Het bracht hen ook drie onverdiende punten op, maar ja...
Vind ik leuk
Boerken +1712
maandag 21 augustus 2017 om 12:16
En hoe hij gisteren scoorde door eerst op de enkel te staan van verdediger !
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 10:17
anderlecht krijgt een totaal onterechte penalty cadeau en hun 2e goal moet altijd afgekeurd worden voor een overtreding

anderlecht krijgt dus eigenlijk 2 goals cadeau en verliest alsnog, mede door het feit dat ze er in geslaagd zijn 1 van die cadeaugoals gewoon de nek omwringen

en wanneer en voor wat had "eupen" een penalty moeten hebben, absoluut niet waar
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 11:44
De penalty op Onyekuru was terecht zoals deze van Mechele op Olayinka; de ene werd wel gefoten en de andere niet...
Vind ik leuk
Toca +7841
maandag 21 augustus 2017 om 09:17
Ik blijf erbij dat op het einde van het seizoen de foute beslissingen in evenwicht zijn.
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 10:34
Heb het al een paar keer gezegd. Als iedereen nu eens stopt met janken over de clubs die punten laten liggen omdat ze gewoon slecht spelen of omdat de arbitters blunderen of gewoon omdat de tegenstander op dat moment beter is. De clubs die voor speeldag 1 aanzien werden als titelkandidaat.... De competitie is nog heel lang en met de halvering van de punten voor de play offs zullen ze er in de lente wel staan. Met dank aan het systeem waar iedereen zo over klaagt. Ik had het nog wel eens willen zien in de vorige format. Misschien een moment om de ploegen die het wel goed doen eens te belonen met goeie commentaren. Zo zijn er ook wel wat: Charleroi, Zulte, STVV....
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 11:56
Je mag het artikel wel eens nalezen op spelfouten, zit er vol van.
Vind ik leuk
Boerken +1712
maandag 21 augustus 2017 om 12:46
Marc kiest nu gewoon weer die fases uit terwijl er constant geduwd en getrokken , die bloedneus en wond op vlietinck had zelf geen gele kaart opgeleverd niemand die dat aanhaalt! Die fase op vanaken enz. Maar enkel die 2 fases worden hier nu genoemd door Marc
Vind ik leuk
Boktor +283
maandag 21 augustus 2017 om 20:04
Deze gefrustreerde zeveraar heeft dan de aanslag van De Smet niet gezien, de penaltyfout op Vanaken en de 2e gele kaarten die zowel Kumordski en Chevalier moesten gekregen hebben, ook natuurlijk niet. Wat een zeveraar.
Vind ik leuk
Boerken +1712
maandag 21 augustus 2017 om 21:10
Marc zegt veel teveel en zit veel teveel naast! Oostende als je die spelers haalt dan speel je voor de titel, dedoncker die wint de gouden schoen ,Anderlecht titelkandidaat samen met gent! Van genk mogen we veel verwachten dit jaar, en ja club daar kon hij eigenlijk niet veel over zeggen.
Vind ik leuk
dakcota +1640
maandag 21 augustus 2017 om 23:52
denk je echt dat gent en anderlecht titelkandidaat afzijn nu? en of dat brugge nu al kampioen is, elk jaar hetzelfde met de boeren telkens ze voorstana zijn ze kampioen