'De beslissing van de scheidsrechter was verkeerd, het wordt ons ontnomen'

'De beslissing van de scheidsrechter was verkeerd, het wordt ons ontnomen'

zondag 20 augustus 2017 om 23:14

Het was weer net niet voor AA Gent. De Buffalo's konden alweer geen punten sprokkelen in de competitie en blijven achter met een 1 op 12. Na de wedstrijd tegen Royal Excel Moeskroen was Hein Vanhaezebrouck niet te spreken over de spelleiding.

"Het mag wel eens stoppen. Als je ziet wat we vorig seizoen meegemaakt hebben in de play-offs en hoe die lijn nu wordt doorgetrokken... Deze rode kaart was een sleutelmoment in de wedstrijd", zei de trainer van AA Gent achteraf tegenover Sporza. "Wij hadden alle controle over de match en hadden de score nog kunnen opdrijven. Niets liet uitschijnen dat we nog in de problemen zouden komen. De beslissing van de scheidsrechter is verkeerd. Heel simpel."

Vanhaezebrouck snapt helemaal niet dat Gent een rode tackle kreeg. Hij zag nog meer fouten. "Ik heb de tackle nog eens gezien. Zelfs qua intensiteit was hij er niet over. Tja, spijtig... De hoekschop die aan de 3-2 voorafging, was trouwens geen hoekschop. Dat komt er dan ook nog eens bij", klinkt het streng.

Het wordt ons ontnomen
"Het is duidelijk dat deze groep mentaal broos is. Je valt met een man minder en begint meteen te twijfelen. Dat zou niet mogen. Maar we kunnen niet zeggen dat het alleen aan onszelf ligt, want we worden door het lot in de steek gelaten. Het wordt ons voor een deel ontnomen. We zitten duidelijk in de hoek waar de klappen vallen."

"Ik zou al blij zijn als er eens normale beslissingen genomen zouden worden. Als er eens niks gebeurt in een wedstrijd, dan zou ik al heel tevreden zijn. Het is al de tweede keer dat de beslissende momenten tegen ons zijn", besloot hij.

Plaats een reactie

zondag 20 augustus 2017 om 23:21
Janken janken en nog eens janken kan heintje mss ook eens de verantwoordelijkheid bij zichzelf zoeken.... Denk het niet , heintje is onfeilbaar....
Vind ik leuk
User251 +635
zondag 20 augustus 2017 om 23:40
Zegt hij miss iets dat niet waar is?
Vind ik leuk
larédo +338
maandag 21 augustus 2017 om 00:32
Daar gaat het niet meer om tegenwoordig man.. Van welke planeet kom jij? Ik dacht dat ze zoiets hier calimero noemde ?
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 00:45
Als ge iedere week te janken hebt dan de scheids, dan de tegenstander , dan de grasmat,dan de supporters van de tegenpartij, dan het weer,dan... zoek es eerst de fout bij uzelf als coach, als ge de vertrekkers hoort bij a a gent zijn ze allemaal blijbda ze der weg zijn, zal ook aan de rest behalve heintje liggen zeker? Hein is dit seizoen dezelfde verzuurde kloot als dat vorig jaar peter maes bij genk was....
Vind ik leuk
freeman +1306
zondag 20 augustus 2017 om 23:56
Hallo Hein ! Met een 0 - 2 voorsprong moet je met je kwalitatief heel sterke ploeg zelfs met 10 man die match ALTIJD winnen !
Vind ik leuk
DDT +749
maandag 21 augustus 2017 om 00:10
het zit ook gewoon tegen, en ja ze zijn niet al te weerbaar mentaal momenteel maar toch kan ik hem volgen
Vind ik leuk
Mario_ +481
maandag 21 augustus 2017 om 01:07
1 op 12.... alleen maar door de scheidsrechters.....
Als ze zelf nu eens die fouten niet maken zodat Moeskroen de kansen niet krijgt om te winnen... met 0-2 moet je als coach met 10 spelers toch genoeg inspiratie hebben om die voorsprong te bewaren.
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 02:19
HVH zal altijd een bleiter blijven , schoffeerd spelers supporters en zijn eigen bestuur , maar is nooit zelf fout , was zo bij Genk en nu ook weer bij Gent , het wordt tijd dat het bestuur zijn conclusies trekt en heintje aan de deur zet , man man man wat ne janker !!!!!!!!!!
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 07:13
Een echte topclub kan ook met 10 een halve wedstrijd uitspelen na een 2-0 voorsprong. Hoe gent overklast werd op het middenveld de 2e helft was niet normaal. Of zoals Hein zei na de wedstrijd tegen Antwerp : er speelde maar 1 ploeg om te winnen. Gent was absoluut NERGENS de 2e helft.
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 11:47
1 woord: Vertrouwen. Hoe je het ook draait of keert, een ploeg staat of valt bij hoe het in de koppekes op het veld staat.

Ploegen met vertrouwen kunnen grootse dingen verwezenlijken. Ongeacht de beperkte kwaliteiten dat een groep kan hebben.
Kijk wie er bovenaan staat, STVV, Charleroi, ZW, Brugge (misschien in mindere mate), Moeskroen, WB, Antwerp. Verre van allemaal met de kwaliteiten van Genk, Anderlecht, Standard, Oostende of Gent. Maar het zit allemaal goed in de kopkes en dat maakt op dit moment het grote verschil.

Gent heeft vorig jaar een aantal keer met 10 gespeeld en was toen steeds de betere. Beste voorbeeld was de thuismatch tegen Anderlecht. Waar Esiti een onterechte rode kaart krijgt (door matennaaier Nuytinck) en we vervolgens met 10 man, Anderlecht kapot speelden. Toen was het zelf -
en groepsvetrouwen er wel.

Dat was er nu niet, daarom zakte het als een souflé in elkaar. De rode kaart was een slag die ons uit ons al wankele evenwicht bracht, de 1 - 2 de knock out.
Vind ik leuk
Kdb90 +857
maandag 21 augustus 2017 om 13:05
Idd maar dat vergeet hier iedereen dat er geen vertrouwen in de ploeg zit dus van het minste dat er gebeurd is het omzeep.
Vind ik leuk
GBAU +591
maandag 21 augustus 2017 om 10:05
"Na de wedstrijd tegen (vul in) was Hein Vanhaezebrouck niet te spreken over (vul in)."

Dat kan je werkelijk elke week copy/pasten.
Vind ik leuk
Drekovic +2429
maandag 21 augustus 2017 om 12:46
Voor zulk een tackle staat men in England op de banken te juichen, maar daar lopen dan ook scheidsrechters rond die iets van voetbal begrijpen.
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 22:14
de spelers, scheidsrechters en behalve het Gentse publiek de rest van België is Billie met zijn oeverloos gejammer kotsmoe, dat is de reden waarom het slecht gaat. Zet hem eens een volle week voor de spiegel, misschien helpt dat.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'De beslissing van de scheidsrechter was verkeerd, het wordt ons ontnomen'