'Stevige dreun voor defensieve zorgen bij Gent, Van Damme maakt andere keuze'

'Stevige dreun voor defensieve zorgen bij Gent, Van Damme maakt andere keuze'

woensdag 16 augustus 2017 om 07:00

Jelle Van Damme heeft zijn keuze gemaakt: hij tekent eerstdaags een contract bij Royal Antwerp FC. De promovendus steekt zo AA Gent de loef af. De ploeg van Hein Vanhaezebrouck werd de voorbije dagen nadrukkelijk in verband gebracht met de linksvoetige verdediger.

Tevergeefs, zo claimt Het Laatste Nieuws, want volgens de krant is de deal tussen Van Damme en Antwerp voor 99 procent rond. Een handtekening is er nog niet, maar die zou er eerstdaags gaan komen. The Great Old flirtte al weken met de komst van de ex-international. Sinds kort kreeg het echter stevige concurrentie vanuit de Ghelamco Arena.

Bij Gent kende men immers een dramatische seizoensstart (met onder meer een nederlaag tegen uitgerekend Antwerp) en dus ging Vanhaezebrouck op zoek naar extra defensieve versterking. Van Damme moest ervaring en leiderschap brengen, maar die vlieger gaat niet op. Opvallend: volgens HLN was het aanbod van Gent op financieel vlak wel interessanter dan dat van het stamnummer één. Toch stapt Van Damme liever in het project van Antwerp.

Poll

Welke keuze zou jij maken?

(1238 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 16 augustus 2017 om 07:13
Alweer een nieuwe liefde in zijn leven...
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 07:51
verandering van spijs doet eten
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 08:23
Gaat die liefde over Antwerp of over zijn tegenspeler op bovenstaande foto?
Ik vind dat Jelle een behoorlijk dubbelzinnig gezicht trekt...
maar dat gezegd zijnde. het is die jongen gegund!
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 07:59
Begint stilaan wel problematisch te worden dat we geen Belgen meer kunnen contracteren.

Weinig geluk of slechte reputatie gekregen met al die buitenlandse transfers? Wetende dat de Belgen voor het grootste deel zijn om aan de regels te voldoen.

Misgelopen Belgen:
Pirard, Van Crombrugghe, Kums, Vanlerberghe, Odoi, Castro, Lombaerts, (Van Damme?)

Ben er vast nog vergeten in deze transferperiode.
Vind ik leuk
GBAU +837
woensdag 16 augustus 2017 om 08:26
Zou inderdaad aan reputatie kunnen liggen door afgelopen jaren geregeld zonder belgen te spelen.
Het siert Gent wel dat ze tenminste proberen er iets aan te doen. Getuige daarvan in hoeveel 'belgische' dossiers ze hebben gezeten deze transferperiode, zoals je aanhaalt.
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 08:37
Dat wel, maar als er maar 2 (uit dat lijstje) zijn die effectief naar Gent willen komen (Odoi, Castro) en je die dan ook misloopt door omstandigheden. Heb je een groot probleem.

De intenties zijn goed, maar de vraag is hoe kom je uit die 'image' om in de toekomst wel weer succesvol te zijn?
Vind ik leuk
GBAU +837
woensdag 16 augustus 2017 om 08:44
Raskin komen pikken bij ons was al een goed begin :')
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:50
Schoofs ahnee die heeft billie zelf weggepest haha
Vind ik leuk
Wimz3 +322
woensdag 16 augustus 2017 om 09:40
Yes! Welkom Jelle!
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 13:18
Ik begrijp de keuze van Jelle Van Damme wel. Antwerp is een cultclub waar de verwachtingen niet te hoog gespannen zijn. Ideaal als afsluiter voorkemand als Van Damme. En... Begrijp me niet verkeerd Lord, maar volgens mij ligt het niet zozeer aan Gent maar aan hun coach. ik kan me niet van de indruk ontdoen dat HVH een afstotend effect heeft.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 16:57
Naar mijn gevoel de combinatie van beiden. De vele transfers die de club gedaan heeft enerzijds de afgelopen jaren. Waar er dan veel na 1 jaar of een half jaar mochten vertrekken of niet aan spelen toekwamen en verhuurd werden. En anderzijds nu Hein, met de verhalen die naar buiten komen (Perbet, Schoofs). Bovendien is de voetbalwereld een klein wereldje, iedereen kent mekaar en spelers onder elkaar zullen het daar ook wel over hebben.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Stevige dreun voor defensieve zorgen bij Gent, Van Damme maakt andere keuze'