Vandenbempt vreest voor Anderlechtman: Hij gaat niet veel wedstrijden spelen

Vandenbempt vreest voor Anderlechtman: "Hij gaat niet veel wedstrijden spelen"

dinsdag 15 augustus 2017 om 09:38

Bij Extra Time was de nederlaag van Anderlecht een belangrijk gespreksonderwerp. Met amper vier op negen heeft de landskampioen zijn start gemist. Peter Vandenbempt zoekt naar oorzaken.

Vandenbempt toonde weinig begrip voor trainer René Weiler. "Als je als trainer na Charleroi terecht opmerkt dat je een gigantisch probleem hebt om iets te creëren en je hebt één speler - de enige bijna - die dat vorige week na ook al een middelmatige match goed heeft gedaan. Als je die dan op de bank zet, dan begrijp ik dat niet."

Vooral zijn uitleg na de wedstrijd schoot bij Vandenbempt in het verkeerde keelgat. "Weilers uitleg was dat het nu een andere, fysiekere wedstrijd was. Dan gaat Onyekuru niet te veel wedstrijden spelen, want een van de eigenschappen van de Jupiler Pro League is dat het een zeer fysieke compeitie is. Waar gaat hij dan wel spelen?"

Ook Sven Kums van het veld halen was een bijzondere keuze. "Als je moet achtervolgen en creativiteit nodig hebt tegen een ploeg die uitstekend blok zet, dan haal je toch niet je speler eraf die in principe voorbestemd is om je spelmaker te worden. Je zou hem wat lager kunnen zetten, waardoor hij in principe beter gaat voetballen, zoals in de Supercup."

Plaats een reactie

SD +1924
dinsdag 15 augustus 2017 om 10:15
VDB heeft gelijk. Wat Weiler bezielde is een raadsel als je bv ziet dat een Stanciu niet eens een goede corner kan trappen en dat hij toch mag blijven
Vind ik leuk
freeman +2853
dinsdag 15 augustus 2017 om 10:50
Peter is de enige geloofwaardige analist ..... legt als enige de pijnpunten bloot !
Vind ik leuk
JanB +1487
dinsdag 15 augustus 2017 om 10:37
Ik zeg al maanden dat Weiner geen goede trainer is voor Anderlecht
Menig maal werd hierop scherp gereageerd
Ik vraag me af of de "believers" nog steeds pal achter deze man blijven staan
Het aantal NON matches van mauves et blancs is echt niet meer te tellen
Arme supporters die de wekelijks dienen te ondergaan
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 augustus 2017 om 10:37]
Vind ik leuk
Toca +7896
dinsdag 15 augustus 2017 om 10:50
We moeten met zijn allen toegeven dat qua voetbal Weiler de zwakste trainer van Anderlecht aller tijden is. Nooit hebben we zo weinig voetbal gezien als nu.
Een defensieve trainer, die niet voor rede vatbaar is.
De titel heeft veel verdoezeld maar nu zitten we opnieuw met hetzelfde probleem als vorig jaar. Geen voetbal, weinig beleving.
Vind ik leuk
Rudi653 +192
dinsdag 15 augustus 2017 om 11:43
Ik heb altijd achter Weiler gestaan, maar met deze groep moet je toch echt beter kunnen. Geen lijnen, geen combinaties en in de overname gaan we eerder vertragen dan het spel te versnellen.

ik weet het niet maar als dit niet betert gaan we brugge achterna in de champions league
Vind ik leuk
dinsdag 15 augustus 2017 om 13:00
Ik ben fier op en blij met Weiler! Ik ben dan wel Club supporter ☺️. Geef Teo ook nog een halfjaar vertrouwen, dan komen die goals na 6 maanden ongetwijfeld weer. Is Kara al terug nuchter?
Vind ik leuk
Rudi653 +192
dinsdag 15 augustus 2017 om 14:36
ik kan de ironie begrijpen. maar snap niet dat een club supporter in zijn profiel Charleroi als favoriete ploeg zet.
Vind ik leuk
Regaal +428
dinsdag 15 augustus 2017 om 17:31
Haha :-) hij was wellicht vergeten dat dat in zijn profiel stond. Betrapt luckybird, verdorie toch! :-P
Hij wil graag overkomen als "neutrale" (in dit geval Charleroi-supporter :-) ) Maar geen paniek, er zijn er weinig die nog niet door hadden dat je een Clubsupporter was hoor na al jouw reacties.
Alleen een beetje belachelijk mja...
Ik zou nu toch mijn profiel efkes aanpassen, kwestie van nog een beetje de schijn op te houden om geloofwaardig te zijn? ;-)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 augustus 2017 om 17:35]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Vandenbempt vreest voor Anderlechtman: "Hij gaat niet veel wedstrijden spelen"