Vanhaezebrouck baalt en klaagt: ''Veel spelers die Hein wilde, zijn hier niet''

Vanhaezebrouck baalt en klaagt: ''Veel spelers die Hein wilde, zijn hier niet''

zaterdag 12 augustus 2017 om 10:54

Gent-trainer Hein Vanhaezebrouck verwelkomde deze zomer al zes nieuwe gezichten in zijn selectie. Vanhaezebrouck zag echter lang niet al zijn wensen in vervulling gaan. Hij uit dan ook zijn ontevredenheid in Het Laatste Nieuws.

"Er zijn er ook veel die níet gekomen zijn. We hebben Franko Andrijasevic, Lovre Kalinic en Yuya Kubo gehaald - die hebben hun kwaliteiten al bewezen. Kalu ook. We hebben Dylan Bronn gehaald, maar we wilden eigenlijk Denis Odoi. We wilden Jordi Vanlerberghe erbij - dat is ook niet gelukt. We zijn voor Sven Kums gegaan - dat is ook niet gelukt. Met Nieuwjaar wilden we Adrien Trebel - dat is ook niet gelukt.''

Vanhaezebrouck vervolgt: "Dus ik denk dat er heel veel spelers waren die Hein Vanhaezebrouck wilde, maar die hier níet zijn. Oké, dan ga je voor andere pistes. Want uiteindelijk moet je wel íets bijhalen, hé.'' De 53-jarige coach benadrukt dat alles geen aanklacht tegen het bestuur is. ''Voor alle duidelijkheid: ik verwijt niemand dat we bepaalde spelers niet konden halen. Maar om nu te zeggen dat de coach álles bepaald heeft, dat is zéker niet het geval'', besluit de oefenmeester die onder vuur ligt.

Plaats een reactie

freeman +2013
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:00
Veel spelers die niet gekomen zijn ? Wilde misschien Messi, Ronaldo & andere Neymars ..... Nochtans vele miljoenen gespendeerd in deze transferperiode !
Vind ik leuk
User251 +675
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:09
Lees het artikel eens goed voordat je jezelf alleen maar belachelijker maakt :)
Vind ik leuk
Boerken +1445
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:12
Oke, maar iedere trainer krijgt niet altijd wat ze vragen, of ze moeten Mourinho heten
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:15
En dan nog. Ook Mourinho krijgt niet altijd wat hij wil.
Vind ik leuk
User251 +675
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:17
Dat zegt hij toch ook? Dan zoek je andere pistes
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:10
Andere spelers halen om er toch maar te halen is ook geen optie.
Vind ik leuk
freeman +2013
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:32
Blijkbaar " lange tenen " bij de Kwekkers ? Sorry, wij lachen graag eens om het " Voetbal- spelletje " ! En dat de uitspraken van Mr.Hein veelal hilarisch zijn is meestal graag meegenomen !
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:32
Trebel blijft een jammere zaak. Had dé oplossing kunnen geweest zijn. Ook een aanjager! Odoi was zeker ook welkom, maar die bestuurszoon ligt dwars.

Kums is jammer, maar was ook een logische keuze met de CL van Anderlecht. Vanlerberghe, buiten dat hij een Belg is, denk ik niet dat hij veel aan spelen zou zijn toegekomen hier. Zou in 't rijtje B. Verstraete en Schoofs komen te staan.
Vind ik leuk
geertvdd +1310
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:13
Ach, allemaal praat voor de analisten. Wil je een Trebel in een brave kleedkamer als die van Gent (ik baseer me hier enkel op wat ik hoor)? Kan goed uitdraaien, maar voor hetzelfde geld zet die de boel op stelten. Uiteindelijk probeer je met de middelen die je hebt een zo goed mogelijke kern samen te stellen, en daar moet je het dan maar mee doen hé. Net wat Hein zegt. Ik denk dat hij zich vooral wil verdedigen ten opzichte van de analisten die eerder van de week verkondigden dat Sint VHB niet moet klagen omdat hij zelf alle spelers vers met de hand van het veld geplukt heeft.
In die context heeft hij uiteraard meer dan een punt (heb het net even nagekeken: de vorige keer dat ik Hein gelijk heb gegeven speelde hij nog bij Harelbeke :-) )
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:37
Daar heb je volledig gelijk in, wat Hein betreft. Hij doet dit vooral om de media en analisten van antwoord te dienen. En daar heeft hij dan ook een punt.

Wat Trebel betreft. Hij is een moeilijk karakter omdat hij iemand is die alles uit een soort van eergevoel doet. Binnen de spelersgroep van Anderlecht ligt hij volgens mij gewoon goed. Wat bijvoorbeeld anders is bij de Mboyo's, Vandenborre's en nu Svilars van de wereld.

Voor mij heb je die 2 types 'enfant terribles'. Naar mijn gevoel heeft elke club zulke spelers (1 of 2) van het type Trebel nodig in de groep. Ze kunnen iets extra doen met de spelersgroep, die anders één grote vriendenclub is die samen eens een partijtje komen voetballen. Het is een professionele voetbalclub, je hebt er karakteriele brekers in nodig. Kijk naar een Raman in ons kampioenenjaar, toch de vreemde eend in de bijt. Viel niet buiten de groep desondanks zijn karakter en gaf toch dat ietsje extra in de kern (zie match tegen Brugge toen hij de winning goal scoort).
Vind ik leuk
Boerken +1445
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:24
Ik geef ook kritiek op Hein, maar vergeet niet dat nu alles wat hij zegt uitvergroot wordt en met een loep bekeken wordt , en gelijk wat hij zegt is voor de een goed en de andere niet
Vind ik leuk
Hhti +274
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:28
Ween ween ween......
Vind ik leuk
Joesay +321
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:40
Ik denk gewoon dat dit jaar het jaar teveel gaat zijn voor Hein
Vind ik leuk
GT8 +140
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:19
Het enige wat Heintje doet is klagen, zagen en balen. Goede trainer, verschrikkelijke persoonlijkheid
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:14
l
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 16:16]
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:03
Ik heb dit intervieuw met onze Hein in het Laatste Nieus van vandaag ook gelezen en ik ben nog maar eens tot de slotsom gekomen ,tussen de regels lezend ,dat wat in Gent quoi transfers misloopt en is misgelopen veelal het werk is van één man ! Zijn naam wordt er niet specifiek in vernoemd maar iedereen met een beetje gezond verstand weet goed genoeg wie Vanhaezebroeck bedoeld.Gewoon iemand die meer weet van financien en zwemmen maar te weinig van voetbal om over de aankoop van spelers te kunnen beslissen. Het gezegde" schoenmaker blijf bij uw leest " lijkt mij hier vooal goed op zijn plaats.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 01:45
Iemand die over zichzelf praat in de derde persoon, is niet goed snik en plaatst zichzelf boven alles en iedereen. Billie is de pedalen kwijt en heeft dringend nood aan een jaartje rust op de top van de Mont Blanc.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Vanhaezebrouck baalt en klaagt: ''Veel spelers die Hein wilde, zijn hier niet''