Leko uiterst content met 9 op 9: ''We hebben verdiend gewonnen''

Leko uiterst content met 9 op 9: ''We hebben verdiend gewonnen''

zaterdag 12 augustus 2017 om 10:29

Club Brugge wist vrijdagavond in de topper tegen Zulte Waregem de perfecte score te behouden. Blauw-Zwart staat dankzij een 1-2 zege aan kop met 9 op 9. Coach Ivan Leko kon niet meer dan content zijn.

Leko erkende tegenover Sporza wel dat het moeizaam ging aan de Gaverbeek. "Het was misschien de moeilijkste, maar dat is ook normaal tegen Zulte Waregem. Hier is het nooit makkelijk om te winnen. Maar 9 op 9 na twee uitwedstrijden bij Lokeren en Zulte Waregem, daar moeten we tevreden mee zijn.''

De Kroaat zag voor een efficiënt Club en sprak van een verdiende ovewinning. "Wij waren efficiënt vandaag. Op dit moment willen we gewoon voor het resultaat spelen. Zulte Waregem had misschien meer balbezit, maar slechts één of twee kansen. Wij hebben twee keer gescoord en met een goede laatste pass in de tweede helft hadden we zelfs een derde en vierde doelpunt kunnen maken. Qua voetbal kon het misschien beter, maar op dit moment was dit een goede wedstrijd voor ons. Dit is een verdiende overwinning'', aldus Leko.

Hij zag tot zijn grote tevredenheid ook beterschap bij zijn vaak al bekritiseerde achterhoede. '''Ik heb een ploeg gezien met inzet, die fysiek en mentaal klaar was. Hier winnen betekent dat de ploeg klaar is. Verdedigend was het vandaag bijna perfect. Daarom ben ik extra blij, na de defensieve problemen die we de voorbije weken hadden."

Lees ook: Club op kampioenenkoers? Leko doet het beter dan voorganger Preud'homme

Plaats een reactie

Garland +2787
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:44
Verdiend? Dan zag hij toch een andere match. En dan heb ik het niet alleen over die strafschopfase.
Vind ik leuk
freeman +3488
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:54
Jij blijkbaar andere match gezien ! Waregem meeste balbezit , maar geenszins dreigend ! 2 schoten op doel, Club 6 ! Veruit de beste kansen, lieten op het einde tot twee maal toe de 1 - 3 liggen ..... Toch eens objectief bekijken !
Vind ik leuk
Garland +2787
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:57
Nee hoor. De Brugse achterhoede stond in de 2e helft haast constant onder druk. enkel met wat vliegwerk bleef het overeind. uitverdedigen lukte helemaal niet. Essevee stond zo hoog dat een simpele lange bal al voldoende kon zijn, maar dat lukte Brugge zelfs niet. Op uitzondering van die kans van Diaby.

Zulte had recht op het punt. Niet op de zege.
Vind ik leuk
Boerken +2055
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:16
Toch een andere match gezien want het was wesly die nog grote kans had!
Vind ik leuk
Garland +2787
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:41
Zulte stond met tien man voor de bal. Zoiets heet een counter.
Vind ik leuk
Boerken +2055
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:11
Tuurlijk en dan? Id normaal als achterstaat op eigen terrein dat je probeert iets te doen en is normaal dat andere ploeg pp counter speelt
Vind ik leuk
Garland +2787
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:04
Dat ontken ik toch ook helemaal niet.

Maar een kans in de slotfase beoordeel je normaal heel anders dan een kans tijdens het midden van de match, die zijn namelijk moeilijker om te krijgen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:58
Een ander wijzen op gebrek aan objectiviteit en het blijkbaar zelf niet zijn. Grappige kerel gij :) . Wat Garland zegt is gewoon 100% correct
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 10:58]
Vind ik leuk
Boerken +2055
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:17
Heb de indruk dat er veel anderlechtfans genoten hebben van de overwinning van brugge
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:19
SNUGGERE !!!
De 2 kansen van brugge op het einde komen er alleen omdat zulte-waregem achter staat en risico's neemt.
Ze kunnen moeilijk gaan verdedigen bij een 1-2 achterstand.

Maar ga ervan uit
Als zulte-waregem zijn terechte penalty krijgt, dan is het 2-2 en gaan ze allicht door en over brugge en gingen ze allicht winnen.

Wat een prutsgoal van Dennis, hij raakt de bal verschrikkelijk slecht en toch gaan hij binnen.
Ja, chance is voor de hoeren en de boeren
Boeren zijn er genoeg in brugge.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 11:20]
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:06
Hier, de slimste vd klas.
Vind ik leuk
Boerken +2055
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:16
Ja ik denk ook moest die penalty gefloten geweest zijn dat Zulte nog met 7-1 gewonnen had, want tijdens de videoanalys gingen
Ze dat doelpunt van Dennis afgekeurd hebben omdat het een lelijk doelpunt was
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:20
Het doelpunt van Zulte was van vergelijkbaar allooi hoor.
Vind ik leuk
Boerken +2055
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:26
Leko stond er toch dichter bij dan u hoor
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:24
Verdiend???
Het moest eens andersom zijn met die videoref!
Wat een loser
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Leko uiterst content met 9 op 9: ''We hebben verdiend gewonnen''