Boeckx blijft rustig na verloren basisplek: Mijn dankbaarheid is te groot

Boeckx blijft rustig na verloren basisplek: "Mijn dankbaarheid is te groot"

zaterdag 12 augustus 2017 om 09:50

Het dreigt weer een seizoentje banken te worden voor Frank Boeckx. De doelman van Anderlecht werd vorig seizoen nog kampioen, maar ziet zijn plek ingenomen worden door Matz Sels. Aan een vertrek denkt hij echter niet.

Ondanks het feit dat hij zijn plaats verliest, heeft hij nog niet gesproken met coach René Weiler. "Dat hoeft niet. Er valt niet veel te zeggen. Hier zijn vier keepers die alle vier willen spelen. Drie zijn dus minder content. Wat kan ik anders doen dan het niet aanvaarden", zegt hij in Het Nieuwsblad.

Hij mag dan wel opnieuw bankzitter zijn, aan een vertrek denkt hij niet. "Neen, niet spelen is altijd ambetant. En als je speelt, wil je blijven staan. Ik heb hier een kans gekregen toen niemand in mij geloofde. Dan ga ik nu niet met deuren slaan omdat ik even niet speel."

"Daarvoor is mijn respect en mijn dankbaarheid tegenover de voorzitter en meneer Van Holsbeeck te groot. Je mag niet leven in het verleden, dat heeft de trainer al vaker gezegd. Die clean sheets, die titel, daar win ik dit jaar niets mee. Ik moet gewoon ballen pakken op training", besluit hij.

Plaats een reactie

AzEz86 +2880
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:57
Blij dat er toch nog 1 keeper is die beseft hoe de wereld werkt. Wat een man toch die Frank!
Vind ik leuk
Langen +229
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:04
Wa ne kerel, geef die man een standbeeld, en laat hem eens van man tot man praten met Svilar...
Vind ik leuk
Prpldynmt +2649
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:29
Boeckx for president. Als een aantal jonge spelers dezelfde mentaliteit als hem zouden hebben, dan hadden we zulke problemen als met Svilar niet. Maar het is niet Mile zijn schuld, wel die van zijn entourage die hem de hemel op aarde voorspiegelt. Maar het bestuur is ook in fout door hem valse beloftes te doen. It takes two to tango.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 10:30]
Vind ik leuk
dakcota +1704
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:38
ze hebben geen valse beloftes gedaan, ze hebben enkel beloofd dat hijd e kans zou krijgen, die heeft ie gekregen in de voorbereiding.
Vind ik leuk
Toca +9538
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:42
Boeckx respect. Denk niet dat er in de kern zo n 2 hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:37
Den ollie?
Vind ik leuk
Garland +2787
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:49
Frank is een topkerel. hulde
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:43
I love the tank.....
Vind ik leuk
Boerken +2034
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:38
Wat een dwaze titel ! Hij is toch zijn plaats niet kwijt door sels, hij was in revalidatie ze konden toch moeilijk het doel leeg laten staan. Met zijn mentaliteit kan hij zo maar weer zichzelf in de ploeg spelen , als de kans zich voordoet
Vind ik leuk
DDT +1043
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:09
Hij is geen topkeeper en weet van zichzelf wat hij waard is. Is nooit ergens onbetwiste titularis geweest. Logische uitleg.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Boeckx blijft rustig na verloren basisplek: "Mijn dankbaarheid is te groot"