Vanhaezebrouck pleit voor realisme: Eén punt tegen Mechelen zou goede start zijn

Vanhaezebrouck pleit voor realisme: "Eén punt tegen Mechelen zou goede start zijn"

vrijdag 11 augustus 2017 om 17:15

AA Gent heeft een slechte competitiestart achter de rug. De Buffalo's begonnen met nul op zes aan de Jupiler Pro League. Bovendien was het nietige Altach te sterk in de Europa League. 

Hein Vanhaezebrouck kreeg veel kritiek, maar hij blijft zelf sereen. "Zolang ze maar op mij schieten en niet op mijn spelers. Mijn vel is dik genoeg om daar tegen te kunnen", verklaarde de Gent-coach voor de microfoon van Sporza. "Een jaar geleden werd ik bijna goddelijk verklaard, nu ben ik de grote boosdoener en de oorzaak van alle problemen."

"Ik vind het verrassend dat mensen die je een jaar niet gezien hebt nu plots commentaar gaan geven over Gent. Ik noem dat crisisjournalisten. Over een paar weken zitten ze al ergens anders. De media spelen uiteraard een rol, zeker als clubbestuurders daarin meegaan. Het is logisch dat er druk gezet wordt, maar dat betekent niet dat we daar moeten naar luisteren."

Realisme
Vanhaezebrouck blijft rustig na de slechte start en pleit voor een gezonde portie realisme. "Het zou al te gek zijn als ik zou zeggen dat we móéten winnen tegen Mechelen. Heel wat topteams hebben het ginder moeilijk. Eén punt zou al een goeie start zijn van onze heropstanding. Deze week heb ik alvast veel gretigheid bij mijn spelers."

Plaats een reactie

Boerken +1451
vrijdag 11 augustus 2017 om 17:48
Hein heeft voor iedereen een naam nu zijn er al crisisjournalisten ook .al reikt zijn ambitie maar meer tot 1 punt halen in mechelen
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:10
Gelieve eens te lezen wat er in het artikel staat.
Had je dit wel gedaan dan had je nu geen onzin verkocht.
Vind ik leuk
Boerken +1451
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:48
Ik heb heel duidelijk het artikel gelezen, de ene week schiet hij zelf op zijn spelers en nu zogezegd wil hij ze beschermen ,en ik zeg u als ze 1op 9 halen dat er niemand gelukkig zal zijn in gent!
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:40
Je mag niet alles geloven wat in de media verschijnt, neem alles met een korreltje zout.
Wat die mogelijke 1 op 9 betreft: De match is pas morgen en met een gelijkspel in Mechelen zullen ze in Gent wel tevreden zijn maar ze hopen alleen dat het geen 0 op 9 wordt.

Zelfs bij 0 op 9 zal Hein het vertrouwen behouden.
We vergeten niet zo vlug wat hij voor Gent gedaan heeft (en nog kan doen)
Vind ik leuk
Boerken +1451
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:06
Tuurlijk zou normaal zijn ook voor zijn verdienste , hij blijft een goeie trainer, maar geloof net vb als Preud'homme als hij bij de tegenpartij zit komt hij irritant over, geef toe 3 maal naeen veranderd hij van tactiek naar spelers toe, eerst breekt hij ze af na falen el. Dan gisteren of in dit artikel hier neemt hij ze in bescherming en vandaag in de krant zijn sommige spelers maar de houdbaarheid van een potje preparee waard
Vind ik leuk
Toca +5485
vrijdag 11 augustus 2017 om 17:52
Hij zegt niet dat de ambitie 1 punt is, maar het is wel logisch denk ik dat hij de druk niet nog groter wil maken.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 17:58
Zoals hij zelf zegt. Liever dat ze op hem schieten dan op zijn spelers. Ook wel een poging om de spelers weer in zijn richting te laten lopen, die uitspraak.

Hopelijk de match die het vertrouwen in elkaar en zichzelf (de spelers) weer opkrikt.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:11
Bedankt jij hebt tenminste het artikel gelezen, wat niet van iedereen kan gezegd worden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Vanhaezebrouck pleit voor realisme: "Eén punt tegen Mechelen zou goede start zijn"