Mazzu bevestigt transfer van Mata: Goede zaak voor iedereen

Mazzu bevestigt transfer van Mata: "Goede zaak voor iedereen"

vrijdag 11 augustus 2017 om 15:30

Clinton Mata staat op het punt om Charleroi te verlaten. De rechtsachter legde eerder een aanbieding van Anderlecht naast zich neer, maar verkast nu toch naar een Belgiche topclub. Sudinfo meldt dat Mata naar KRC Genk trekt. 

De Limburgers zullen de speler een seizoen huren. In tegenstelling tot de eerste berichten zou er geen aankoopoptie in de overeenkomst zijn opgenomen. De twee clubs hebben al een akkoord bereikt en ook de verdediger heeft zijn fiat gegeven, vrijdagochtend nam hij naar verluidt afscheid van zijn ploegmaats.

Eerder deze zomer lag er een contract bij Anderlecht klaar, dat meer dan drie miljoen euro wilde betalen. De rechtsachter twijfelde echter en nadat paars-wit hem een ultimatum stelde ging de transfer niet door. 

Ook Nice was even geïnteresseerd, maar de laatste weken was het plots stil rond Mata. Hij gaf zelf ook aan geen probleem te hebben met een verlengd verblijf bij Charleroi, maar verlaat de Carolo's nu toch. Bij Genk moet hij de concurrentie aangaan met Joakim Maehle. 

Update 15u30: Charleroi-coach Felice Mazzu bevestigde aan Het Nieuwsblad dat Mata naar Genk trekt. "Dit is een goede zaak voor iedereen. Clinton zat met zijn gedachten al niet meer bij ons. Ik moest aan onze toekomst denken en liet dus Marinos spelen, maar zo moest ik met Mata één van de beste rechtsachters uit onze competitie op de bank zetten." De transfer zou donderdagavond zijn afgerond, vrijdag vinden de medische testen plaats. 

Poll

Is Mata een goede versterking voor Genk?

(656 stemmen)

Plaats een reactie

AzEz86 +2458
vrijdag 11 augustus 2017 om 14:06
Hij had gelijk, dan toch een club uit de PL die een bod gedaan heeft... -_-
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 14:15
Ondanks de hele heisa met Anderlecht, is en blijft het een goede transfer van Genk!
Vind ik leuk
Toca +5921
vrijdag 11 augustus 2017 om 14:18
Inderdaad serieuze versterking.
Vind ik leuk
buck +1097
vrijdag 11 augustus 2017 om 14:54
Was al sprake van.Goeie transfer.
Vind ik leuk
geertvdd +1572
vrijdag 11 augustus 2017 om 15:07
Ik snap Genk, ik snap Anderlecht, maar ik snap Mata langs geen kanten ...
Vind ik leuk
Rimka96 +189
vrijdag 11 augustus 2017 om 15:27
Wat doe die kerel nu? Top voor Genk, super aanwinst, maar bij RSCA CL spelen, geen quasi concurrentie hebben, nee zeggen omdat hij dacht dat PSG hem zal komen halen, en nu toch voor Genk spelen, omdat hij bang is geen ander aanbieding te krijgen...goede speler, maar dikke loser. Proficiat aan Genk!
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 16:10
Volledig mee eens, hoeft geen verdere uitleg ...
Vind ik leuk
User251 +683
vrijdag 11 augustus 2017 om 16:20
Hier ruik ik een vleugje jaloezie, zou jij niet wachten met tekenen als een grotere ploeg interesse in je zou hebben dan?
Vind ik leuk
GT8 +144
vrijdag 11 augustus 2017 om 17:37
Wat is hier jaloezie aan? Is Rimka96 ook een rechtsachter die ook naar een topclub wil? Ik snap het standpunt dat hij graag wat tijd wou om te wachten op een bod van de PL, maar Rimka heeft gelijk dat Mata dit als plan Z gebruikt. Charleroi bekijkt het trouwens slim door volgend jaar zelf miljoenen te vangen ipv dat Genk meer op Mata verdient binnenkort. Toch goede tussenoplossing, Genk!
Vind ik leuk
User251 +683
vrijdag 11 augustus 2017 om 17:43
De manier waarop hij her verwoord en hij Mata al uitmaakt als loser... Mooie tekst wel en hoop echt dat je nog veel plezier beleeft aan Mata.
Vind ik leuk
Rimka96 +189
vrijdag 11 augustus 2017 om 18:08
Ik vind echt spijtig dat Mata niet bij RSCA speelt, eerlijk, beste keuze was om te tekenen, zoals ik zei, basisplaats en CL spelen. Ik zou niet twijfelen...
Vind ik leuk
Regaal +336
vrijdag 11 augustus 2017 om 17:08
Een speler die niet met volle goesting wou spelen voor RSCA tekent hier beter niet. Dus heb er geen probleem mee dat hij naar Genk gaat.
Wees gerust dat Genk ook niet met zijn volle goesting is maar zijn verwachte PL ploeg is niet gekomen dus kiest hij snel de laatste strohalm.
Hoogmoed komt voor de val. ;-)
Vind ik leuk
Boerken +1494
vrijdag 11 augustus 2017 om 17:55
Ik weet niet of hij met tegenzin bij Anderlecht ging komen, ik denk dat due jongen zijne kop zot gemaakt is door makelaars, het interesseert hun niet of hij speelt of niet als ze maar cashen .nu zal hij toch moeten blijven niveau houden voor zijn toekomst
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:02
Mata heeft zelf aangegeven schrik te hebben voor zijn speelminuten bij rsca weken terug. No offence maar als je schrik hebt op je positie van een Appiah (toch wel de zwakste schakel in de huidige ploeg) dan hoor je niet thuis in een topploeg en geeft dat blijk van een verkeerde mentaliteit. Je inlaten met Bico slaat dan nog alles. in deze vind ik dat Rimka volledig gelijk heeft. Ben altijd fan geweest van de voetballer mata, maar als mens is het idd maar een loser. NIet tegenstaande goeie transfer voor genk. Jaloesie heeft daar hoegenaamd niets mee te maken. Ben eerlijk gezegd zelf blij dat hij niet voor rsca heeft getekend.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Mazzu bevestigt transfer van Mata: "Goede zaak voor iedereen"