24 profploegen dromen van meer sponsors en gaan in zee met één adviseur

24 profploegen dromen van meer sponsors en gaan in zee met één adviseur

19-07-2017 19:30

All 24 Begische profclubs gaan vanaf dit seizoen samenwerken met sportmarketingadviseur Nielsen Sports. Dat maakte de Pro League woensdag bekend. De profclubs hopen zo nog meer binnen te halen aan marketing- en sponsorinkomsten.

Nielsen Sport gaat namelijk de media-exposure van de 24 ploegen analyseren en beoordelen. Op basis van de resultaten krijgen de clubs advies om hun bedrijfstategie aan te passen. ''De dienstverlening aan de clubs zal worden versterkt door voortdurende ondersteuning bij het gebruik van de geleverde onderzoeksresultaten om op die manier de positie van de clubs op de sponsormarkt in België te optimaliseren en de clubs te adviseren bij hun gesprekken met hun huidige en potentiële partners'', laat de Pro League weten aan de Belgische media.

Partner Nielsen Sport hoopt een belangrijke bijdrage te kunnen leveren aan de ontwikkeling van het Belgische voetbal. ''In het afgelopen seizoen hebben we een echte vertrouwensrelatie met de clubs kunnen ontwikkelen, waardoor we hen beter begrijpen en dus beter kunnen inspelen op hun behoeften. Sportmanagement in België wordt steeds professioneler en we zijn er trots op een rol te spelen in dit proces,'' besluit Jérôme Bouchat, Managing Director van Nielsen Sports in België.