'Transfermachine Milan gaat vrolijk door: 70 miljoen euro voor Real Madrid-ster'

'Transfermachine Milan gaat vrolijk door: 70 miljoen euro voor Real Madrid-ster'

maandag 17 juli 2017 om 10:31

De ongekende koopwoede van AC Milan gaat maar door en door. La Gazzetta dello Sport schrijft maandag dat de Serie A-grootmacht druk bezig is met de komst van Alvaro Morata. De spits van Real Madrid heeft een prijskaartje van ongeveer zeventig miljoen euro. 

Ook Chelsea jaagt nadrukkelijk op de handtekening van Morata. Milan lijkt echter aan de haal te gaan met de 24-jarige aanvaller, die mag vertrekken bij de winnaar van de Champions League. Het salaris dat Milan wil betalen, heeft Morata over de streep getrokken. In San Siro gaat de international ongeveer tien miljoen euro per seizoen opstrijken.

Morata, die eerder voor Juventus speelde, zou bovendien over de streep zijn getrokken door de Milanese daadkracht op de transfermarkt. De koopwoede van de Rossoneri heeft in de afgelopen weken ongekende vormen aangenomen. Er werden liefst negen spelers aangetrokken voor ruim 200 miljoen euro. 

Met Mateo Musacchio, Leonardo Bonucci, Ricardo Rodríguez, Hakan Calhanoglu, André Silva, Andrea Conti, Fabio Borini, Franck Kessié en Lucas Biglia in het elftal wil Milan weer een serieuze gooi gaan doen naar de landstitel. Het team van trainer Vincenzo Montella werd in 2011 voor de laatste keer kampioen van Italië. 

Poll

Moet Milan vol voor Morata gaan?

(247 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 17 juli 2017 om 10:58
Ik zou als speler toch wel eerst controleren of ze niet elke dag rijsttafel serveren op de club, die gekke Chinezen.

Op zich weer een sterke transfer, Morata heeft zich al bewezen in de Serie A.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:05
70 miljoen? mijn god, daar moet Messi wel een jaartje voor sjotten é!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:05
Hoe zit dat met de financial fair play?
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 15:32
Telt niet voor ploegen buiten de Benelux, waarom?
Vind ik leuk
woensdag 19 juli 2017 om 06:23
Sarcasme?
Zo nee, wat zeg je nu toch allemaal?
Porto is spelers aan het verkopen om in orde te zijn. PSG heeft al eens een schorsing gehad hierin,
Valencia is aantal jaar geleden bijna zijn hele ploeg kwijt gespeeld om hiermee in regel te zijn...
Vind ik leuk
woensdag 19 juli 2017 om 07:16
Real Madrid en Barcelona worden geroemd om hun financiële werking maar bestaan alleen maar dankzij belastinggeld van de Europese Unie en kunnen het zich permitteren om minderjarigen een profcontract aan te bieden, in Engeland wordt een tv-contract gehomologeerd dat derderangs clubs een groter budget geeft dan de ganse Jupiler Pro-league samen, Chinese teams mogen zonder bewezen herkomst van transfergelden toch wel serieus zotte dingen doen, wat ok geldt voor teams van eender waar die een Aziaat aan het roer hebben staan en zo kunnen we nog wel een paar zaken opnoemen die in mijn ogen niet koosjer zijn. Financiële fair play bestaat volgens de bizarre logica van de FIFA, en wordt aldus toegepast, maar je mag nooit uit het oog verliezen dat de regeltjes worden opgesteld door ex-vedetten uit de sport die nog steeds met handen en voeten gebonden zijn door hun voormalige broodheren en op rust gestelde politici. Als er nu 2 soorten van mensen zijn die je niet met geld kan vertrouwen dan zijn het toch wel voetballers en politici hé. Sarcasme? Nope, sorry.
Vind ik leuk
woensdag 19 juli 2017 om 11:35
Als het geen sarcasme is dan is het gewoon onwetendheid.
Barcelona Atletico en Real (alhoewel) hebben transferban gehad voor contracteren van minderjarige spelers.
Verder alleen bestaan door belastinggelden is een fabel. Neem toch eens niet alles klakkeloos over. Zij horen bij de rijkste ploegen ter wereld. Als je clubwaarde of omzet vergelijkt met de schulden of subsidies dan trap je nog geen deuk in een pak boter.
Totale schuldenberg is 250 miljoen euro. In 2021 willen ze jaarbudget van 1 miljard euro. Tel daar dan nog eens eigendommen bij.
Qatar betaalde 150 miljoen voor naam op truitje.

Weet je van waar die fabel komt?
Barcelona en Madrid lenen bij bank (zoals zovelen, dit zijn boekhoudkundige trucjes)
Die banken hebben bij de crisis een bailout gehad van Europa. Dus roepen ze oh nee wij betalen hun lening... wat een kinderlijke reactie. Voor Barcelona is dit geen subsidie. Barcelona moet de lening nog steeds terugbetalen. De banken mss niet aan Europa maar Barcelona wel aan de banken.

Probleem met buitenlanders aan het hoofd van een ploeg?
Vind het ook niet tof. Maar de quick, alma, inbev, ... hebben ook allemaal buitenlandse bazen. Da's de wereld waarin we leven... vind het ook niet tof maar we moeten er toch door. Verder begrijp ik dat laatste argument wel niet in de discussie. Ook in benelux worden ploegen gekocht door buitenlandse eigenaars. Dus waar is dat verschil met de rest?

En tvgelden tja dat klopt wat je zegt. Maar dat ligt aan de fans. Voor de premier league hebben mensen nu eenmaal meer geld over als voor de competities in benelux. Vraag/aanbod...

Dus ik herhaal dat ik hoop dat je sarcastisch was (in beide berichten)

Mvg
Vind ik leuk
vrijdag 21 juli 2017 om 00:18
Het is niet omdat je hoopt om in 2021 een bepaald budget te halen dat je vandaag niet zou overleven zonder overheidssteun. Het gaat niet over leningen, maar bvb. over belachelijk hoge gelden die door het stadsbestuur van Madrid werden betaald voor een lapje grond dat eigendom was van Real, gewoon omdat ze op dat moment toevallig wat cashflow nodig hadden. Tijdens de transferban zijn er nog transfers uitgevoerd door Barcelona en Real, alleen kwamen de spelers gewoon een paar maanden later aansluiten. Ik zeg niet dat er geen goede stappen zijn genomen richting financiële fair play, maar om heel dat circus eerlijk te noemen kom je met sarcasme alleen niet toe, vrees ik.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 juli 2017 om 00:21]
Vind ik leuk
vrijdag 21 juli 2017 om 02:31
Dat van real klopt volledig. Koning heeft ook ooit hun schulden afbetaald.
Vind ik leuk
zondag 23 juli 2017 om 06:15
Ach, weet je, ik ben nog het meeste fan van het Duitse systeem: participatie van de fans, grote budgetten maar zonder buitensporige buitenlandse inmenging of artificieel hoog gehouden tv-gelden, geen overheidssteun, ... enfin, een voorbeeld voor de andere competities.
Vind ik leuk
zondag 23 juli 2017 om 08:31
Ook dat verandert. Voor het geval je het niet beseft red bull is Zwitsers.
Vind ik leuk
zondag 23 juli 2017 om 15:00
Ook weer juist (hoewel, was dat niet Oostenrijks?). In elk geval, bedankt om mijn romantische bui te verbrodden ;-)
Vind ik leuk
zondag 23 juli 2017 om 18:10
Omg oostenrijks... doing... Geen idee waarom ik Zwitsers zei...
Zal ik je romantische bui terug brengen?
Drank in het stadion en geen hekken in Duitsland. Geen problemen alleen feest.
Alleen al daarom is de Bundesliga een voorbeeld. Het voetbal leeft daar op alle niveaus. Veel jeugd (mss een link daar?) op het plein en bijna allemaal met een goede werkmentaliteit. Weinig zwevers.
Het is idd een voorbeeldcompetitie
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Transfermachine Milan gaat vrolijk door: 70 miljoen euro voor Real Madrid-ster'