'Weiler maakt beslissing en heeft eerste doelman gekozen'

'Weiler maakt beslissing en heeft eerste doelman gekozen'

maandag 17 juli 2017 om 10:00

Anderlecht speelt zaterdag zijn eerste 'belangrijke' wedstrijd van het jaar. In de Supercup neemt de landskampioen het op tegen bekerwinnaar Zulte Waregem. Pas dan zal te zien zijn wie bij paars-wit dit seizoen begint als vaste nummer één. Al denkt Het Laatste Nieuws het antwoord al te kennen. 

Echt verrassend is het niet. Weiler gaat tegen Zulte Waregem en in het begin van de competitie kiezen voor Matz Sels. Anderlecht bewoog hemel en aarde deze zomer om hem te huren van Newcastle en dat is niet om op de Brusselse bank te komen zitten.

De ervarenheid van Sels haalt het boven het talent van Mile Svilar. De jonge doelman had dit seizoen op zijn kans gerekend bij het eerste elftal, maar ontwaakt nu uit zijn droom. Mogelijk leent Anderlecht hem uit. Er zijn wel twee problemen. Vader Ratko ziet een uitleenbeurt niet meteen zitten en Mile begint aan zijn laatste contractjaar in Brussel. 

Frank Boeckx, die vorig seizoen een belangrijk aandeel had in de titel is nog niet fit. Op Davy Roef rekent Weiler helemaal niet meer. 

Poll

Wie moet dit seizoen eerste keeper zijn bij Anderlecht?

(903 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 17 juli 2017 om 10:15
1) Svilar 2) Sels 3) Boeckx
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:30
1) proberen met Svilar
2) Boeckx
3) Sels
Vind ik leuk
Carola +25
maandag 17 juli 2017 om 10:20
Ze zullen er nog spijt van hebben
Vind ik leuk
Toca +3757
maandag 17 juli 2017 om 10:33
Maar als je sels haalt weten we toch allemaal dat die gaat spelen he.
Vind ik leuk
dakcota +1241
maandag 17 juli 2017 om 11:05
Sels/boeckx 1e keeper, afhankelijk van prestaties. (dus meteen ook de tweede keeper dan wie het niet haalt)

svilar uitlenen, niet klaar voor anderlecht
Vind ik leuk
Mario_ +496
maandag 17 juli 2017 om 11:18
Svilar, want als je hem nu niet brengt, speel je een talent van wereldniveau kwijt.
Vind ik leuk
Kdb90 +891
maandag 17 juli 2017 om 11:53
Freddy en zetterberg jullie zeggen hier Sels 2de of 3de doelman. Sels moet je toch niet gaan halen om op de bank te zitten he.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 11:54]
Vind ik leuk
Patfey +1605
maandag 17 juli 2017 om 12:20
Halen was een vergissing, maar die moet je niet erger maken als Svilar beter is.
Vind ik leuk
Kdb90 +891
maandag 17 juli 2017 om 12:58
Hoe kan je nu weten dat svilar beter is heeft die al een match in eerste klasse gespeeld? ik wil zeker niet negatief gaan doen en het kan zijn dat svilar heel goed is en dat het echt een topper wordt, maar ik weet het niet de druk bij anderlecht is toch hoog voor zo een jonge gast en bij anderlecht beginnen ze nogal snel te fluiten he. dus ik denk toch dat sels de juiste keuze is. kunnen ze hem niet een jaartje uitlenen aan een andere eerste klasse ploeg?
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:05
Ik vind het nogal stom van een keeper te huren voor 1 jaar terwijl Svilar nog maar 1 jaar contract heeft
Vind ik leuk
Kdb90 +891
maandag 17 juli 2017 om 14:08
Daar kan ik u allen maar gelijk in geven.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Weiler maakt beslissing en heeft eerste doelman gekozen'