OFFICIEEL: Club Brugge heeft een nieuwe kapitein

OFFICIEEL: Club Brugge heeft een nieuwe kapitein

zondag 16 juli 2017 om 14:54

Ruud Vormer is de nieuwe kapitein van Club Brugge. De Nederlandse middenvelder neemt de aanvoerdersband over van Timmy Simons.

Tijdens de jaarlijkse fandag van Club Brugge kwam Vormer als eerste naar buiten tijdens de ploegvoorstelling. Hij werd aangekondigd als de nieuwe kapitein van Blauw-Zwart. De 29-jarige Nederlander treedt in de voetsporen van Simons. De ex-Rode Duivel kreeg nog wel een contractverlenging bij Club, maar zal volgend seizoen waarschijnlijk veel minder aan de bak komen.

Coach Ivan Leko moest dus op zoek naar een nieuwe kapitein en zijn keuze is gevallen op Vormer. De middenvelder arriveerde in de zomer van 2014 bij Club en werd snel een publiekslieveling onder ex-trainer Michel Preud'homme. Dat Vormer de nieuwe kapitein wordt van Blauw-Zwart is geen verrassing. Afgelopen vrijdag kreeg hij nog lof van Club-manager Vincent Mannaert omwille van zijn mentaliteit en beroepsernst.

Plaats een reactie

buck +330
zondag 16 juli 2017 om 14:57
Wie anders!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:10
Stijn Stijnen?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:39
De ene eikel (Vormer) volgt de andere eikel (Simons) op.
Beide kunnen technisch niets met een bal.
Ze lopen en lopen maar wat.
En vooral naar de scheidsrechters om de tegenstanders gele en rode kaarten aan te naaien.
Vormerke is alleen bekend om zijn kilo gel dat hij iedere match in zijn haar wrijft. En dat hij gaat janken als er wat bufalootjes zijn voortuintje willen aanpassen na de match brugge - Gent
Vind ik leuk
Drekovic +1535
zondag 16 juli 2017 om 15:51
Achterlijke en ongepaste commentaar ,respect voor Simons zou van iedere voetbalsupporter moeten komen en als iedere speler dezelfde inzet moest hebben als Vormer dan zou iedere wedstrijd betwist worden tegen 100 km/u ,Stanciu is 10 x betere voetballer maar zit wel op de bank.
Het bestuur en de trainer waren akkoord met een verlenging van zijn contract dus zal hij het wel waard zijn
Vind ik leuk
dakcota +790
zondag 16 juli 2017 om 16:09
Vormer is wel een doorzetter, ik geef hem dat. Maar een goede voetballer? Neen. Een kapitein? Misschien wel. Simons is al 3 jaar geen goede voetballer meer (was hij wel ervoor) maar was ook wel een kapitein.

vind het een vreemde keuze,maar zonder simons, zie ik niet veel andere keuzes rondlopen daar.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 16:09]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:11
Respect voor een eikel zoals Simons ?
Ben je gek !!!!!!!!!!!!!!
MISSCHIEN DE REDEN DAT IK ANDERLECHT FAN BEN
Ik ga voor spelers zoals Stanciu, Hanni, Onyekuru, Gerkens,
spelers die iets kunnen met een bal
Dendoncker is technisch goed en fantastische fysiek.

simons en vormer lopen gewoon rond zoals een kieken zonder kop
Vind ik leuk
Drekovic +1535
zondag 16 juli 2017 om 18:03
Zielig manneke,en zeggen dat er zoveel toffe Anderlechtsupporters die eerlijk kunnen zijn
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:38
Ben jij zo geboren of komt datdoor een ongeluk geert0000?
Ben zeker dat er daarvoor pilletjes bestaan.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 16:39]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:02
Ben nog geen blauwzwarte achterbakse boer zoals jij.
Dus nog zoveel beter.
Ik zie ook uw reacties op een andere voetbalsite.
Je bent zo'n arm schaap, mannetje.
Ga nog maar 10 jaar kwijlen in de catacomben van jan breydel vooraleer jullie nog eens kampioen gaan worden.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:02
Ach Stefaan, ik vind eigenlijk dat we medelijden moeten hebben met Geert. 't is waarschijnlijk van niet beter kunnen. Als hij het nodig vindt om andere mensen aan te spreken met 'eikel' of 'boer', enkel omdat hun shirt een andere kleur heeft, dan zegt dat genoeg over hem. Misschien weet hij gewoon niet beter. Misschien wel, in welk geval het nog triestiger is.
In elk geval vind ik dat we Geertje de kans moeten geven om toch, al is het maar voor één keer in z'n leven, een intelligente reactie te posten.
Dus Geert: hier is je kans. Ga ervoor. Grijp ze met beide handen. De bal ligt in jouw kamp! Als je er dan toch echt niet in slaagt twee zinnen na elkaar te schrijven zonder dat je alles wat ook maar een beetje blauw-zwart is wéér, voor een driemiljoenste keer met de grond gelijk te maken,... tja dan vrees ik dat ik Stefaan gelijk zal moeten geven.
De keus is aan jou. 't is maar dat je 't weet.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 07:37
Niveau heb jij ook niet.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 19:10
Dikke proficiat mannen ! Wat een niveau !!!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:43
Geertje, rsca is een club met standing, niveau, klasse en fairplay. Gedraag er u dan ook naar. en al dat gelul over vormer. ja het is een bijter en een karakterspeler. techniek? bwa. Terecht kapitein bij brugge. Ja, perfect omschrijving waarvoor een club als brugge staat. Rsca heeft wel vaker meer verfijnde voetballers gehad. Derhalve trekt uw commentaar op niet al te veel. Zou eerder denken dat je een club supporter bent aan uw manier van praten.
Vind ik leuk
Mario_ +155
maandag 17 juli 2017 om 00:56
Denk ook dat Vormer de juiste keuze is.
Prachtig gebaar naar Simons toe. Hij is een voorbeeld voor iedereen naar mentaliteit toe. Laatste jaren idd wat minder qua voetbal, maar mooie carriere
Vind ik leuk
buck +330
maandag 17 juli 2017 om 12:12
Simons verdiend wel respect(anderlechtsupporter)!Goeie mentaliteit, laatste jaren over zijn limiet klopt wel.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 19:15
Nog niet zo lang geleden liep er bij anderlecht een wasilewski rond... Slachter van brussel... Dat was dan ook omdat hij zo een goede voetballer was zeker? Of een deschacht? Of een Nuytinck? Wat te denken van een defour? Ne de zeeuw of molins... Mss een Kljestan of marecek? Vergeten we maar zeker Polak en von schlebrugge niet of een leiva.... Ja allemaal baltovenaars bij paars wit.... Bedoel ma ge hebt technische spelers nodig maar even goed fysieke spelers , kijk naar alle grote ploegen van het verleden overal hebben ze daar wel een deel "kippen zonder kop" rondlopen die voor het evenwicht in de ploeg belangrijk zijn en eerlijk gezegd... Geef mij maar liever een vormer die elke match er 100 procent voor gaat dan een losadake die zijn matchkes kiest als em goesting heeft... Af en toe hebt ge nu eenmaal mannen nodig die derop en derover gaan niet tegenstaand dat met alle respect voor Club Brugge, ze de simons allang zijn congé hadden moeten geven... Na de titel was het goed geweest en hadden ze allang moeten zeggen van Timmy gaat iet bij de jeugd doen ma voor de eerste ploeg komde nu echt wel tekort... Dat merk je nu ook als hij voetbalt... Vertraagt het spel enkel met wat laterale pasjes, tackles vaak te laat en een draaicirkel groter dan die van een boeing 747...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

OFFICIEEL: Club Brugge heeft een nieuwe kapitein