Belangrijke ommekeer bij AA Gent: Hij krijgt nu zijn zin

Belangrijke ommekeer bij AA Gent: "Hij krijgt nu zijn zin"

maandag 19 juni 2017 om 12:45

AA Gent is dit jaar druk bezig met transferrecords breken. De nieuwe transfers mogen wat kosten, dat terwijl de portefeuille vroeger potdicht zat. Jacques Sys van Sport/Voetbalmagazine weet dat Hein Vanhaezebrouck zijn invloed laat gelden.

Vanhaezebrouck hoeft dit jaar niet te klagen over een gierig bestuur. Franko Andrijasevic is vastgelegd voor vier miljoen euro, met een recordsalaris van 1,2 miljoen. Eerder dit jaar kwamen met Yuya Kubo en Lovre Kalinic al twee spelers die over de drie miljoen gingen.

Sys weet dat dit een belangrijke stap is voor Gent. "Ze hebben hun voet gezet naast die van Anderlecht en Club Brugge - ook al hebben ze nog een lange weg te gaan om de traditie van die clubs te evenaren. Het is duidelijk dat de Buffalo's zich niet meer opzij willen laten drummen. Die hogere transfersommen zijn daar een gevolg van."

Gent heeft duidelijk geleerd uit hun vroegere fouten. "Bij Gent hebben ze vorig seizoen gemerkt wat voor impact het vertrek van sterkhouders Kums, Depoitre en Sels had en dat je dan moet investeren om je aan de top te kunnen handhaven. Dat deden ze al met enkele geslaagde wintertransfers en die lijn trekken ze nu door."

Met dank aan Hein
Het is vooral de coach die Gent naar het volgende niveau tilt. "Op die manier drukte Hein Vanhaezebrouck toch ook weer zijn stempel, want vroeger klaagde hij over dat gebrek aan slagkracht op de transfermarkt en nu krijgt hij zijn zin. Een stijlbreuk die Vanhaezebrouck zelf heeft afgedwongen binnen die club. AA Gent toonde in de Play-Offs al dat het over een goeie ploeg beschikt, als Vanhaezebrouck daar doelgericht mee werkt, doet Gent straks zeker mee voor de titel.'

Plaats een reactie

maandag 19 juni 2017 om 13:05
Waarover gaat den dikke janken als het dit seizoen niet lukt ? Pens vooruit, armen zwaaien, de bolle wangetjes volblazen en de schuld op alles en iedereen steken, tot zelfs de terreinverzorger van de tegenstander toe.
Vind ik leuk
Kdb90 +995
maandag 19 juni 2017 om 13:14
je kan zeggen wat je wilt maar het is een toptrainer!
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 13:39
Elke topclub in België zou maar wat graag bolle Hein als trainer hebben, inclusief het aantrekkelijke voetbal!
Vind ik leuk
SD +1965
maandag 19 juni 2017 om 13:11
Dus zullen de scheidsrechters de boter gegeten hebben
Vind ik leuk
Hhti +280
maandag 19 juni 2017 om 13:17
Schoofs heeft hij toch ook gekregen, maar idd heeft hij ook niet voldaan. Anders had de Hein hem wel gebruikt. Hij was nochtans de ideale vervanger! Zoals Bart1999 zegt als het nu niet lukt aan wat zal het dan liggen.
Vind ik leuk
Kdb90 +995
maandag 19 juni 2017 om 13:51
je kan schoofs toch niet vergelijken met de duurste transfers die gent gemaakt heeft? en wat lukken? in de laatste jaren spelen we 2x een zeer goed in europa en ook nog eens kampioen. bij gent is het niet van wij gaan kampioen spelen. maar wel van we gaan zo goed mogelijk proberen doen dus terug europees voetbal afdwingen en dan is ons seizoen geslaagd. wij zeggen geen 10jaar lang wij moeten kampioen spelen. en de scheids is dikwijls het probleem maar bij andere clubs toch ook of ben ik nu mis toch ?
Vind ik leuk
Hhti +280
dinsdag 20 juni 2017 om 13:18
Ook zij hebben dit toen 10 jaar lang niet gezegd, De media heeft in deze dit er wel van gemaakt. Dit gebeurd trouwens niet alleen bij FCB! Wat wel waar is, is dat het tijdje heeft geduurd tegen dat er een deftig systeem kwam na den Antoine. En Schoofs was volgens de drie musketiers in Gent wel de ideale en terzelfder tijd goedkope vervanger voor Kums. Daarom dat ze hierin zijn gestapt met de speler. Dat het niet gelukt is ligt misschien wel aan verschillende factoren maar hij heeft dus echt wel niet doorgebroken hé! Goede spelers moeten trouwens ook niet duur zijn om goed te zijn, dit is een cliché dat je met meerdere voorbeelden makkelijk kunt weerleggen!!
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 14:19
Beste kdb dat afgezaagde zinnetje van bij ons moet niks is wel heel passé hoor. Lees eens goed de verklaring van jullie voorzitter in PO's en nu in de transferperiode.
Miljoenen investeren tijdens winter- en nu zomertransfer periode en dan zeggen van al blij te zijn met europees voetbal.
Maak dat de "eenden" wijs...
[Reactie gewijzigd op maandag 19 juni 2017 om 15:16]
Vind ik leuk
Kdb90 +995
maandag 19 juni 2017 om 17:34
waarom passé? het is gwn zo. is er soms iemand die gezegd heeft dat wij kampioen moeten spelen? nee hoor alleen als je zo een ploeg kan samenstellen moet je meedraaien aan de top en is er de mogelijkheid wel om kampioen te spelen, maar niemand zegt het moet. miss moeten ze dat bij brugge ook eens proberen. dan kunnen ze hun belofte nakomen want dat zou mij namelijk frustreren mochten ze jaar na jaar zeggen van nu moeten we kampioen spelen en het dan opnieuw niet doen. en bartje kzal u meepakken naart asiel er zal nog wel plaats zijn voor nen Afghaanse windhond.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 15:04
Als de bolle een toptrainer is, dan ben ik een Afghaanse windhond. Een toptrainer kraakt zijn verdedigers en aanvallers niet na een mindere match. En als hij echt een toptrainer was, zat hij ook bij een topclub. Nu traint hij een subtopper in een middelmatige competitie. Maar soit, van den Hein lig ik niet wakker, het is en blijft een gezellige dikkerd. Een jankertje, maar dat heb je wel meer in provincieclubs.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 23:18
Een jankertje...serieus? Jij noemt Heintje een jankertje en dat durf je zonder verpinken te zeggen terwijl MPH maar dan ook niets anders een heel jaar heeft gedaan! Hein kan er soms wat van, maar Michelle is pro, familie van Karsten Jancker als ge het mij vraagt. De pot verwijt...
[Reactie gewijzigd op maandag 19 juni 2017 om 23:19]
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 21:48
nog een hele lange weg af te leggen richting de status van topclub. Zowel het bestuur, de trainer, de spelers en zeker en vast de supporters.
Vind ik leuk
dakcota +1647
dinsdag 20 juni 2017 om 12:38
"Favoriete club: Standard luik"
En dan durf jij jebekopendoen over het bestuur van een ploeg die al 3 jaar op rij zeer goed meedoet terwijl je eigen club een regelrechte schande is voor belgie met een wanbeleid dat zelfs niet past bij derde provinciale en meer trainers heeft buitengesmeten dan spelers... goed bezig
Vind ik leuk
Kdb90 +995
dinsdag 20 juni 2017 om 15:58
Goe gezegd!
Vind ik leuk
Kdb90 +995
dinsdag 20 juni 2017 om 15:46
uw reactie slaat echt op niks. we zullen zwijgen over standard zeker.. mijne beste maat werkt in een gokkantoor van ladbrokes en daar kan je zelfs gokken of de trainer van standard tot januari blijft.. haha dus kijk eerst eens naar jou club want de laatste 2 jaar was dat wel de topclub van het land ofni? wij gaan met 7000man naar londen de laatste match van het seizoen zat er nog geen 7000 man op sclessin. ons bestuur is beter dan dat van standard. en de trainer ja ze zouden beter zo ene hebben bij standard.
Vind ik leuk
sdm +136
dinsdag 20 juni 2017 om 19:34
Sinds begin vorig seizoen hebben ze bij Gent al dik 20 inkomende transfers gedaan waarvan, 2? belgen. Eens zien hoeveel er na het seizoen weer nog in de A-kern zitten.

https://www.transfermarkt.com/kaa-gent/alletransfers/verein/157

Mooi aankoopbeleid me dunkt, vraag me toch af waar al dat geld vandaan komt. Al scheelt het natuurlijk als je niet zelf uw stadion moet betalen...

https://www.transfermarkt.com/kaa-gent/alletransfers/verein/157
Vind ik leuk
reality +205
dinsdag 20 juni 2017 om 20:50
FCB en Cercle spelen al sinds mensenheugenis gratis in een stadion dat niet van de club is, Gent daarentegen heeft altijd zelf zijn boontjes moeten doppen en alle kosten van tribunes in het Ottenstadion zelf moeten dragen ,daarom kon FCB betere spelers kopen en meer succes boeken alhoewel dat laatste blijkbaar ook verleden tijd is zie 0/18 in de CL.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Belangrijke ommekeer bij AA Gent: "Hij krijgt nu zijn zin"