UPDATE: 'Anderlecht stelt gegeerde middenvelder maandagnamiddag voor'

UPDATE: 'Anderlecht stelt gegeerde middenvelder maandagnamiddag voor'

maandag 19 juni 2017 om 14:25

Pieter Gerkens is nog niet officieel een speler van Anderlecht, maar dat gaat dra veranderen. In Het Belang van Limburg reageert de middenvelder al op zijn naderende transfer. De huidige speler van STVV kan het amper geloven, dat hij volgend seizoen voor de landskampioen gaat spelen. 

"Voor mij is dit een absolute droomtransfer. Wie had dit durven denken eind vorig jaar? Het is een grote stap, maar ik zal er alles aan doen om te slagen bij Anderlecht", klinkt het uit de mond van een enthousiaste Gerkens.

Gerkens is duidelijk. Het was René Weiler, die op zijn komst aandrong. "Weiler wilde mij echt graag, we hebben een paar keer via de telefoon gesproken. Deze kans kon ik niet laten liggen. Ik heb nog groeimarge en net zoals bij STVV zal ik vanaf dag één alles geven."

Als alles goed verloopt, tekent Gerkens normaal maandag zijn contract in Brussel. Hij zou er voor vier seizoenen kunnen tekenen. Anderlecht betaalt circa 1,5 miljoen euro om Gerkens over te nemen van STVV.

UPDATE 14u25: Volgens Het Nieuwsblad zijn de laatste punten en komma's gezet. Om 16u zal Anderlecht Gerkens voorstellen als aanwinst. Daarmee wordt hij, na Sven Kums, de tweede versterking op de middenstrook voor paars-wit. Zoals verwacht betaalt de kampioen tussen 1 en 1,5 miljoen euro aan STVV, al kan dat bedrag nog aanzienlijk oplopen door bonussen, weet HNB.

Lees ook: 'Anderlecht zegt nee tegen ruildeal met STVV'

Poll

Gaat Gerkens slagen bij Anderlecht?

(1478 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 19 juni 2017 om 11:33
Toch onbegrijpelijk dat genk hem zomaar liet vertrekken._ zie hem wel slagen bij rsca
Vind ik leuk
Gigi7 +165
maandag 19 juni 2017 om 13:04
Als Gerkens een 8 is, dan is dit een compleet overbodige transfer. ze staan daar al met 4 basisspelers. Het ziet er gewoon naar uit dat Weiler weer kiest voor saai middenveld voetbal met dravers. Kan iemand Weiler eens uiteindelijk uitleggen dat Anderlecht moet spelen met flanken en dringend op zoek moet naar creatieve spelers met een actie op beide flanken.
Vind ik leuk
ketje55 +1075
maandag 19 juni 2017 om 19:52
Weiler moet spelen om kampioen te worden, dat is het. De manier waarop is ondergeschikt. Er zullen wel eens wedstrijden zijn dat de tegenstander wilt voetballen, dan zullen we wel meespelen. Om goed voetbal te spelen moet je met 2 ploegen zijn.
Vind ik leuk
Gigi7 +165
dinsdag 20 juni 2017 om 17:33
Ja, dat is tegenwoordig de stelling die Anderlecht neemt. Kiezen voor de kampioenen centen, op welke manier maakt niet uit. Angsthazenvoetbal. Counter en wegwezen.
In onze magere competitie kan je nog 30 jaar kampioen spelen met het voetbal dat Anderlecht in feite hoort te spelen, omdat er simpel weg geen concurrentie is. Brugge na 11 jaar uiteindelijk nog eens, Standard dat in de kelder terecht komt, Oostende op geluk met zijn rijke voorzitter, Gent met hun eerste titel ooit.

Weiler snapt geen reet van het voetbal dat Anderlecht moet spelen, maar puur omdat die goedkoop is en resultaatvoetbal speelt eet men uit zijn hand.
Vind ik leuk
Hhti +280
maandag 19 juni 2017 om 15:03
In Genk op handen gedragen, maar wat zal het worden in RSCA?? Zie maar naar Schoofs in Gent! Onberispelijk dat beiden grote talenten zijn, maar in een grote club tegen Internationale kleppers is veel moeilijker om je stempel te zetten!! We zullen zien!
Vind ik leuk
dakcota +1647
maandag 19 juni 2017 om 15:41
Mensen, niet vergetendat dit deels een toekomstgerichte transfer is. laat hem een jaartjemee trainen, invalbeurten, hier en daar een basisplaatsje en wie weet ontpopt ie zich later als sterkhouder eventueel nba enkele uitgaande transfers zoals dendonkcer, hanni en mss stanciu
Vind ik leuk
Gigi7 +165
maandag 19 juni 2017 om 16:29
Dan had je nog altijd een deel van uw zogezegde overbodige spelers kunnen uitlenen aan Stvv en Gerkens parkeren tot hij volgende zomer transfervrij is. Stvv kan nooit spelers aantrekken dat Anderlecht op overschot heeft. Kijk naar Trezeguet wat die bij Moeskroen gedaan heeft. Stvv wou gewoon centen en is meegegaan in het verhaal van Weiler die ineens toch veel te zeggen heeft.
Vind ik leuk
E.V +1236
maandag 19 juni 2017 om 16:30
Dit is simpelweg een transfer om het aantal Belgen in de A kern te vergroten...en de bank te vullen...lol
Vind ik leuk
dakcota +1647