Nieuweling kan Club Brugge flink wat rode kaarten opleveren

Nieuweling kan Club Brugge flink wat rode kaarten opleveren

vrijdag 16 juni 2017 om 12:00

Club Brugge mag snel een nieuwe transfer verwelkomen, al heeft German Mera wel al maanden geleden getekend. De Colombiaan heeft nog de titel gepakt met Deportivo Cali, maar is ook een gecontesteerd figuur.

In Zuid-Amerika zijn de scheidsrechters over het algemeen minder streng dan in België, maar toch heeft Mera een indrukwekkende kaartenlast. In de voorbije twee seizoenen pakte hij liefst 23 gele kaarten en ook nog drie rode. Ook dit jaar pakte hij op 24 wedstrijden opnieuw acht gele kaarten, maar wel geen enkele rode.

Recent kreeg Mera nog doodsbedreigingen omdat een tegenstander zwaar geblesseerd raakte in het duel met hem. In de Jupiler Pro League, waar gevaarlijke tackles vaak met rood worden bestraft, zal het toch een flinke aanpassing zijn voor de nu 27-jarige Colombiaan, die in zijn thuisland ook wel eens 'het beest' wordt genoemd.

Plaats een reactie

vrijdag 16 juni 2017 om 12:17
Dit maakt me echt benieuwd, in een vorig leven had ik als tiener een boontje voor spelers als Claudio Gentile, John De Wolf, Basile Boli en consoorten, keiharde verdedigers, maar meestal fair ! Dit is een ras van spelers dat het laatste decennium stilaan aan het uitsterven was, je hebt nog wel een John Terry, maar dan moet ik ver denken om nog zo'n mannetjesputters te kunnen bedenken, ik hoop dus Brugge er ééntje gevonden heeft, máár het moet wel binnen de grenzen van het sportief aanvaardbare blijven !
Vind ik leuk
vrijdag 16 juni 2017 om 12:42
Sergio Ramos, Nigel de Jong, Chiellini, Martin Skrtel, Pepe,...mogen toch allen hun voetje naast dat van Terry plaatsen, niet? Ik zet mijn voetje er toch niet naast, ben nog al gesteld op mijn ledematen :)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 juni 2017 om 12:44]
Vind ik leuk
AzEz86 +2189
vrijdag 16 juni 2017 om 13:03
Euh, Spajic?
Mss niet zo'n grote namen als diegenen die jij gezegd hebt maar dat is ook een harde maar faire verdediger imo.
Vind ik leuk
Hhti +262
vrijdag 16 juni 2017 om 13:06
Alsook Poulain vind ik, maar ja, met die janetten van Scheidsrechters vlieg je er al gauw uit, ook al heb je duidelijk de bal gespeeld!! Hun intuïtie volgen kunnen onze Belgische arbiters gewoon weg niet!!
Vind ik leuk
vrijdag 16 juni 2017 om 13:11
Ik dacht dat ze het kaliber van Terry moesten zijn, anders kan dit lijstje nog lang worden zunne!
Vind ik leuk
freeman +1310
vrijdag 16 juni 2017 om 12:25
Laatste 24 wedstrijden , 8 gele en 0 rode .....? Lopen hier in België toch veel ergere rond ! Let the beast go ......zou Jean-Luc gezegd hebben !
Vind ik leuk
BS90 +1985
vrijdag 16 juni 2017 om 13:01
Een kaart krijgen in Colombia is wel écht niet gemakkelijk
Vind ik leuk
vrijdag 16 juni 2017 om 12:54
Ach door onze blauwzwarte voetbalbond zal alles wel opgelost geraken zonder schorsingen. Welkom patser : goals en kaarten!
Vind ik leuk
vrijdag 16 juni 2017 om 13:10
Eindelijk ene die toegeeft dat de bond blauwzwart is :) Grapje hoor, we hebben dit ook al vaak moeten horen...
Vind ik leuk
vrijdag 16 juni 2017 om 23:46
Eigenspot is beste manier om de boel stil te krijgen.
Vind ik leuk
Hhti +262
vrijdag 16 juni 2017 om 13:04
Of eigenlijk wil de reporter gewoon zeggen van welke speler hebben ze nu weer gekocht bij FCB!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Nieuweling kan Club Brugge flink wat rode kaarten opleveren