Anderlecht kan deze zware kleppers loten in Champions League

Anderlecht kan deze zware kleppers loten in Champions League

vrijdag 19 mei 2017 om 10:58

Anderlecht zal als kampioen naar de Champions League mogen gaan, maar wie kan het daar treffen. Omdat heel wat competities nog niet beslist zijn is er enkel een voorlopig lijstje, maar toch zijn al 17 van de 32 ploegen zeker.

De volgende teams zijn al absoluut zeker van de Champions League volgend seizoen, maar het is nog niet bepaald in welke pot ze zitten: Real Madrid, FC Barcelona, Juventus, Tottenham Hotspur, FC Porto, Shakhtar Donetsk, FC Basel en Anderlecht.

De volgende ploegen zitten zeker in Pot 1: Bayern München, Chelsea, Benfica, AS Monaco en Spartak Moskou. In Pot 2 zitten sowieso al Paris Saint-Germain en Atletico Madrid, Borussia Dortmund en Sevilla komen daarbij als ze één voorronde overleven.

Over Pot 3 is er nog bitter weinig bekend. In Pot 4 zijn er wel twee zekerheden te melden. Daar zitten RB Leipzig en Feyenoord in. De potten zijn dus nog onvolledig: Anderlecht heeft een goeie kans op Pot 3, maar als veel ploegen met een hoge coëfficient zich plaatsen kan het Pot 4 worden.

Plaats een reactie

ketje55 +656
vrijdag 19 mei 2017 om 11:34
Toch niet zwaarder dan Leicester, Porto en Kpenhagen?????
Vind ik leuk
SD +915
vrijdag 19 mei 2017 om 12:09
Van geen belang; ze zijn allemaal stuk voor stuk stuk sterk en ik zie RSCA eerlijk niet de stunt van AA Gent herhalen. Zij zullenreeds tevreden moeten zij al zij zich plaatsen voor de 2de fase van de EL
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:26
never say "never"
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:25
Als je die potentiële tegenstanders ziet mogen ze volgens blij zijn dat er éne René Weiler de troepen stuurt ! Met champagnevoetbal sluit je de poule af met nul punten. Laat Weiler ze maar gestructureerd en on-Anderlechts laten spelen, dat is de enige manier om 1 of meerdere punten te halen. Kwa niveau is het natuurlijk niet te vergelijken, maar dit jaar kwamen ze op karakter en inzet toch ook zéér ver in de Europa League. Realisme heet dat, en als het buiten een paar puntjes ook massa's geld oplevert zal er niemand in Anderlecht gaan morren over Weiler's filosofie in Europa.
In de Belgische competitie zal hij wel geregeld uit een ander vaatje moeten tappen. Eigenlijk vind ik het knap dat RSCA deze ongelooflijke 'stijfkop' het hele jaar in dienst heeft gehouden, en met succes. 10 jaar geleden had hij Allerheiligen niet gehaald ... misschien beseffen Herman, Roger, enz... dat het niet altijd verheven kunst kan/moet zijn !
Vind ik leuk
dakcota +990
zondag 21 mei 2017 om 11:22
thuis tegen zenith en beide matchen tegen manchester leek het toch redelijk op champagnevoetbal hoor... dat zijn al 5 punten in 3 matchen tegen europese grootmachten. Zo heeft brugge alenkelejaren ni gespeeld (thuis tegen brugge in PO ook trouwens)

uiteraard zou het ALTIJD moeten zo zijn, maar om over europees te spreken he....
Vind ik leuk
E.V +969
zondag 21 mei 2017 om 11:58
Zenith en Man U zijn 2 ploegen die altijd in de champions league moeten spelen...wat is dan het verschil dat je in de Europa league of champions league daar punten tegen haalt...juist niks...alleen krijg je er meer geld voor...ik zie dus niet in waarom RSCA een slecht figuur zou slaan en voor mij heeft het ook geen enkel belang in welke pot ze belanden...elke match moet gespeeld worden..
Btw, thuis tegen Brugge was geen match hé...dat was een uitloop training...lol